Finským mistrem o bod a 0,4 sekundy!

Velké finále s opravdu zajímavou zápletkou nabídnuly finským divákům čekajícím v tamních lesích nejrychlejší posádky.

Tak dramatický závěr roku čekal asi málokdo. Vždyť ještě během prázdnin šampionátu poměrně jistě kraloval loňský šampión Emil Lindholm. Vyhrál tři soutěže z pěti a v té předposlední mohl svůj náskok před finálním kláním navýšit tak, že by už nemusel své soupeře ani nutně porazit. To by si však v Mikkeli, kde se předposlední rally odehrála, nesměla postavit hlavu jeho Škoda Fabia Rally2 evo. Stájový kolega Mikko Heikkilä si tam dojel pro své teprve první letošní vítězství. S výjimkou poslední soutěže zimní části, kterou nedokončil, se ale pokaždé umístil na pódiu a i přes absenci většího množství výher jej bodové konto postavilo do role hlavního soupeře lídra mistrovství. Teoretické naděje si udržel ještě Egon Kaur, který v šampionátu působil trochu jako exot. Oproti drtivé většině soupeřů nejel se Škodou Fabia Rally2 evo a navíc ani není Fin. Před závěrem mistrovství měl sice Estonec na kontě jen o bod méně oproti Heikkilovi, ovšem narozdíl od něho musel škrtat a to jej stavělo do dosti nevýhodné pozice. A v nevýhodné pozici se ocitnul i lídr šampionátu Lindholm, v tomto případě kvůli čištění trati.

Nebylo tak překvapením, že rychleji jednodenní soutěž v Kuovole rozjel Heikkilä. Ráno vyhrál hned první zkoušku a pak na své konto přidal ještě další dva úspěchy ze zbylé trojice testů. Vše se ale odehrávalo ve finských poměrech ve velké rychlosti a s minimálními časovými rozestupy. Lindholm tak do druhé poloviny rally a závěrečné sekce celé sezóny vyjížděl s odstupem 3,5 sekundy. Většinu své ztráty ale dokázal během prvních dvou testů smazat a rozhodnout se tak muselo v závěrečných 25 kilometrech. Heikkilä před touto zkouškou sice vedl, ale při její délce čtvrtiny celkové délky soutěže a náskoku jen 1,3 sekundy neměl nic jisté. Poslední dílčí vítězství sezóny si na své konto připsal Kaur, který dokázal oběma adeptům na titul zdatně sekundovat. Lepší výkon letos ve Finsku nepředvedl. I když stáhl své manko na konečnou sekundu a půl, stejně zůstal na třetím místě. A kdo se stal novým finským mistrem? Rozhodly o něm pouhé čtyři desetiny sekundy a jeden jediný mistrovský bod. Tak těsný rozdíl tu ještě nebyl. Nic to ale nemění na tom, že se Mikko Heikkilä stal právoplatným finským mistrem. Zato Lindholm ve finální části boje opět selhal, podobně jako v letech 2019 a 2020. Ještě stále si však může spravit chuť a získat ještě významnější titul. Ve WRC2 je Lindholm jedním ze tří zbylých adeptů. Těsná přetahovaná se odehrála i v hodnocení SM3, kde spolu bojovali dva piloti Fordů Fiesta Rally3 o titul. Roope Korhonen vyhrál závěrečnou rally o 6,3 sekundy a stal se mistrem. Lauri Joona nejprve neuspěl v boji o titul juniorského mistra světa a teď na titul nedosáhnul ani doma.

Konečný stav šampionátu: 1. Heikkilä 130, 2. Lindholm 129, 3. Kaur 105, 4. Asunmaa 97, 5. Röyhkiö 58, 6. Salo 56

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!