Yoann Bonato dohání, co se dá

Úřadující francouzský šampión zažil hrůzostrašný začátek sezóny, ze kterého se ale pomalu začíná vzpamatovávat.

Yoann Bonato nedojel ani jednu z úvodních dvou soutěží. Nejprve v té první zaúřadovala technika a pak chyboval sám jezdec, který si po vítězství v Antibes neodpustil chybu ani na čtvrtém podniku ve Vosges. Následně sice vyhrál další dvě rally, ovšem tři červené nuly ho musí při pohledu na bodové konto strašit. Bohužel pro jezdce Citroenu tři výsledky jsou už trochu moc, aby se daly před konečnou klasifikací škrtnout. V Rallye Coeur de France měl každopádně příležitost protáhnout svou sérii neporazitelnosti na těch soutěžích, které dojel až do cíle. Zatímco Bonatovy naděje na případný, byť dosti vzdálený úspěch každou rally rostou, Nicolas Ciamin už se pomalu stává outsiderem. Kdo by to po úvodní rally, ve které poměrně jistě kraloval, tipnul? V dalších rally z jezdce Hyundaie i20 N Rally2 jiskra vyprchala a minule v Morzine se díky Hugo Margaillanovi ani nevešel na bednu. Jeden soupeř špatně začal, druhý prožívá po dobrém začátku výkonnostní krizi, to je přesně to, co potřeboval Quentin Giordano. Úřadující vicemistr se svým Volkswagenem Polo GTI R5 vyhrál dvě rally a v těch zbylých neskončil hůře než druhý. Jeho náskok na čele pořadí se jeví jako poměrně pevný a pro soupeře nezdolatelný.

Rally je ale motorsport a s vrtkavou technikou není nikdy nic jisté. Giordano se o tom přesvědčil hned na startu sedmé soutěže sezóny, když musel celou první sekci odjet pouze s pohonem přední nápravy svého Pola. Takhle nepříjemnou situaci letos ještě nezažil. Z druhé desítky se ale Giordano ještě před koncem první etapy vyšplhal na sedmé místo a v sobotu jeho krasojízda pokračovala. Ráno vyhrál dvě zkoušky a posunul se už pod stupně vítězů. Od druhého místa jej v tu chvíli dělilo půl minuty. Na něm jel Belgičan William Wagner s dalším Volkswagenem stáje Sarrazin Motorsport. V týmu někdejšího továrního jezdce Subaru ale očividně doplatili na koupi špatné šarže náhradních dílů. V závěru rally Wagnera postihl ten samý problém jako předešlý den Giordana a mladý Belgičan raději vzdal. Před Giordanem byl ještě Cédric Robert, který jako obvykle se svou Alpine A110 Rally RGT předváděl skvělý výkon. V měnících se podmínkách to ale s vozem GT není jednoduché a tak není divu, že jej Giordano v závěru překonal. Lídr mistrovství ukázal, že to je letos jeho rok. I tentokrát si navzdory problémům udržel skvělou statistiku, když hůře než druhý zatím letos nedojel. A příště už se může radovat ze zisku titulu. Jeden ze soupeřů mu už z boje víceméně vypadnul. Ciaminovi tentokrát rychlost určitě nechyběla a první etapu zakončil s minimálním náskokem 7,3 sekundy na vedoucího Bonata. Hned v první sobotní zkoušce ale vyskočil se svým Hyundaiem do pole a ztratil dvě minuty. Ve zbytku dne musel stahovat ztrátu a nakonec poskočil alespoň na čtvrté místo. To je ale na udržení nadějí na titul málo. Větší šance tak má před finální dvojicí soutěží Bonato, který pokračuje na vítězné vlně. Reálně ale bude potřebovat, aby Giordana postihla opravdu velká smůla. Poslední pódiovou příčku, letos už potřetí, vybojoval Robert. Tentokrát si to navíc na trati ve velkém stylu rozdával se soupeřem sobě rovným. S Anthonym Cossonem v Porsche 997 GT3 Cup, který dokázal dokonce jednu ze sobotních zkoušek vyhrát absolutně. V ten moment Roberta v průběžném pořadí přeskočil, nicméně pak se zase propadnul a musel se smířit nakonec s pátým místem absolutně. V rally se objevil i zajímavý host Jean-Marie Cuoq. Na první zkoušce jeho Citroenu C4 WRC nikdo ze soupeřů nestačil. Už ve druhé zkoušce ale u dnes už historického kousku došlo k poškození zavěšení.

Stav šampionátu: 1. Giordano 150, 2. Ciamin 118, 3. Bonato 106, 4. Robert 96, 5. Wagner 63

Komentářů celkem: 2
6. 10. 2022 19:36
0 0
Cosson jel s Porsche 991 GT+
9. 10. 2022 20:39
0 0
To je nějaká jejich konkrétní homologace? Nikde jinde než u Francouzů se takové označení nevyskytuje. 991 je interní kódové označení dané generace 911 a automobilka samotná ho uvádí maximálně v závorce.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!