Ott Tänak: Tohle bylo moje největší vítězství v MS
Zatím jediným, kdo dokázal Hyundai i20 N Rally1 dostat až na nejvyšší stupínek je Ott Tänak a tato teze zůstává v platnosti i po Finské rally, kde si mistr světa z roku 2019 připsal druhý letošní primát. Do čela severské soutěže se Estonec dostal hned po první klasické vložce a od tohoto okamžiku si již vedení kontroloval, byť zejména vstup do neděle mohl být ještě infarktový, ale Tänak dramata nedopustil a výhrou úvodní vložky poslední etapy ukázal nejbližšímu pronásledovateli Kallemu Rovanperä, kdo chce ve Finsku vyhrát nejvíc. Svému Finskému sokovi však dovolil alespoň pomyslnou náplast v podobě výhry na PowerStage, ale to bylo vše. Jak se však již průběhu z jezdcových vyjádření ve stopce ozývalo, soutěž rozhodně nebyla bezproblémová a Estonec byl mnohdy na hraně a mimo komfortní zónu, což ilustrují například slova po dojetí prvního průjezdu vložky Päijälä, kde bylo jezdcovo auto hodnoceno slovy, že jízda s ním je noční můrou.
Možná i proto se Ott Tänak nechal po soutěži pro server DirtFish slyšet, že to bylo největší vítězství v MS, byť se jednalo o primát s pořadovým číslem 16. "Byl to náročný víkend, bylo to popravdě docela obtížné na hlavu. Byli jsme pod obrovským tlakem. Na začátku soutěže nám kluci od Toyoty dali trošku prostoru, takže jsme zahlédli světlo na konci tunelu a jakmile jsme se dostali do vedení, tak jsme se celou dobu snažili o něj nepřijít. Byl to náročný souboj, za náma byl Elfyn, Esapekka a Kalle. Všichni tři se nás snažili dostat. Ale nám se podařilo vedení udržet a nebylo to snadné. Nemůžu říct, že by to byl nejlepší výkon, co jsem kdy za volantem předvedl, ale je to nejlepší vítězství, co jsme kdy vybojovali. Taky to byl možná náš nejodvážnější výkon a současně trochu nesmysl, ale nakonec se to vyplatilo," vrací se k hodnocení soutěže estonský soutěžák.
Když se mistr světa z roku 2019 vrací k průběhu rally, tak se nechává slyšet, že po pátku byl přesvědčený, že si moc déle první příčky neužije: "Do soboty jsem vstupoval s přesvědčením, že všechny tři Toyoty se přes nás přeženou, ale to se nějak nedělo. Když pak odpoledne byly tvrdší podmínky, tak jsme byli schopní jim to zase vrátit a Kalle se k nám nijak moc nepřiblížil. V neděli ráno jsem si však pořád nebyl jistý, jak to dopadne a první zkouška pro mě byla klíčová. Tak jsme do toho šli naplno a podařilo se nám najet na Kelleho nějaký čas a potom už to bylo o tom si výhru pohlídat," uzavírá estonský pilot Hyundai.
Ikdyž mám takový dojem že nás to stejnak čeká.