3. 10. 2022 13:21 − 3295× − 0

Pneumatiky v centru boje o německý titul

Německý rallysport má za sebou hodně vzrušující týden, a to se zdaleka netýká jen dění v tamním národním šampionátu.

Vše odstartovalo v den, kdy německé posádky čekal start do předposlední soutěže jejich národního mistrovství. Na povrch vyplavala neoficiální informace o návratu mistrovství světa na německou půdu. Tato soutěž by se po vzoru 3-Städte-Rallye měla odjet nejen u našich západních sousedů, ale zároveň i v Rakousku a také u nás, kde má být dokonce uspořádán slavnostní start. Taková informace hravě překonala smutek pořadatelů z Waldkirchenu z jejich neúspěšného tažení za posledním volným místem v letošním kalendáři evropského šampionátu. Ale dosti o 3-Städte-Rallye, ta bude rozhodovat o novopečeném německé mistrovi až za čtrnáct dnů. Teď bylo třeba ještě odjet ADAC Cimbern Rallye. Tato mladá soutěž u hranic s Dánskem vstoupila do německého šampionátu teprve vloni. Tehdy ještě jako krátký jednodenní sprint. Ale to se pro letošek změnilo a ambiciózní pořadatelé dokázali dát dohromady dvouetapovou soutěž a takřka zdvojnásobit počet měřených kilometrů. Z německé špičky si tuto rally nechali ujít oba piloti Fordů Fiesta Rally2 Dominik Dinkel a Björn Satorius. Dinkelovy šance na zisk titulu se už stejně pohybovaly jen v teoretické rovině. Připravit si co nejlepší půdu před závěrečným soubojem na trojmezí přijeli k dánským hranicím tři piloti. Nejhorší vyhlídky na titul měl Julius Tannert, který zatím nedokázal žádný ze svých startů s Volkswagenem Polo GTI R5 přetavit ve vyhranou mistrovskou soutěž. Jiskra z úvodu sezóny vyprchala z Philipa Geipela, který po dvou vítězstvích na začátku roku už nedokázal se svou Škodou Fabia Rally2 evo zajet lepší než třetí místo. Třikrát po sobě naopak zvítězil úřadující mistr Marijan Griebel pokračující i letos s Citroenem C3 Rally2. Do čela průběžného pořadí se nedostal jen díky tomu, že mu chybí body po odstoupení z ADAC ACTRONICS Rallye Sulingen. Do konečného pořadí se ale počítá šest nejlepších výsledků ze sedmi soutěží, takže nemusí Griebel této nedokončené rally litovat.

Škrtání nejhoršího výsledku udrželo ve hře o titul Tannerta. Do ADAC Cimbern Rallye vstoupil nejrychlejším časem a nakonec s těsným náskokem necelých tří vteřin i vyhrál první etapu. Do té druhé vstoupil nešťastným defektem a s tím spojenou čtyřicetivteřinovou ztrátou. Když prorazil gumu i v další zkoušce, věděl, že je zle. Další rezervu Tannert v kufru nevezl a tak musel z rally odstoupit. Těžká rána v závěrečné části boje o titul. Na ten už může pilot VW dosáhnout jen při smůle obou hlavních rivalů. Griebel po trojici vyhraných soutěží vypadal, že ho může už jen málokdo zastavit. V ADAC Cimbern Rallye se mu ale nedařilo, za vlhkých podmínek nebyl vůbec spokojený s pneumatikami a právě to rozhodlo, že po slibně rozjetém úvodu vzdal boj s vedoucím jezdcem. Geipel na něj měl po pátku jen necelé tři vteřiny a výrazněji mu dokázal odskočit až v poslední zkoušce sobotní ranní sekce. Griebel se pořádně nemohl spolehnout na to, že jej jeho pneumatiky udrží na trati, na třetího měl už minutový náskok a závěrečnou sekci tak pojal v klidu. Dojel si pro body za druhé místo a do závěrečného klání půjde i tak jako favorit. Geipelovi se v soutěži, kterou vloni po havárii nedokončil, povedlo přesně to, co potřeboval k udržení reálných nadějí. A to mohl být po střetu se zvěří mimo hru už po první zkoušce. Štěstěna mu tentokrát byla nakloněna a do Waldkirchenu pojede se stejným počtem třech vítězství jako Griebel. Jeden titul se už v Německu ale udělil, a to pro nejrychlejšího jezdce dvoukolek. Hlavní soupeř René Noller nestartoval a Martin Christ tak nemusel nikam spěchat. Na svůj Opel Corsa Rally4 nazul gumy do mokra, ale i tak to mělo k jízdě na jistotu daleko. Hned v druhé zkoušce přežil obrovskou krizi, během které jen těsně minul strom. Z první etapy i tak nakonec vyšel jako lídr. Závěr soutěže se však proměnil v obrovské drama a z těsného souboje vyšel Christ jako poražený, když spadnul až na třetí místo. Na druhou stranu to nic nezměnilo na jeho předčasné korunovaci mistrem. Pro vítězství si jel před posledním testem Konstantin Keil v Citroenu DS3 R3T. V závěru mu jej ale vyfouknul Nico Knacker pilotující Renault Clio Rally4. V hodnocení dánského mistrovství, do kterého byla rally rovněž zařazena, si udržel svou letošní neporazitelnost Kenneth Madsen. Se svou postarší technikou Peugeotem 208 T16 R5 to dotáhnul v absolutním pořadí až na bednu.

Stav šampionátu: 1. Geipel 171, 2. Griebel 159, 3. Tannert 130, 4. Dinkel 109, 5. Rostek 67, 6. Satorius 54

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!