24. 10. 2022 22:20 − 1688× − 0

Ken Block americkým šampiónem? Zase ne

Zahodit tak skvělou příležitost stát se poprvé mistrem, to už chce pořádnou dávku smůly.

Ken Block na sebe vždycky poutal velkou pozornost, ať už to bylo v nultých letech se Subaru v americkém mistrovství nebo pak s Fordem v mistrovství světa v letech 2010 až 2012. O velké pozdvižení se postaral i ve světovém rallycrossu, kterého se s Fordem zúčastnil, a bez zájmu veřejnosti nezůstal ani jeho loňský návrat na americké rychlostní zkoušky. Vždy ale pozornost strhával hlavně jako showman, ostatně jeho nejznámějším počinem je seriál exhibičních videí Gymkhana. Výsledky v absolvovaných soutěžích už tolik zájmu nebudily. Block se stal několikrát vicemistrem USA a v soutěžích mistrovství světa to dotáhnul nejvýše na sedmé místo v Rally Guanajuato Mexico 2013. V zimě před letošní sezónou se ale domluvil na spolupráci s francouzskou stájí 2C Competition a do USA přivezl špičkovou techniku v podobě Hyundaie i20 Coupe WRC. Světová technika byla většinou nad síly soupeřů, hlavně těch z oficiální stáje Subaru. Brandon Semenuk s WRX STI se však nevzdával a se třemi triumfy v kapse chtěl v předposlední soutěži v Pennyslvanii ještě přitlačit na pilu. Bohužel ale havaroval, zatímco Block tam počet vítězství v letošní sezóně navýšil na čtyři. Do centra dění závěrečné Lake Superior Performance Rally přijížděl pilot Hyundaie jako jasný favorit.

Vedení se ujal okamžitě a po šesti odjetých zkouškách už vedl o skoro půl minuty právě před Semenukem. Block se díky technické výhodě svého auta nacházel v docela komfortní situaci, ale v děsivých podmínkách soutěže, kdy déšť střídal sníh a šotolina se změnila v bahno, nemohl mít nikdo nic jisté. Výhoda výkonu vozu je vám k ničemu, když jej neudržíte na trati. Block na sedmé zkoušce letos podruhé havaroval. Tentokrát v ten nejhorší možný okamžik. Deja vu. Něco podobného se totiž Blockovi stalo na této rally už před devíti lety, když tehdy o titul bojoval s Davidem Higginsem. Pro mechaniky začal boj s časem, protože bylo třeba dát i20 dohromady, aby se mohla posádka v sobotu vrátit na trať a na Power Stage uhájit vedoucí příčku v šampionátu. Bohužel kromě zavěšení došlo i k poškození rámu a restart tím byl vyloučen. Semenuk po první etapě vedl o půl minuty před stájovým kolegou Travisem Pastranou. Toho ve výsledku ani nepotřeboval porazit, pokud by se mu ale zadařilo na Power Stage. Závěrečná etapa sezóny se tak pro Kanaďana stala bojem o přežití. Náročné podzimní podmínky na trati mu jeho snahu neulehčovaly. Ráno se k němu navíc přiblížil Pastrana. Bylo ale jasné, že mu rozhodně nebude klást jako týmový kolega překážky. Když u jeho Subaru došlo k problému s plynem, Semenuk se mohl uklidnit. Tuhle rally by si už mohl prohrát jedině sám. Stejně jako o den dříve Block. Narozdíl od pilota Hyundaie, na kterého znovu zbyla až druhá mistrovská pozice, to ale zvládnul. Letošní americký titul putuje do Kanady. Na třetím místě do cíle i přes defekt a problém s otevřeným kufrem dojela budoucnost amerického mistrovství Tom Williams ve Fordu Fiesta Rally2. Kapitola nabušených vozů Open a WRC se v seriálu ARA uzavřela a příští rok se bude bojovat se speciály Rally2 a jim podobné místní technice. Brit rozhodně neskrývá choutky zabojovat o titul.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!