Oliver Solberg provětral Volkswagen

Po dvou letech ukončil Hyundai spolupráci se synem mistra světa z roku 2003 Pettera Solberga.

Mladý Oliver přitom letos dostal nevídanou příležitost odjezdit se zbrusu novým továrním speciálem Hyundai i20 N Rally1 většinu sezóny. Taková šance přišla hodně brzy, když vloni švédský pilot s továrním speciálem nejvyšší kategorie absolvoval pouhé čtyři světové podniky. Není tedy divu, že se mu moc nedařilo a nejlepší výsledky se dostavily teprve v samém závěru sezóny v Belgii a na Novém Zélandu. Radost z dosažených výsledků ale Solbergovi netrvala dlouho, když byl záhy z Hyundaie odejit. Do Walesu na start posledního podniku britského mistrovství odjížděl s tím, že chce zase získat radost z jízdy se soutěžním vozem. Po dvou letech se tak vrátil za volant Volkswagenu Polo GTI R5. Na pravé sedadlo posadil Craiga Drewa a začal třetím časem. Od druhé zkoušky dál už ale Solberg na tratích, které v minulosti hostily světovou špičku v rámci Wales Rally GB, zajížděl nejrychlejší časy. Vyjma závěrečného testu, kde stejně jako v tom prvním dosáhnul třetího času. Cambrian Rally každopádně Solberg vyhrál a radost ze soutěžení se mu jistě v plné míře vrátila. Teď jej ale čekají méně záživné aktivity, vyjednávání se sponzory a týmy o angažmá pro následující rok.

O novém mistrovi Velké Británie rozhodnul už předcházející podnik Trackrod Rally Yorkshire, kde jej vybojoval Osian Pryce. K titulu vicemistra tak odsoudil svého značkového kolegu s dalším Volkswagenem Polo GTI R5 Keitha Cronina. Ani jeden z nich už cestu do Walesu nepodniknul a ušetřené finance raději ušetří na další rok. Kromě Solberga ale další VW na start do Llandudna přivezl již jistý juniorský mistr Británie Eamonn Kelly. Hlavní zápletkou soutěže ale byl boj o konečné třetí místo v šampionátu. Jeho dosavadní držení hájil James Williams pilotující svůj obvyklý Hyundai i20 R5. Na poslední chvíli mu jej chtěl vzít Ruairi Bell, který po horším vstupu do sezóny v posledních třech soutěžích už neslezl z pódia. A bez šance nebyl ani Garry Pearson, který před minulou soutěží dal sbohem dosavadnímu Fordu Fiesta Rally2 a přezbrojil na techniku identickou s Bellem, Škodu Fabia R5. Úvod velšské soutěže obstarala dvojice asfaltových zkoušek v pátek po setmění. V sobotu už se jezdilo klasicky na šotolině na známých úsecích Clocaenog, Brenig, Alwen a Penmachno. V prvním testu všechny zaskočil Pearson a stal se prvním lídrem rally. V opakovaném průjezdu asfaltovým úsekem Nebo sice nestačil Solbergovi, ale vedení v hodnocení BRC si udržel.

V sobotu na šotolině začal rychleji Bell a po RZ 4 Pearsona přeskočil i mladý Ir s další Fabií R5 Patrick O`Brien. Ten ale hned záhy odstoupil a Pearson se vrátil na třetí místo za Bella, kterého navíc v pátém testu porazil a přiblížil se deset vteřin za něj. Šestá zkouška se ale stala poslední, ve které se Pearsonova Fabia objevila. A s poškozeným řízením v ní i zůstala stát. Její pilot se pro letošek musí spokojit s tím, že jen uzavírá v konečném hodnocení první pětku. V boji o třetí místo zůstala zbylá dvojice pilotů, ale ta se spolu utkala na dálku. Williams totiž už na první zkoušce nechal skoro dvě minuty kvůli ztrátě výkonu. Jelikož ale zdaleka ne všechny posádky byly klasifikovány do britského mistrovství, patřila jezdci Hyundaie po odstoupení zmíněných dvou jezdců škodovek třetí příčka. Na té druhé soutěž dokončil Kelly, kterému přechod z juniorské kategorie vozů s předním pohonem mezi elitu s vozy Rally2 větší potíže nečinil. Williams stihnul v sobotu svůj Hyundai ještě pořádně očesat, ale naštěstí to auto vydrželo a dovezlo jej ke třetímu místu. Nejlepší výsledek sezóny však ve Walesu vybojoval Bell, když poprvé ve své kariéře získal maximum bodů do klasifikace britského mistrovství. Na posun na třetí místo konečného hodnocení ani to ale nestačilo. Rozhodla malá drobnost. Williams si právě na Visit Conwy Cambrian Rally vsadil svého žolíka a ten mu v cíli vynesl tři bonusové body. Bez nich by jeho finální skóre vypadalo stejně jako Bellovo a rozhodoval by nejlepší výsledek. A na ten by uspěl pilot Fabie, když poslední rally sezóny vyhrál. Williamsovi se to letos v ani jednom případu nepovedlo.

Konečný stav šampionátu: 1. Pryce 123, 2. Cronin 104, 3. Williams 81, 4. Bell 78, 5. Pearson 52, 6. Kelly 48

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!