Ott Tänak opouští Hyundai, půjde k M-Sportu?
A to i přesto, že tam měl smlouvu ještě na jeden rok.
Nejde o úplně překvapivé rozhodnutí. Ott Tänak byl u Hyundai nespokojen delší dobu. Nesedl si s týmovým kolegou Thierry Neuvillem, což se může v týmu stát, ale pak to musí udržet na uzdě šéf týmu. Jenže po odchodu Andrea Adamy tým Hyundai postrádá silné vedení. Dočasně dosazený Julien Moncet nemá patrně dostatek autority a na chodu týmu je to znát. Ottovo velké zklamání bylo viditelné i na soutěži v Řecku, kdy nezasáhla týmová taktika a nedala mu větší šance bojovat o titul. Dlouhodobě se spekuluje i o tom, že mu vůz Hyundai úplně nesedí. Na druhou stranu s ním letos 3x vyhrál…
"Chtěl bych oznámit, že jsem se rozhodl opustit tým Hyundai na konci roku. Je to osobní rozhodnutí a udělal jsem ho po pečlivém zvážení a s respektem k týmu. Dostal jsem se ale do bodu mé kariéry, kdy potřebuji novou výzvu," to je ta podstatná a všeříkající část z oficiálního oznámení.
Teď se nabízí otázka, kam půjde. Návrat k Toyotě se zdá méně pravděpodobný. Šéf týmu Jari-Matti Latvala dostal v Katalánsku dotaz, zda plánují nějaké změny v týmu. On na to odpověděl, proč by je měl dělat, když mají mistrovský titul mezi jezdci a kousek k týmovému (který se v neděli stal jistým).
Mnohem pravděpodobnější se jeví návrat k M-Sportu. S Malcolmem má skvělý vztah a upřímně jen díky němu je Ott dnes tam, kde je. Když byl v roce 2012 poprvé u M-Sportu jako tovární jezdec, kupil jednu chybu a havárii za druhou. Nebylo divu, že další sezónu jezdil jen domácí šampionát. V roce 2014 se vrátil do týmu s vozem R5 a od dalšího pak i s WRC. Ale až během let 2016/2017 začal mít skutečné úspěchy, po kterých přešel k Toyotě a v roce 2019 slavil titul. Aby následně přestoupil k Hyundai a začal se trápit.
Návratem k M-Sportu by se kruh uzavřel. Byl by tam jasnou týmovou jedničkou a byla by to pro něj obrovská výzva, kterou potřebuje. Zatím ho ale ještě čeká soutěž v Japonsku s týmem Hyundai, patrně až pak se dozvíme, kam příští rok zamíří.
M-Sport - Tanak, Greensmith, (Solberg)
u Toyoty dle všeho zůstává sestava beze změn
Jeste zajimavejsi to je u Korejcu, Neuville a Sordo jsou asi jasny, na pozici 3 a 4 se nabizi nekolik navratu. Ale Mikkelsenovi ani Breenovi to tam moc neslo, Paddon uz je starej a Loubet je u Fordu nejspis spokojenej. Dobre se letos jevi Lindholm, ale Hnujdaj je co se vychovy talentu tyce takova Sparta...
Toyotě zbývá vyřešit, kdo bude 3jka nebo čtverka.
Ogier (Toyota) bude chtít zas půl sezóny?
Lapi (Toyota), střídal se s Ogim, měl dobrou rychlost, ale chyběla spolehlivost.
Katsuta (Toyota), letos dojel krom Zalandu všechny závody!! A na všech bodoval. Dokáže jet běžně v první pětce (na všech površích).
Mikelsen (Hyundai ??) - o rychlosti a zkušenostech tu netřeba pochybovat.
Sordo (Hyundai) už na jaře ohlásil konec kariery.
Suninen (Hyundai), letso brazdil tratě I20 Rally 2, má 3 sezóny s WRC, tratě v MS má najeté, rychlost má taky, chybí mu spolehlivost.
Jako trojka k Neuvilovi a Mikelsenovi by to davalo smysl.
Breen (Ford) má podepsaný ještě 1 rok u M Sportu.
Greensmith (Ford) - byť ho tady sposta internetových odborníků považuje za "syna", tak je zapotřebí říct že zejmena
začátek sezony měl dobré výsledky a taky dokazal vyhrát letos pár RZ. Já si myslím že má budoucnost.
Fourmax, Lubet, Solberg ...... kdo platí ten jede a časem se ukáže.
Christ - super, už se na něj těším na Šumavě. Moh by si od Ášína pujčit WRCo :D