Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
5. 9. 2022 20:16 − 17112× − 18

Cože? Nepřišly gumičky?! A to mi říkáte teď, když jsem udělal homologaci?!

Slovy jedné ze scének dvojice Kaiser + Lábus by se dala charakterizovat situace v automotive i důvody dalšího odložení premiéry nové Fabie.

Na Bohemce jsme ji mohli vidět v ostrém tempu a mnozí očekávali, že by se ještě o prázdninách mohla odbýt ostrá premiéra. To však nevyšlo, stejně tak se nesplnily divoké sny některých fanoušků, že by se nová Fabie mohla představit ve Zlíně v aktivnější roli, než jako statická ukázka. No nesplnilo se ani to a pokud chceme hledat alespoň nějaký posun ve věci Fabie RS Rally2, tak se můžeme vrátit k minulému čtvrtku, kdy nejen, že šly poprvé do školy děti, ale taktéž se nová soutěžní škodovka dočkala své homologace. Ale to je tak asi jediný posun, který od začátku léta nastal, protože datum ostré závodní premiéry je stále vo hviezdach a nelze vyloučit, že se nemusí odehrát ani v průběhu letošní sezóny. Jak totiž udává šéf Škoda motorsport Michal Hrabánek pro server DirtFish, pro rozjetí produkce nových mladoboleslavských Rally2 chybí několik procent součástek a dokud se je týmu nepodaří zabezpečit v dostatečném množství, nerozjede se produkce Fabií. Motorsport totiž nevidí smysl v kusové výrobě několika exemplářů a raději čeká, dokud nebude moci stavbu vozů rozjet v míře, jaká byla obvyklá pro předchozí Fabie.


Foto: Škoda motorsport

"S našimi dodavateli a technickými partnery máme dobré vztahy. Chceme pokračovat v businessu s nimi a jelikož mají nějaké produkční problémy na své straně, tak jim chceme dát více času. Navíc některé díly vyrábí jen jeden dodavatel na světě, nabídka dodavatelů je v motorsportu omezená a všichni mají své kapacity. Dostáváme proto od dodavatelů otázky ve smyslu, zda chceme dodat díly pro novou Fabii nebo tu současnou. A to je těžká situace. Proto teď odpovídáme, aby zapomněli na nové auto a dodávali díly pro vlastníky stávajících aut. Ti totiž do svých soutěžních speciálů investovali hodně peněz a už s nimi jezdí. Naším cílem je zajistit jim podmínky, aby s nimi mohli jezdit i nadále a mohli auta používat klidně každý víkend. Takže dodavatelům musíme říkat, ať čekají s díly na novou Fabii a ponechávají prioritu na současnou generaci auta," popisuje složitou situaci v Motorsportu jeho ředitel.

Takže dostat odpověď na možný debut Fabie RS Rally2 je s ohledem na dodavatelské řetězce asi podobně obtížným úkolem, jako chtít po psovi vypočítat integrály. "Premiéra ve Španělsku je tak půl na půl. Ale možná bych byl spíše pesimističtějším. Nemyslím si, že bychom nutně museli trvat na debutu na soutěži MS. Jakmile budeme mít dost aut a na skladě dost náhradních dílů, tak může debut zajistit některý klient, ať už to bude kdokoliv a kdekoliv. Může to být klidně v České republice, v Německu nebo třeba na regionální italské soutěži. Je to jedno. Jak jsem už řekl, pro nás je hlavní mít vše připraveno a mít dostatek dílů pro zásobování klientských aut."


S ohledem na díly lze s jistou škodolibostí říct, že tohle je aktuálně nejdynamičtější záběr nové Fabie (Foto: Škoda motorsport)

Na rozdíl od dob před dekádou a půl, kdy první soukromé vozy šly obvykle do Rakouska do BRR, nová Fabia by měla směřovat do Německa, kde sídlí Toksport, který poslední roky zajišťuje starty dealerem podporovaných jezdců v MS a pravidelně nasazuje rozsáhlou ekipu Fabií. Na úvod by ve Škodě motorsport chtěli vyrobit pět exemplářů auta a část z nich by směřovala právě do Toksportu. Ale s ohledem na úspěchy dosavadních generací Fabie je více než jasné, že list zákazníků a objednávek roste každým dnem a pět vozů bude jen malý předkrm k hlavnímu chodu po rozjezdu výroby speciálů. "Pět aut by mohlo být na úvod rozumným počtem. Nechceme jenom prodávat, ale i závodit. Chceme vidět auto na rychlostních zkouškách, což nám pomůže získat další zkušenosti a poznatky, zda a v jaké oblasti potřebuje Fabia RS Rally2 úpravy. Poznatky z ostré soutěže nic nenahradí. Takže jakmile budeme mít pět hotových aut a pět kompletních sad náhradních dílů, budeme připraveni," uzavírá Michal Hrabánek.

Komentářů celkem: 18
6. 9. 2022 18:40
1 0
O Vsetínský sprint bude letos velký zájem, návrat staronového úseku s novým povrchem a premiéra RS Škodovky s top pilotem za volantem smajlík
6. 9. 2022 19:26
0 0
Neblafuj
7. 9. 2022 08:45
0 0
Neblafuje je to tak.
7. 9. 2022 16:34
1 0
Škoda, že nevyšla ta světová premiéra s bývalým pilotem světové extratřídy na Rally Vyškov. Homologace už byla, jedno auto pojizdný taky a jedna firma to moc chtěla a ta domluva s tím pilotem už byla na spadnutí...ale neklaplo to.
7. 9. 2022 20:04
0 1
Mal prist Armin Schwarz ? smajlík
7. 9. 2022 20:20
0 1
Zrovna na něho bych se klidně rád podíval...
7. 9. 2022 22:29
1 0
Původně napsal liposh
Škoda, že nevyšla ta světová premiéra s bývalým pilotem světové extratřídy na Rally Vyškov. Homologace už byla, jedno auto pojizdný taky a jedna firma to moc chtěla a ta domluva s tím pilotem už byla na spadnutí...ale neklaplo to.
Meeke?
8. 9. 2022 14:26
0 1
Co nejede vám to jak jste si představovali?Dejte to Krestovi a do čtrnácti dnů vám z toho udělá konkurence schopné auto.To že nemáte kompletní náhradní díly už tady píšete od Bohemky.
8. 9. 2022 14:42
1 0
No a porad nemaj. Co je na tom divnyho? Nam oficialni dodavatele prijimaj objednavky prinejlepsim na Q4 2023, nebo treba taky vubec ne. Kremik se kupuje od prekupniku, procesor normalne za 10 E je od 2021 za 50+ E, resp. ted uz neni vubec. Tahle vymluva mi uz prijde dost verohodna.
8. 9. 2022 15:46
0 0
Původně napsal Fila67
Co nejede vám to jak jste si představovali?Dejte to Krestovi a do čtrnácti dnů vám z toho udělá konkurence schopné auto.To že nemáte kompletní náhradní díly už tady píšete od Bohemky.
Kdyby duvodem bylo ze to nejede tak by nedelali 1.9. homologaci. Odkladala by se homologace i prvni start.
8. 9. 2022 18:30
0 0
Auto jede,to já nerozporuji.Ale ty výkony jsou slabé.Stacilo vidět kyselé pohledy Mikelsena na Bohemce.Na každé vložce mu Kopecký naložil...
8. 9. 2022 23:08
0 0
Tak jede nebo nejede? Nerozporujes ale hned pises ze vlastne nejede...
9. 9. 2022 06:25
0 0
Auto jede,ale výkony auta jsou za očekáváním,ne že nejsou náhradní díly,a pokud nejsou náhradní díly,tak to je selhání a amatérismus celých špičkových manažerů ve Škodovce?Jo když je mír to se to plánuje,pak do toho Ládík hodí vidle s je po slavných manažerech.. Hlavně, že všechno just in time...
9. 9. 2022 09:04
1 0
Původně napsal ecky
O Vsetínský sprint bude letos velký zájem, návrat staronového úseku s novým povrchem a premiéra RS Škodovky s top pilotem za volantem smajlík
Jarin už to dostane v Říjnu smajlík ?
9. 9. 2022 12:34
0 0
Původně napsal Fila67
Auto jede,ale výkony auta jsou za očekáváním,ne že nejsou náhradní díly,a pokud nejsou náhradní díly,tak to je selhání a amatérismus celých špičkových manažerů ve Škodovce?Jo když je mír to se to plánuje,pak do toho Ládík hodí vidle s je po slavných manažerech.. Hlavně, že všechno just in time...
Pokud jsou vykony tak za ocekavanim a stejne auta nevyrabi kvuli dilum tak proc delali uz 1.9. homologaci? (uz jsem to psal jednou, ale tvoje logika to nejak minula...)
9. 9. 2022 17:08
0 0
Když minula tak minula.A proč by nemohli udělat homologaci k 1.9.To souvisí s výkonem auta a konkurenceschopnosti? Nerozumím ti ...
9. 9. 2022 22:23
0 0
Fila67: Souvisí a představ si že dost. Pokud homologuješ auto, které nefunguje tak jak sis představoval, tak už nemáš moc možností (kromě pár žolíků) to auto nějak výrazně posunout dopředu. Homologací ten vývoj, resp. aktuální stav zjednodušeně řečeno "zamrzneš".
Pokud to ani teď nechápeš, tak si ještě jednou přečti koment od Kenny_pce, ten snad hovoří jasně.
A pokud to ani pak nepochopíš, tak už alespoň nic nepiš a nedělej tady ze sebe hlupáka... smajlík
9. 9. 2022 23:43
0 0
Původně napsal Fila67
Auto jede,ale výkony auta jsou za očekáváním,ne že nejsou náhradní díly,a pokud nejsou náhradní díly,tak to je selhání a amatérismus celých špičkových manažerů ve Škodovce?Jo když je mír to se to plánuje,pak do toho Ládík hodí vidle s je po slavných manažerech.. Hlavně, že všechno just in time...
No i bez Volodi by to nevyšlo- Lidi co objednávat uměli, už odešli, nebo jsou na odchodu nebo jim nebylo ani dovoleno přijít. Ti co zůstali ten business nerozhýbou ani do jara. Dal bych anketu, kolik se prodá do konce roku, kdo se trefí, vyhraje kalendář ŠM 2023smajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!