5. 9. 2022 07:16 − 10151× − 6

Pech s Uhlem o těžké Barumce

Václav Pech jun. s Petrem Uhlem s vozem Ford Focus WRC dokončili o uplynulém víkendu Barum Rallye na osmém místě absolutně.

EuroOil team s posádkou Václav Pech jun. – Petr Uhel odjížděl na 51. Barum Rallye do Zlína s vědomím toho, že budou se svým Fordem Focus WRC startovat v hloubi startovního pole velmi vzdáleni posádkám, se kterými obvykle bojují v absolutní klasifikaci o umístění na stupních vítězů. S tímto jasným faktem byla posádka smířena už před startem, jak dále vysvětluje Václav Pech.

„Od začátku roku startujeme v Divizi 2 a naším cílem jsou pódiová umístění v jednotlivých soutěžích domácího šampionátu. Protože je Barumka součástí evropského mistrovství, tak musíme respektovat pravidla, která nás s naším WRC zařadila do startovní listiny až s číslem 76. Tak to je, a věděli jsme dopředu, do čeho jdeme. Tahle startovní pozice sebou přináší jiné podmínky na trati, než mají naši soupeři startující před námi. Ale za určitých okolností mohla být i výhodou kvůli rozdílnému počasí. Když jedete o hodinu a půl později, tak se počasí může změnit oběma k horšímu i k lepšímu. Někdy je trať špinavější od předchozích aut, jindy je více vyčištěná, mokrá nebo naopak již oschlá.“ Ford Focus WRC posádky Pech – Uhel vstoupil do soutěže třetím nejrychlejším časem na úvodní městské rychlostní zkoušce ve Zlíně. Fanoušci plzeňskou dvojici mohutně povzbuzovali a hnali kupředu.

„Cítili jsme po celý víkend obrovskou podporu od fanoušků, kteří na nás museli dlouho čekat na rychlostních zkouškách. Zkoušeli jsme je odměnit atraktivní jízdou a dosahovanými časy a během první etapy nám to vycházelo. Ve dvou rychlostních zkouškách jsme zajeli nejrychlejší čas a až do šesté erzety jsme rallye absolutně vedli. Musím říct, že tady na Barumce jsem si velmi jasně uvědomil, jak těžké to mají posádky, které startují tak vzadu. Když startujete mezi prvními, tak se dá docela dobře spoléhat na časový harmonogram. Přijedete na start s připraveným autem, které je správně zahřáté včetně pneumatik a brzd a můžete se plně soustředit na svůj výkon. My jsme na Barumce neustále čekali, než se odstraní havárie, které byly před námi, nebo jiné problémy na trati. Je to nepříjemné pro všechny a v podmínkách, které zde byly, kdy chvíli prší, chvíli ne, je to nesmírně těžké. Vychladlé pneumatiky se na zablácené trati chovají jako puk na ledě. Auto první kilometry vůbec nefunguje. Není možné se do pneumatiky opřít a na výjezdu ze zatáčky akcelerovat, jak jsem zvyklí. Dvoukolky, které jely před námi vyjížděly v blátě úplně jinou stopu, takže smyků jsme si užili víc než jsme chtěli.

Ke konci první etapy jsme do rychlostních zkoušek startovali se zpožděním více než hodinu a půl proti harmonogramu a doplatili jsme na přicházející tmu, která už na posledním Semetíně byla v lesních úsecích pořádná a místy jsme jeli doslova naslepo. Neměli jsme sebou světelnou rampu, ale tu bychom stejně nestačili nasadit, protože o zpoždění jsme se dozvěděli až v časové kontrole před rychlostní zkouškou, kdy už se na autě nesmí nic dělat,“ vysvětluje ztrátu na posledních dvou rychlostních zkouškách první etapy Václav Pech jun. Tato ztráta posádku stála pokles v pořadí na druhé místo o 22 vteřin za Janem Kopeckým.

Ve druhé etapě se Pech s Uhlem pokusili hned na první rychlostní zkoušce zabojovat, ale podmínky na trati a chyba na erzetě „Bunč“ znamenaly další pokles v průběžném pořadí. „Na Bunči jsem udělal jezdeckou chybičku, v jednom hodně blátivém místě, se mně dostalo auto mimo stopu a skončili jsme na břiše ve škarpě. Diváci nás naštěstí dostali ven, ale ztratili jsme tam asi minutu. Všem, kteří pomáhali, moc děkujeme, jinak bychom tam snad seděli ještě teď,“ popisuje Ášín těžkou Barumku.

EuroOil team a posádka Pech – Uhel si z velmi těžké Barum Rallye odváží osmé místo v absolutním pořadí a vítězství ve třídě.

„Věřím, že už na Pačejově budeme opět schopní být důstojným soupeřem Honzovi Kopeckému, kterému gratulujeme k zisku titulu, ale hlavně k 11 vítězstvím na Barumce. To zaslouží uznání, protože tahle soutěž je ta nejtěžší, která se u nás jede a podle ohlasů evropské špičky i možná v Evropě,“ uzavírá Václav Pech jun.

Komentářů celkem: 6
5. 9. 2022 13:421
0 2
Přišel čas přejít do Alpine 110 R-GT. WRC je moc hezké, ale jaký to má smysl? Nejvíc bych si přál, aby si Václav chtěl najít program v Evropě a porovnával se s ostatními top R-GT jezdci.
5. 9. 2022 15:112
1 0
No nevím zrovna Evropa- dva stálí jezdci,to na velké srovnávání nevidím.A důchodce Francois jel jen MC a zaplacený výlet na Kanáry smajlík
5. 9. 2022 19:443
1 0
Bylo by to sice hezký srovnání , ale kdo by nám tu v MČR zůstal. Honza Černý jede WRC 3 , Míra Jakeš nemá finance, Filip Mareš pojede nejspíš příští rok ERC a kdo ví jestli sežene peníze i na MČR, Honza Kopecký kdoví jak dlouho bude ještě jezdit. To by nám tu zbyl tak Březík s Jiráskem smajlík
6. 9. 2022 21:094
1 0
Pane jo, to je inventura smajlík. Co třeba Talaš, Semerád, Polášek, Kohn, Stříteský, Brož, Štuksa, Zpěvák a určitě jsem na někoho zapomněl...
7. 9. 2022 10:555
1 0
Ať si Venca jede s tím, s čím chce a kde chce... je to prostě frajer smajlík
8. 9. 2022 18:066
1 0
Jen ať tady zůstane. Je jeden z mála, který zpestří národní Fabia Cup.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!