Situace ve finském mistrovství se zamotává

V předposlední soutěži finské sezóny 2022 se již teoreticky mohlo rozhodnout o novém držiteli titulu.

SM Ralli Mikkeli se ale vedoucímu jezdci šampionátu vůbec nepodařila a korunovace se tím pádem odkládá o měsíc do Kuovoly. Emil Lindholm si po úspěchu ve finském podniku mistrovství světa tentokrát vybral trochu horší víkend. Od první rychlostní zkoušky se pilot Škody Fabia Rally2 evo držel na druhém místě, což mu vzhledem k solidnímu náskoku na čele šampionátu stačilo. Vše šlo jako po másle. Až do předposlední zkoušky. Tu musel Lindholm absolvovat celou na druhý převodový stupeň a ztratil přes tři minuty. Na přejezdu se snažil závadu opravit, aby mohl soutěž v pomalejším tempu alespoň nějakým způsobem dokončit. To se mu ale nepovedlo a Fabii musel před závěrečným měřením sil odstavit. Radost mu může dělat alespoň to, že si udržel vedení v šampionátu i před závěrečnou soutěží sezóny. Kdo si ale svou pozici neudržel, je estonský host Egon Kaur. Tomu se s Volkswagenem Polo GTI R5 moc nedaří držet tempa domácích borců. Body ale sbírá poctivě a dvakrát skončil v rally ještě v zimní části na druhém místě. Tentokrát předvedl snad největší rychlost z celé sezóny. Od velkého úspěchu ho ale dělila nepovedená druhá zkouška. V ní Estonec narazil do svahu a poškodil kolo. Do cíle zkoušky se dobelhal se ztrátou skoro třičtvrtě minuty a právě třičtvrtě minuty mu pak v cíli chybělo k vítězství.

Na kdyby se ale nehraje a Kaur si tak z Mikkeli odvezl body jen za třetí místo. V závěru sice ještě mohutně útočil na druhého Juhu Sala, ale i přes vyhranou závěrečnou zkoušku se o pozici nahoru neposunul. Chybělo mu k tomu 1,9 sekundy. Salo vozící na své Fabii Rally2 evo stejného hlavního sponzora jako Kaur už několikátý rok po sobě není schopen probojovat se do závěrečného klání o titul. I letos z něho předčasně vypadnul, a to hlavně kvůli diskvalifikaci z poslední zimní rally v Kuopiu a havárii minule v Pohjanmaa SM-Ralli. Body za aktuální druhé místo pro Sala nic nemění. Minulý mistrovský podnik kvůli havárii nedokončil ani mistr z let 2019 a 2020 Teemu Asunmaa. Ještě předtím sice jednu zimní a jednu šotolinovou rally vyhrál, ale bodů rozhodně na rozdávání nemá. Teď v Mikkeli byl hned v první zkoušce trochu delší a ztratil dvacet vteřin. Nakonec do cíle dorazil jako čtvrtý a pozice těsně pod stupni vítězů mu patří i v průběžném pořadí šampionátu. Je sice tím posledním, kdo ještě má před poslední soutěží šance na zisk titulu, ale ty se pohybují spíše v teoretické rovině. Zcela vážně si ale o titul řekl svým výkonem v Mikkeli Mikko Heikkilä. Ve všech soutěžích, které letos dokončil, se umístil na bedně. O pozornost se přihlásil i na mezinárodní půdě, a to třetí příčkou v evropské Tet Rally Liepaja. Dvakrát ale o vítězství v domácím šampionátu přišel. Na poslední zimní soutěži jej ze hry vyřadila technika a v následující první šotolině sezóny se o vedení připravil v poslední zkoušce jezdeckými chybami. Teď už ale nezaváhal, bezchybně fungovala i jeho Fabia Rally2 evo a vyhrál stylem start – cíl. V průběžném pořadí se Heikkilä posunul na druhé místo a za měsíc může směle vyrazit do boje o titul. Stačí jediné bez ohledu na výsledek Lindholma, vyhrát. O titul se na soutěži s koeficientem 1,5 bude bojovat i v hodnocení SM3, nové kategorii pro speciály Rally3. Lauri Joona a Roope Korhonen spolu sice sváděli pěkný souboj, během kterého si několikrát prohodili pořadí, ale hodnocení této třídy trochu znevažuje účast pouze těchto dvou jezdců. Díky tak slabé účasti se stalo, že Korhonen po defektu v RZ 5 nechal čtyři minuty a další dvě si nechal nadělit i ve zbylých dvou testech. Nemusel už nikam pospíchat, nebyl, kdo by mu sebral druhé místo.

Stav šampionátu: 1. Lindholm 104, 2. Heikkilä 96, 3. Kaur 85, 4. Asunmaa 81, 5. Röyhkiö 58, 6. Salo 56

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!