18. 8. 2022 08:50 − 2541× − 0

Italská WRC ve stínu vozů Rally2

Italský šampionát pro vozy WRC vloni skončil poprvé ve své krátké historii triumfem posádky speciálu Rally2.

O porážku jezdců nejsilnějších strojů ve startovním poli se postaral Luca Rossetti s vozem Hyundai i20 R5 a druhý Andrea Carella pilotující Škodu Fabia Rally2 evo zajistil pro auta této kategorie double. Možná i proto přistoupila italská federace ke změně názvu této pomyslné třetí ligy italské scény. Nově se šampionát složený ze sedmi podniků označuje jako italský asfaltový, což ale možná také není úplně nejvhodněji zvolené označení. Hlavní italské mistrovství se totiž letos premiérově koná také jako čistě asfaltové. Corrado Fontana mistrovství opanoval před dvěma lety a i pro letošek zůstal jako jeden z mála věrný vozu WRC, Hyundai NG i20. Na Elbě, kde letos šampionát odstartoval a kde předloni Fontana kraloval, se mu nedařilo vůbec zapojit do boje o pódiová umístění. Déšť před soutěží už tak dost těžké ostrovní tratě udělal ještě náročnějšími a jezdci WRC se nedařilo pořádně dostat do tempa. Aniž by měl problémy s technikou, skončil s téměř minutovým odstupem šestý. Jako vhodné obutí do mokra se ukázaly indické pneumatiky MRF, na kterých soutěž absolvoval její vítěz Simone Campedelli. V první etapě vyhrál všechny rychlostní zkoušky a v té druhé pak náskok díky problémům dalšího jezdce Škody Fabia Rally2 evo a úřadujícího vicemistra Andrey Carelly ještě navýšil. Jezdci škodovek opanovali kompletní bednu, když na druhé místo nakonec vyskočil Marco Signor.

A právě Signor se v druhé soutěži, kterou byla známá a dříve se v kalendáři hlavního šampionátu vyskytující Rally del Salento, postaral společně s Campedellim o pořádně zajímavý souboj. Piloti vozů WRC jim ani tentokrát cestu nedokázali zkřížit. Fontana sice vyhrál třetí zkoušku, ale pak v té další kvůli defektu nechal skoro minutu. Luca Pedersoli se do šampionátu zapojil letos poprvé a dlouho se držel pod stupni vítězů. Do posledního testu už ale kvůli poruše brzd pilot Citroënu DS3 WRC nenastoupil. Hned úvodní superspeciálku vyhrál Signor a vedení si s malým náskokem udržoval i v první půlce druhého dne. Když už se k němu Campedelli přiblížil na dostřel, dokázal lídr rally odpovědět vítězstvím v RZ 6. Do závěrečné sekce nastupovali jezdci Fabií odděleni jen 2,3 sekundy. Hned v předposledním testu ale Campedelli úspěšně zaútočil a poprvé během rally šel do čela. Druhé letošní vítězství, tentokrát s minimálním náskokem 1,6 sekundy, bylo na světě. Jako třetí soutěž dokončil Corrado Pinzano s Volkswagenem Polo GTI R5, ale jeho chvíle sezóny tou dobou teprve měla přijít.

V půlce června se šampionát přesunul na tratě Rally della Marca a tam o sobě konečně daly vědět vozy WRC. Tedy ne Pedersoliho Citroën, který opět zradily brzdy. Fontana šel hned v prvním testu do čela. Ve vyrovnané konkurenci jej sice ztráta 3,5 sekundy v RZ 2 srazila až na páté místo, ale druhý den pilot Hyundaie NG i20 WRC vyhrál tři ze čtyř zkoušek a konečně si do cíle dojel pro první letošní triumf. Při neúčasti Campedelliho si brousil zuby na vítězství Signor, ale kromě Fontany se nakonec musel smířit i s porážkou od Alberta Battistolliho v další Fabii Rally2 evo. Battistolli nicméně není registrovaný do šampionátu a Signor tak potřetí v řadě získal body za druhé místo. Na konci července se odehrál čtvrtý a zatím poslední ze sedmi plánovaných podniků. Premiérově se do šampionátu zařadila obnovená Rally Lana, která byla v osmdesátých a devadesátých letech minulého století pravidelnou součástí první italské ligy a také švýcarského mistrovství a mistrovství Evropy s nižším koeficientem. V dobrém na její letošní ročník nebude vzpomínat Campedelli, který hned na začátku havaroval a s poškozeným vozem nemohl pokračovat. Po dvou vyhraných soutěžích a absenci si znovu nepřipsal ani bod a propadnul se v průběžném pořadí až na třetí příčku. Ve vedení šampionátu se už po minulé soutěži ocitnul Signor, který nadále zůstává bez jediné vyhrané rally. Tentokrát mířil za dalším druhým místem, než jej o něj připravil Fontana. Pilot Hyundaie doplatil na problémy s brzdami, které jej postihnuly v nejhorší možný moment. V jediné páteční zkoušce, která ale svými 24 kilometry měřila více než čtvrtinu celé rally a jela se za tmy. Fontana tam nechal čtvrt minuty a teprve v předposledním testu celé rally se těsně vměstnal na druhé místo před Signora. Hvězdou Rally Lana se však stal Pinzano. Pilot Volkswagenu tam směřoval za vítězstvím už vloni, než jej zastavila technická závada. Letos mu to už vyšlo a to hlavně díky skvělému času na dlouhé úvodní zkoušce. V sobotu pak už přidal jen jedno další dílčí vítězství a to mu k vyhrání rally stylem start – cíl bohatě stačilo. Po odstoupení na minulé rally kvůli havárii na přejezdu se Pinzano vrátil do hry nejlepším možným způsobem a posunul se na druhé místo v šampionátu.

Stav italského šampionátu: 1. Signor 50, 2. Pinzano 38, 3. Campedelli 37,5, 4. Fontana 36,5, 5. Testa 26, 6. Carella 23,5

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!