16. 11. 2022 17:45 − 5661× − 0

Velká show s tragickou tečkou

Rallye du Condroz-Huy bývá každoročně velkou divočinou a zároveň jednou z nejlépe obsazených soutěží v Belgii.

Tato soutěž s početnou a velmi neukázněnou diváckou kulisou dlouhá léta uzavírala dění v belgickém mistrovství. Covid ledacos změnil a jednou ze změn je i nové postavení Rallye du Condroz-Huy nikoliv na závěrečné, ale na pozici předposledního dějství. Poslední body do mistrovství se budou rozdávat v prosinci ve Spa. Na tamní start nastoupí již jako korunovaný mistr Stéphane Lefebvre, kterému k zisku belgického titulu stačilo přejet teď v listopadu v Huy startovní rampu. Z ní zamířil rovnou na rychlostní zkoušky, kde se ale ocitnul v letos pro něho nevídané situaci. Soupeřům neujížděl, ale naopak se s nimi o vedoucí příčku musel utkat. Na prvním místě se Francouz přibrzděný v RZ 3 neukázněnými diváky poprvé objevil až po RZ 6. Etapu nakonec zakončil jako druhý a v neděli vyhlížel těžký souboj s vedoucím Nikolayem Gryazinem. Když počítáme Lefebvra i přes jeho národnost jako domácího, pak ruský jezdec plnil roli hlavní zahraniční hvězdy soutěže. O celý svůj náskok 2,7 sekundy přišel hned v první ranní zkoušce. Francouz si ale za další dvě zkoušky o moc větší náskok vytvořit nedokázal a jeho jízda bohužel předčasně skončila kvůli problému s transmisemi po RZ 14. Jindy spolehlivý Citroen C3 Rally2 i lehce zahořel a letos poprvé nechal svého jezdce ve štychu. Gryazin zůstal na čele osamocen s náskokem přesahujícím půl minuty. I když jeho vystoupení častokrát končí předčasně kvůli havárii, tentokrát se ruský jezdec Fabie chyb vyvaroval a na cílovou rampu přijel jako vítěz.

Během prvních pěti zkoušek soutěže zaznamenala nejrychlejší časy hned celá čtveřice jezdců. Vedle obou zahraničních hvězd to byli i domácí Adrian Fernémont a Cédric Cherain. První jmenovaný opět usedl za volant Škody Fabia Rally2 evo a doplácel na zvolenou příliš krátkou převodovku, která mu neumožňovala na rychlých zkouškách jet takovou maximální rychlostí jako soupeři. Dopoledne se ještě soupeřů držel, ale večer už na třetím místě zaostával o čtvrt minuty. Cherain jednoznačně patří mezi nejrychlejší belgické piloty a se svou historií a několika vyhranými podniky v kapse už o tom nemusí nikoho přesvědčovat. Co ale tentokrát předváděl za volantem Porsche 997 GT3, to bylo něco neuvěřitelného. V silné konkurenci mnohem sofistikovanějších speciálů Rally2 se dokázal na chvíli dostat i do čela a na konci dne mu patřila slušná čtvrtá příčka. Překvapení úvodu sezóny Gino Bux tentokrát překvapivě nestačil a soutěž pro něho skončila pod stupni vítězů. Pro maximum bodů do belgického mistrovství si jel Fernémont, ale v neděli se mu stále ne a ne dařilo pořádně se odpoutat od letícího a řvoucího Porsche. Cherain s ním vyhrál tři rychlostní zkoušky a před tou závěrečnou si udržel reálnou šanci na vítězství v rámci šampionátu. Fernémont měl k dobru jen 2,5 sekundy a musel stále tlačit na pilu. V jednom místě to ale přehnal, nedobrzdil a skončil v balících slámy. V samém závěru rally se pilot Škody propadnul na třetí příčku. Cherainovi se povedlo nemožné. I když nepilotoval vůz Rally2, připsal si na své konto maximum mistrovských bodů. V místě, kde chyboval Fernémont, nedobrzdil ani Xavier Bouche. Ten na pátém místě pilotoval do té doby nejrychlejší Citroen. Než jej umístil do okna jednoho z domů u trati. Pátou příčku tak na poslední chvíli získal jiný pilot C3 Rally2 Maxime Potty, byť v sobotu bojoval s motorem a v neděli jej přibrzdil defekt. Větší pozornost na sebe ale poutal Citroen v barvách RedBullu a startovním číslem 33. Jos Verstappen s ním dojel do cíle na pěkné šesté příčce. Osmačtyřicátý ročník bohužel zastínil incident z předpoledního testu. Škoda Fabia R5 Emerica Raryho tam opustila trať a bohužel smetla i dvojici nešťastně v zakázaném prostoru stojících diváků. Vzhledem ke krajním situacím, jaké jsou na této rally každoročně k vidění, se není moc čemu divit.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!