Francouzský mistr již neřídí Citroen

Domácí značka dlouhá léta vládnula asfaltovému šampionátu, v posledních letech díky úsilí Yoanna Bonata a Yohana Rossela.

Druhý jmenovaný se již několik let věnuje startům na mezinárodní půdě, kde se vloni stal mistrem světa WRC3. S oficiální podporou Citroenu se letos vrhnul do seriálu WRC2, ale tam neuspěl a příští rok jej čeká reparát. Bonato se také věnuje zahraničním startům, a to v mistrovství Evropy. Na několika evropských soutěžích nechyběl ani letos a největší úspěch si připsal až teď na konci sezóny. Zvítězil v katalánském podniku, který celé dění ukončil, a vyhoupnul se na konečnou třetí příčku v mistrovství. Bonato ale kromě toho pokračoval i na domácí scéně a do předposlední soutěže nastupoval s malými nadějemi na obhajobu titulu. Za běžných okolností by touto dobou platil za hlavního favorita na titul, pokud by jej už neměl jistý s předstihem. Letos si dvojicí havárií během prvních čtyř soutěží přidělal hodně starostí. A jelikož nedojel kvůli technickým problémům ani do cíle první rally, startoval do sezóny s pořádným handicapem. Čtveřicí vítězství sice dal na smolný úvod sezóny zapomenout, ale stále potřeboval, aby trocha smůly postihla i jeho soupeře. Nicolas Ciamin vyhrál první rally, ale tím jeho vítězné zápisy skončily a pilot Hyundaie i20 N Rally2 se už jen trápil a své šance na zisk titulu poztrácel. Quentin Giordano si vedl o poznání lépe. Když už nevyhrál, dojel nejhůře druhý, a se svým Volkswagenem Polo GTI R5 dokončil všechny soutěže. Na start Critérium des Cévennes dorazil s možností stát se na jejím konci novým mistrem Francie.

Giordano už nepotřeboval moc bodů, do souboje s nejrychlejšími soupeři se tak nemusel vůbec pouštět. Taktice podřídil svou jízdu a rally začínal na sedmém místě. Když se z náročných přírodních zkoušek soutěž v půlce dne přesunula na divácký test vytýčený na místním okruhu, vybičoval se pilot VW k prvnímu nejrychlejšímu času. Ten jej posunul na čtvrtou pozici, na které i zakončil první etapu. Ciamin ještě v rukou třímal poslední zbytky nadějí na titul, ale úplně dobře to s ním nevypadalo. Giordana měl sice za sebou, ale tempu dvou pilotů Citroenů před sebou nestačil. Kromě vždy rychlého Bonata nestačil ani Hugovi Margaillanovi a s půlminutovou ztrátou se krčil na třetí příčce. V sobotu za Ciaminovým marným bojem o titul udělal definitivní tečku porouchaný motor jeho Hyundaie. Na prvních dvou příčkách se už nic nezměnilo. Margaillan skončil druhý, čímž o jednu příčku vylepšil své dosavadní maximum, jakého dosáhnul v září na Rallye Mont-Blanc Morzine. Bonato v Critérium des Cévennes vybojoval už páté letošní vítězství, z toho čtvrté v řadě, ale ani to mu k obhajobě titulu nestačilo. Giordano po Ciaminově odstoupení poskočil na třetí příčku a svůj první titul mistra Francie vybojoval opravdu stylově. V žádné z letošních dosavadních soutěží neskončil mimo pódium a všechny absolvoval kompletní. Na druhou stranu je třeba mít na paměti, že mu k titulu výrazně pomohly Bonatovy tři nedokončené soutěže z úvodu roku. Pokud by pilot Citroenu předvedl svou standardní spolehlivost, kdoví, zda by se Giordano i tak radoval ze zisku titulu.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!