Závěrečné klání v Portugalsku rozhodlo o vicemistrovi

Už jen o pozici vicemistra se hrálo v poslední soutěži letošního portugalského mistrovství, když se mistrem už předčasně stal Armindo Araújo.

Staronový mistr se na trůn vrátil po roční pauze a opět se mu to podařilo ve spojení s českou technikou Škoda Fabia Rally2 evo. Závěrečnou asfaltovou rally centru Portugalska tak mohl pojmout jako oslavnou jízdu bez starostí o dodatečné mistrovské body. V úvodním testu Araújo zajel druhý nejrychlejší čas, ale pak se dostavil o čtyři minuty dříve na start divácké superspeciálky. Obtěžkán čtyřminutovou penalizací neměl moc šanci zasáhnout do bojů na špičce výsledkové listiny a zbytek rally se pro něho nesl ve znamení boje o posun do top ten. Když pilot škodovky vyhrál závěrečné tři testy, top ten vybojoval a nakonec za sebou nechal i nejrychlejšího pilota vozu s jednou poháněnou nápravou, Ricarda Sousu. Pilot Peugeotu 208 Rally4 už však nemohl ohrozit jistého šampióna dvoukolek a díky maximálnímu bodovému zisku se jen dotáhnul dva body za jeho záda. Ernesto Cunha tak mohl být rád, že si titul pojistil už v minulé rally. Ani jemu totiž oslavná mistrovská jízda moc nevyšla, když v první ranní zkoušce v sobotu poškodil chladič svého Peugeotu 208 Rally4 a musel odstoupit. Araújo na tom nakonec tak zle nebyl a v cíli si mohl říct, že ani tentokrát na něho soupeři na trati neměli. Nebýt penalizace, rally by o 2,8 sekundy vyhrál.

Na asfaltových cestách Rali Vidreiro se tak bojovalo hlavně o pozici vicemistra. Velký zálusk na ni měli hlavně dva piloti. Vítěz Rali Vinho da Madeira José Pedro Fontes s Citroenem C3 Rally2 a nejrychlejší muž šotolinové Rali Terras d¨Aboboreira Miguel Correia za volantem Škody Fabia Rally2 evo. Teoretické naděje si udržoval ještě Bruno Magalhaes, ale toho hodně srážely dvě nedokončené soutěže. Za celou sezónu se totiž škrtal jen jeden nejhorší výsledek. Pilot Hyundaie i20 N Rally2 začal ve Vidreiru nejrychleji a po večerní superspeciálce vedl o 1,1 sekundy před Fontesem. Pilot Citroenu ovšem výborně vstoupil do delší sobotní etapy a na první zkoušce svému soupeři nadělil 8,2 vteřiny. Magalhaes s ním dokázal držet krok v druhém testu, ale pak zase ztratil v RZ 6 a jeho odstup se už navýšil přes deset sekund. Ze hry mezitím v páté zkoušce vypadnul Pedro Meireles, když svůj Hyundai i20 N Rally2 rozbil. To vůbec nehrálo do karet Fontesovi, který potřeboval, aby ho od jeho hlavního soupeře Correiy oddělovalo co nejvíc jezdců. Každý, kdo byl rychlejší než pilot škodovky a vypadnul z rally, snižoval Fontesovy naděje na post vicemistra. Udržet Correiu za zády nakonec nedokázal ani druhý z bratrů Meirelesových Paulo. Jezdec škodovky pak v závěrečné zkoušce udolal i Bernarda Sousu a posunul se na stupně vítězů. Tento posun už ale na jeho boji o post vicemistra nic nezměnil, když Sousa do šampionátu neboduje. Fontes těsnou přetahovanou s Magalhaesem nakonec dotáhnul do vítězného konce o 7,1 vteřiny. Za konečné druhé místo v šampionátu ale může děkovat právě svému soupeři v Hyundai, který udržel Correiu na třetím místě a ještě jej připravil o bod z Power Stage. Právě jeden bod nakonec rozhodl o úspěchu Fontese a stáje Citroen. Ve stylu letošních nezdarů zakončil nepovedenou sezónu odcházející šampión Ricardo Teodósio. Už v první zkoušce u svého Hyundaie ulomil kolo. Spojení s korejskou značkou se mu letos moc nevyplatilo a těžko říct, zda bude pokračovat. A to měl Hyundai v boji suverénně nejvíce vozů, hned čtyři. Jejich nejrychlejší pilot Magalhaes ale obsadil až čtvrtou příčku.

Konečný stav šampionátu: 1. Araújo 159, 2. Fontes 134, 3. Correia 133, 4. Magalhaes 121, 5. Teodósio 73, 6. Almeida 51

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!