25. 8. 2022 19:17 − 3141× − 0

Ken Block vs. Subaru 3:3

Duel Kena Blocka s dvojicí oficiálních pilotů Subaru pokračoval v Minnesotě a šampionát už směřuje do finále.

Po Ojibwe Forests Rally už se pojedou pouze dvě soutěže, takže bylo zapotřebí se o to více snažit a hlavně se vyhnout bodovému výpadku. Nejvíce bodů zatím během roku sesbíral Kanaďan Brandon Semenuk, který měl před víkendem na svém kontě i největší počet vítězství. Když minule na New England Forest Rally vyrážel do závěrečné Power Stage jako první auto na trati a už tou dobou za vedoucím Blockem zaostával o necelé tři vteřiny, nikdo moc v jeho vítězství nevěřil. Úsek North Road však překvapil tím, jak dlouho zvířený prach zůstával ve vzduchu. Semenuk sice musel čistit trať, ale měl daleko lepší viditelnost než jeho soupeři a soutěž nakonec vyhrál. Blockovi se tak třetí triumf v řadě získat nepodařilo a v tabulce mu patřila až třetí příčka. Největší spolehlivostí se totiž letos může pochlubit úřadující mistr Travis Pastrana, který získal body v každé rally, do které nastoupil. Na druhou stranu mu to při škrtání výsledků žádnou výhodu nepřináší. Pilot Subaru naopak doplácí na to, že zatím žádnou letošní soutěž nevyhrál.

V týmu Subaru Motorsports USA si jsou dobře vědomi technické výhody Blockova Hyundaie i20 Coupe WRC a na svých WRX STI musí neustále pracovat a vyvíjet nové věci. Minule speciály osadili zbrusu novým masivním zadním křídlem a tentokrát přidali ještě výrazné aerodynamické prvky na přední nárazník. A rychlost Subaru nechybí. Minule to dokázal Semenuk, tentokrát Pastrana. Na své oblíbené rally, kterou dokázal v minulosti už sedmkrát vyhrát, začal nejrychlejším časem. Jak sám spočítal, tento úsek absolvoval už počtrnácté. Ve druhé zkoušce se musel potýkat s vícero blátivými místy a takový povrch nemá moc rád. Jeho jezdeckému stylu daleko více vyhovuje rychlá a prašná šotolina. Neztratil ale tolik a ještě méně, ani ne jednu sekundu, nechal na zbylých dvou testech první sekce. Do té druhé Pastrana odjížděl s náskokem šesti vteřin a hned v první zkoušce jej takřka ztrojnásobil. Block tam dojel do cíle na defektu. Ve zbylých třech pátečních zkouškách už kraloval pilot Hyundaie a před večerním servisem stlačil svůj odstup na 5,5 sekundy.

Semenuk se tentokrát boje o vítězství neúčastnil, když hned v první sekci nechal po defektu půl minuty. V té druhé to bylo ještě horší, když udělal další defekt a k tomu přišel o pořádnou porci přítlaku po poškození zadního křídla. Večer šel lídr mistrovství spát už s odstupem skoro dvou a půl minuty. Jeho týmový kolega hned ráno přišel o většinu svého náskoku, ale vítězství potřeboval jako sůl. V této fázi mistrovství a při jeho letošní statistice už neměl moc na co čekat. Bohužel to pro úřadujícího mistra nedopadlo dobře. Do úzké pasáže na začátku RZ 10 vjel příliš rychle, vyletěl ven a o strom poškodil zadní zavěšení. Game over. A to i v boji o titul. Teď už to bude jen o dvojici Block a Semenuk. Oba před sebou měli dlouhý den, kdy je čekal jeden jediný souboj, a to o bonusové body na Power Stage. Ale ty se k Semenukově smůle nakonec neudělovaly, když několik posádek včetně Blocka muselo zkoušku po havárii Klima Fedoffa absolvovat pod červenou vlajkou. Kanaďan tedy tentokrát získal jen body za druhé místo v cíli, což mu na udržení na čele šampionátu ale stačí. Block ale třetím triumfem sezóny srovnal co do jejich počtu krok se soupeřem a přiblížil se k němu doslova na dostřel. Závěrečná dvojice soutěží nabídne zajímavou podívanou.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!