9. 8. 2022 18:25 − 6520× − 9

Ott Tänak: Tohle bylo moje největší vítězství v MS

Ott Tänak dokázal ve Finské rally za svými zády udržet smečku pronásledovatelů z Toyoty a oslavil již třetí vítězství v severské grand prix.

Zatím jediným, kdo dokázal Hyundai i20 N Rally1 dostat až na nejvyšší stupínek je Ott Tänak a tato teze zůstává v platnosti i po Finské rally, kde si mistr světa z roku 2019 připsal druhý letošní primát. Do čela severské soutěže se Estonec dostal hned po první klasické vložce a od tohoto okamžiku si již vedení kontroloval, byť zejména vstup do neděle mohl být ještě infarktový, ale Tänak dramata nedopustil a výhrou úvodní vložky poslední etapy ukázal nejbližšímu pronásledovateli Kallemu Rovanperä, kdo chce ve Finsku vyhrát nejvíc. Svému Finskému sokovi však dovolil alespoň pomyslnou náplast v podobě výhry na PowerStage, ale to bylo vše. Jak se však již průběhu z jezdcových vyjádření ve stopce ozývalo, soutěž rozhodně nebyla bezproblémová a Estonec byl mnohdy na hraně a mimo komfortní zónu, což ilustrují například slova po dojetí prvního průjezdu vložky Päijälä, kde bylo jezdcovo auto hodnoceno slovy, že jízda s ním je noční můrou.

Možná i proto se Ott Tänak nechal po soutěži pro server DirtFish slyšet, že to bylo největší vítězství v MS, byť se jednalo o primát s pořadovým číslem 16. "Byl to náročný víkend, bylo to popravdě docela obtížné na hlavu. Byli jsme pod obrovským tlakem. Na začátku soutěže nám kluci od Toyoty dali trošku prostoru, takže jsme zahlédli světlo na konci tunelu a jakmile jsme se dostali do vedení, tak jsme se celou dobu snažili o něj nepřijít. Byl to náročný souboj, za náma byl Elfyn, Esapekka a Kalle. Všichni tři se nás snažili dostat. Ale nám se podařilo vedení udržet a nebylo to snadné. Nemůžu říct, že by to byl nejlepší výkon, co jsem kdy za volantem předvedl, ale je to nejlepší vítězství, co jsme kdy vybojovali. Taky to byl možná náš nejodvážnější výkon a současně trochu nesmysl, ale nakonec se to vyplatilo," vrací se k hodnocení soutěže estonský soutěžák.

Když se mistr světa z roku 2019 vrací k průběhu rally, tak se nechává slyšet, že po pátku byl přesvědčený, že si moc déle první příčky neužije: "Do soboty jsem vstupoval s přesvědčením, že všechny tři Toyoty se přes nás přeženou, ale to se nějak nedělo. Když pak odpoledne byly tvrdší podmínky, tak jsme byli schopní jim to zase vrátit a Kalle se k nám nijak moc nepřiblížil. V neděli ráno jsem si však pořád nebyl jistý, jak to dopadne a první zkouška pro mě byla klíčová. Tak jsme do toho šli naplno a podařilo se nám najet na Kelleho nějaký čas a potom už to bylo o tom si výhru pohlídat," uzavírá estonský pilot Hyundai.

Komentářů celkem: 9
10. 8. 2022 12:03
2 0
Druhý vrchol sezóny po souboji francouzských šedin na Monte. Z nešťastného auta se kterým se Neuville většinou pohybuje mimo pódium a Solberg mimo cestu dostal snad i to co v něm nebylo.
10. 8. 2022 14:16
0 0
je to dobře vždyť by to byla nuda kdyby zase vyhrával jen jeden jezdec
Ikdyž mám takový dojem že nás to stejnak čeká.
10. 8. 2022 14:44
0 0
Mira31: za to ale Kalle nemůže že nemá konkurenci smajlík navíc je to první sezona kdy jedou tyhle nový auta, příští sezonu klidně může být vše jinak smajlík jediný co mě nejvíc mrzí je, že jezdí pouze 3 značky smajlík
10. 8. 2022 16:19
0 0
Plne súhlasím najviac aj mňa mrzí to že v ms wrc sú len 3 znacky a nič nenasvedčuje tomu aby mala v nasledujúcich rokoch pribudnúť aspoň jedna značka. Je to tragédia v minulosti jazdilo aj 8 značiek.smajlíksmajlík
10. 8. 2022 16:51
1 0
Hnujdaj to auto jezdit nakonec nauci, ale obavam se, ze taky Kalle vyroste v jeste vetsiho ufouna. Ty prachaty Korejce nemam rad, ale koho by bavila deset let dlouha one man show...
10. 8. 2022 22:25
0 0
On už se ufonům začíná podobat i strategicky. Mohl se nechat vyhecovat a ještě něco zkoušet na "své" rally. Místo toho dojel pro druhé místo. Tedy dojel - v tempu které kopíroval jedině ďáblem posedlý Tanak.
10. 8. 2022 23:00
0 0
Ott si zaslouzi byt mistr sveta bohuzel pokud zustane pod hjunde nema sanci pokud by se vratil do toyoty bylo by to hodne zajimave smajlík
11. 8. 2022 10:10
0 0
Re: Sabelt. Ottík už jeden titul má. Jenže pak se nechal ukecat Adamem na přestup a myslím si, že pořád toho lituje. Obávám se, že do Toyoty se nevrátí. Takže je to jako ve spoustě jiných motoristických disciplín - hodně povolaných, málo vyvolených.
12. 8. 2022 18:45
0 0
Těch povolaných zase tolik není. Byly doby, kdy stáli tovární týmu proti místním borcům, kteří je kdykoliv kdekoliv mohli porazit, což se i mnohokrát stalo. Byla to krásná a zajímavá doba. Jean Todt tehdy byl na sedadle spolujezdce, proto nechápu, že formát F1 do Rally vnesl právě on a tuhle krásnou dobu definitivně pohřbil. Auta nejsilnější kategorie jen pro MS je zkrátka nesmysl. Deset aut, která budou vyhrávat, i kdyby se jezdci z Rally1 a Rally2 vyměnili.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!