Korunovace nového krále britských tratí

Již s předstihem jednoho podniku došlo k rozluštění tajenky, která v sobě skrývala jméno nového mistra Velké Británie.

Do bojů na začátku roku nevstoupil úřadující šampión posledních let Matt Edwards, čímž udělal prostor volným pro nové tváře. V první řade pro Osiana Pryce, který s ním již vloni bojoval o titul a přišel o něj až chybou v závěrečné rally. Technika zůstala stejná v podobě Volkswagenu Polo GTI R5 a hodně podobné zůstaly i okolní kulisy. I letos se totiž Pryce o titul musel střetnout hlavně s dalším jezdcem ve voze Volkswagen. A i tentokrát jím byl několikanásobný britský mistr. Jen už to nebyl Matt Edwards, ale Keith Cronin. A právě mezi nimi se v Yorkshiru o víkendu rozhodovalo o tom, kdo bude šampiónem 2022. Irský pilot si situaci notně ztížil tím, že minule na asfaltové Get Connected Rali Ceredigion havaroval. Pryce tam zvítězil a vyhoupnul se do čela průběžného pořadí. Na výtečný výsledek z jiné asfaltové soutěže, Jim Clark Rally navázal James Williams. K dispozici měl vůbec poprvé nový Hyundai i20 N Rally2 a ten jej dovezl k parádnímu druhému místu v rámci šampionátu. Notně tím posílil svou třetí příčku v průběžném pořadí a do Anglie mohl znovu vyrazit se svým starším Hyundaiem i20 R5. Po letech dominance šampionátu výrazně zeslábla účast posádek s domácími Fordy Fiesta z M-Sportu. Jeden ze zbylých mohykánů Garry Pearson Ford už také opustil a do Trackrod Rally Yorkshire odstartoval se Škodou Fabia R5. Ten samý vůz, jako letos obvykle, přivezl i Ruairi Bell.

Předešlá Get Connected Rali Ceredigion nabídnula na britské poměry nezvykle dlouhou trať o 141 ostrých kilometrech ve dvou etapách. To ale u soutěže zařazené do seriálu TER hlavně zdůrazňuje ambice pořadatelů dostat ji do některého z významných mezinárodních šampionátů. Tato snaha nezůstala bez odezvy a už se začalo o velšské soutěži mluvit jako nejsilnějším adeptovi na zajištění návratu světového šampionátu na britskou půdu. To v Yorkshiru takové ambice nemají a vrcholem pro ně je, když se jejich rally zařadí do britského šampionátu. Tak jako letos. Stejně jako ve Walesu ale připravili pořadatelé náročnou noční vsuvku. V pátek večer se začínalo osmnáctikilometrovým úsekem Dalby za tmy. Cronin tam lehce přepálil jednu zatáčku a hned ztrácel na vedoucího Pryce pět sekund. Do větších potíží se ale čtyřnásobný šampión dostal v sobotu ráno, když své Polo přetočil a s téměř půlminutovou ztrátou spadnul na třetí příčku. Na druhou se díky tomu dostal Bell. Źe by mu to zajistilo reálný boj o vítězství, to ale zase ne. Pryce se mu každým kilometrem vzdaloval a do servisu v půli dne už přijel s náskokem 28,5 sekundy. Cronin po problémech z úvodu ztratil kontakt a momentálně mohl maximálně doufat v posun na druhé místo. To by ale k protažení boje o titul do poslední rally bylo málo. Navíc se mu na záda lepil Williams. Pilot Hyundaie sice žádný drtivý finiš nepředvedl, ale další pořádná bodová porce za čtvrté místo mu stačila k udržení průběžné třetí příčky. Největší hrozbu by pro něj v závěru šampionátu představoval velmi rychlý Bell. Ale ten bohužel ze začátku roku moc bodů neposbíral a teď už se to dá jen stěží dohnat. Na yorkshirských šotolinách mířil mladík ve škodovce za svým historicky nejlepším výsledkem. V poslední zkoušce ale chyboval, svůj vůz přetočil a o druhé místo bohužel ve prospěch Cronina přišel. Pryce získal už čtvrtý letošní triumf a po třech titulech vicemistra konečně zapsal své jméno na pohár určený mistrům Velké Británie. Cronin si na rekordní pátý titul bude muset minimálně do příštího roku počkat.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!