Šotoliny v maďarském mistrovství ubývá

Bývaly doby, kdy se během jedné sezóny v maďarském mistrovství odjely i tři šotolinové soutěže.

Teď se bohužel tamní posádky a diváci musí spokojit už pouze s jedinou, Székesfehérvár-Veszprém Rallye. Jak už sám název napovídá, jedná se o podnik spojený z dvojice kdysi samostatných soutěží. Nutno však dodat, že se v Székesfehérváru poslední čtyři roky samostatné tamní soutěže jezdilo na asfaltových cestách. Ojedinělou šotolinovou soutěž si ani tentokrát nenechal ujít její vítěz z roku 2019 Róbert Bútor. Tehdy ji absolvoval se Škodou Fabia R5, ale poslední dva roky už se věnuje hlavně největšímu skvostu své sbírky. Vedle Peugeotu 306 Maxi tam totiž přistál Citroën C3 WRC. Vloni jej sice při šotolinových testech Bútor ošklivě poničil, ale letos už je technika opět v prvotřídním stavu a před Veszprémem odjela soutěž v Pécsi. Na šotolinových cestách Bútor jasně kraloval, vyhrál většinu zkoušek, ale jako obvykle po absolvování té poslední odevzdal jízdní výkaz. Pobavit se do Maďarska přijel i Jan Skála a místo loňského Peugeotu 208 Rally4 usedl za volant Hyundaie i20 N Rally2. Nehorázná smůla mu znemožnila si soutěž pořádně vychutnat, když už po první zkoušce musel pro dvojitý defekt odstoupit.

V hodnocení maďarského mistrovství vyhrál úvodní rychlostní zkoušku Frigyes Turán. Porucha motoru Volkswagenu Polo GTI R5 mu ale neumožnila ani ukončit úvodní etapu. A technická závada jej vyřadila i po návratu během druhého dne, takže si Turán na své konto letos podruhé připsal nulu kvůli technickým problémům. Druhý muž průběžného pořadí šampionátu Ferenc Vincze jun. letos ještě nevyhrál ani jednu soutěž. Když už nejsilnější jezdec šampionátu a jeho lídr Mads Østberg vynechal třetí podnik, novinku odehrávající se ve Vácu, pro změnu Vincze jun. prohrál těsnou přetahovanou se svým krajanem a pilotem další škodovky Ádamem Velenczeiem. Ve Veszprému ztratil kvůli defektu hned v první zkoušce. V té druhé pro změnu zlobila technika a Vincze jun. musel část zkoušky absolvovat na přejezdový režim. Do konce první etapy si pak střihnul ještě jeden defekt a na sedmém místě za lídrem mezi bodujícími posádkami Østbergem už zaostával o 52 vteřin. Nor přitom hned na první zkoušce řešil problémy s motorem a v dalších se nevyhnul dvěma defektům. Teprve když v posledním pátečním testu prorazil pneumatiku i Kristóf Klausz, dostal se pilot Citroënu C3 Rally2 do čela. Klausz mu v neděli už nestačil a v závěru ještě přišel o pódiové umístění, když v předposlední zkoušce trefil kámen a na přejezdu se zdržel opravami. Nakonec do cíle dojel až šestý. Největším šťastlivcem závěru soutěže se stal Vincze jun. Kdo by po sobotě čekal, že se prokouše znovu až na druhé místo. Pátá letošní soutěž a popáté skončil druhý. Dost mu k němu pomohl Velenczei, který v závěru poškodil předek své škodovky na jednom ze skoků a o druhou příčku nakonec rozdílem šesti vteřin přišel. Østberg při čtvrtém startu získal čtvrté vítězství a zisk titulu by mu už tak neměl ujít.

Komentářů celkem: 1
17. 8. 2022 20:55
0 0
Ať se tu nešíří bludy. Jasně, že Honza Skála chytil dva defekty, ale to bylo řešitelné, však jsou dvě rezervy. Problém byl v tom, že na skoku (cca 2-3 km před cílem RZ1) poškodil chladič, vytekla voda a do cíle se uvařil motor ... (aneb hodně drahých 10 ostrých kilometrů)
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!