Co stálo za požárem Sordova auta? To se možná nikdy nedozvíme…
Pokud bychom soudili čistě podle počtu startů, patří Dani Sordo mezi nejzkušenější jezdce historie MS, avšak v posledních letech startuje pouze na vybraných podnicích, kde však i díky zpravidla výhodné startovní pozici umí řádně míchat kartami na čele. Ostatně jen letos to byla 3x bronzová příčka a jedno páté místo, přičemž podobnou statistiku pódiových umístění sbírá v posledních letech pravidelně. Avšak v Japonsku svou sbírku medailí nerozšíří, protože už na druhé rychlostní zkoušce jeho Hyundai kompletně shořel a jak se nechává slyšet tým, zjistit příčinu požáru bude nejspíše nemožné s ohledem na totální rozsah poškození. Jak se na místě konce v soutěži nechal Dani Sordo slyšet pro server Dirtfish, už od čtvrtka v autě byl cítit benzin a tento problém se postupně zhoršoval, až vygradoval požárem. Byť si španělský jezdec myslel, že by vůz mohlo jít uhasit, veškeré snahy ukončil moment, kdy vzplála baterie hybridního systému. "Na začátku byl malý oheň v zadní části auta. Snažil jsem se jej uhasit, ale pod baterií nebo někde blízko se to už rozhořelo a s malým hasičákem v autě jsem jej nedokázal eliminovat. O hasící přístroj jsem poprosil i Guse Greensmitha, ale jakmile se jednou požár auta rozhoří, tak se hasí špatně," vrací se ke konci soutěže Dani Sordo.
Foto: Dirtfish
Příčiny požáru zatím v týmu netuší, ale předběžně vyloučili, že by Sorda potkal podobný problém s benzínovými výpary v kokpitu způsobený problémy na výfukovém systému, který na začátku roku ukončil účinkování Olivera Solberga v Rallye Monte Carlo. "Zatím přesně nevíme, co se stalo a s ohledem na to, kolik toho z auta zbylo nevíme, zda někdy příčinu najdeme. Když Dani zmiňoval, že měl nějaké problémy, tak jsme všechno prověřili a všechny auta byla stejná. Nic se nezměnilo proti Monaku, takže těžko říct, data nemáme, protože všechno shořelo. Je jasné, že budeme mít hodně hypotéz, ale která bude ta pravá, to asi nikdy nezjistíme," říká ke konci Sorda v soutěži Julien Moncet
Foto: Dirtfish
Sám Dani Sordo se taktéž přiklání k tomu, že jeho problém byl jiný, než ten Solbergův v Monaku. ""Myslím si, že teď byl problém jinde. Před Rallye Monte Carlo jsem jel se všema autama, takže i se Solbergovým a vím, jaký kouř měl v autě Oliver. U něj to bylo způsobeno výfukovým systémem, ale tady to smrdělo palivem nebo něčím a v jednu chvíli muselo něco prasknout, potkat horkou součástku v autě a puf…" Jako předběžné opatření v servisu u Hynudai zkontrolovali všechny zbývající auta a problém na palivovém ani výfukovém systému nenašli. Pokud by byl problém na těchto dílech, vypadá, že byl izolovaný jen na Španělovo auto a Hyundai po soutěži odepíše jen jeden speciál. "Však mě znáte, přesnou částku, která v podobě auta shořela, vám neřeknu. Někdy nemůžu novinářům dát odpovědi, které by chtěli slyšet, ale můžu říct, že jsme jednoznačně ztratili pořádnou částku. Ale peníze bokem, nejdůležitější je, že Dani i Cándido jsou v pořádku a pokud bych chtěl hledat nějaké světlé body okolo požáru auta, tak je to fakt, že Japonsko je stejně poslední soutěž roku a bylo to naposled, kdy jsme konkrétní exemplář plánovali nasadit. Takže jsme spálili hromadu peněz, ale všichni jsou v pořádku a to je to hlavní," uzavírá šéf Hyundai motorsportu.
Spíš co mě zaujalo, tak jak rychle se rozhořely ty plastové díly karoserie, bych čekal, že tam budou nějaké zpomalovače hoření. A pak taky, že velké hasící auto se dostalo na místo až za hodinu a do té doby baterka pořád hořela.
Ja nevim, ale Vlcak na facebooku nepsal nic o pricine.
I kdyby tam ty komentáře nepsal, tak si snad zvládne každý dát 1+1 dohromady.
Ohledne haseni, vime jak dopadla Fiesta Lappiho v Mexiku 2020 nebo C3 Breena v Turecku 2018, uplne stejne jako Hyundai tady. Pokud se to nezastavi hned na zacatku (jako kdyz pod Solbergem chytla trava letos v Chorvatsku) tak neni sance. Par Fabii (Stafj Barum) a VW Polo taky shorelo.
Jen napsal, ze elektrosilenstvi nepatri do rallysportu. Coz ma pravdu, jinak by haseni bylo pravdepodobne jednodussi. Trochu jste to tu prekroutili.
V dnešní době, kdy doma nesvítím, vzdyt to tam znám i potmě, abychom si večer mohli pustit chvíli televizi a tam zrovna běží reklama na elekrické SUV a nikde se neříká kolik domácností má být potmě, aby se ten mastodonta mohl hýbat, tady se člověk nediví ničemu. Energetická krize a propagace SUV!?!
Přidám historku. Slyšel jsem, že někdo potřeboval popálit nějaké chroští a dostal k tomu sud po závodním benzínu. Ten sud předtím několikrát vymyl. Ale i tak jen ten zbytek bezínových výparů způsobil, že prakticky ihned po zapálení, se objevil 3 metrový plamen...