Pelhřimovské repete – preview
Pelhřimovští pořadatelé měli zatím nehoráznou smůlu. Na obou dosud odjetých ročnících se podepsaly tragické události. Po té loňské nese letos soutěž přízvisko Memoriál Tomáše Vojtěcha. I proto, že soutěžící hodnotí tuto sprintrallye jako jednu z nejlepších v republice, věřme, že se letos plánovaných téměř 87 ostrých kilometrů odjede bez závažnějšího problému. Ostatně 102 přihlášených posádek je předzvěstí kvalitní podívané.
Supersérie
Pelhřimov je započítáván také do klasifikace supersérie, jíž je osmým dílem. Výsledky jsou zatím jednoznačně na straně dvou jezdců, kteří se objeví i na startu této rallye. Nejvíce bodů zatím posbíral Vladimír Berger se svou dvoulitrovou octavií. Navíc má ještě jednu možnost škrtání k dobru narozdíl od svého soka Leoše Flídra. Jejich vozový park, ač se jedná o vozy stejné značky, samozřejmě nelze srovnávat a je zřejmé, že pokud bude Flídr dojíždět, na titul by mu to stačit mělo. Má však už povolený počet čtyř absencí na cílové rampě vyčerpán, takže možná ještě přijde na řadu zajímavá matematika.
V supersérii se tentokrát sejde pěkná řádka vozů. Vedle další octavie WRC Karla Trněného to budou vozy subaru upravené pro skupinu A. Starší verze Jávy Javoše a mnohem mladší Václava Mulače. Velmi dobře je na tom v pořadí SS i Tomáš Kurka s áčkovým „micákem“, který se bude pokoušet o další navýšení bodového konta.
Nebudou chybět ani velké kity či „eska“. Kromě Bergera budou krásné dvoulitry zastupovat fordy Nešpora a Kubaty, ve skupině S budeme moci po dlouhé době obdivovat Ford Escort RS Cosworth. V tomto případě půjde o exemplář Pavla Musila. Zbytek skupiny tvoří další vozy doby nedávno minulé – Škody Favorit (zejména Daňkovi budou určitě divácky vítaným zpestřením), Nissan Sunny a Honda Civic starší generace.
St. č. 41: V. Mulač / J. Mulačová (Subaru Impreza STi) X
| St. č. 31: T. Kurka / J. Müller (Mitsubishi Lancer EVO VII) |
Průběžné pořadí supersérie: 1. Vladimír Berger 48 b. 2. Leoš Flídr 47 b. 3. Raimund Baumschlager 40 b. |
Předchozí vítězové (absolutně): 2005 Vojtěch Š. / Ernst (Peugeot 206 WRC) 2004 Kresta / Tománek (Subaru Impreza WRC) |
Produkční vozy
V jinak bezproblémovém průběhu sezony v podání Josefa Semeráda se vyskytla první trhlinka. Jeho EVO IX zamířila do zahraničí, a Semerád tak bude muset spoléhat na služby osvědčené sedmičky. Jaký to bude mít vliv na konečné pořadí šampionátu, budeme moci zhodnotit až na konci sezony, jisté ovšem je, že i tak se může pražský jezdec zatím chlubit luxusním náskokem na zbytek pole. Situaci má usnadněnou i tím, že jeho nejbližší pronásledovatel Miroslav Jandík tento sprint vynechává. Konkurence v samotném závodě je ovšem třeskutá i bez něj. Další start na sprintu si naordinoval mimo jiné Karel Trojan, který na Bohemii zápasil o „bednu“. Nablýskanou novou EVO IX vytáhl z garáže Miroslav Cais, na Pelhřimově ji bude testovat na domácí Barum rally Zlín, a hned se tak zařadil na seznam kandidátů na vítězství. V něm nemůže chybět Vladimír Barvík, který v kombinaci s „devítkou“ neuvěřitelně povyrostl a ve výsledcích se vyhoupnul na úplnou špičku. Na Bohemii nestačil jen na Pecha a Prokopa, dle svých slov se ale především zaměřuje na sprinty, kde může udělat ještě větší „vítr“.
Tím výčet kandidátů rozhodně nekončí. Chybí v něm například loňský mistr a letošní smolař Pavel Červenka. Dva výlety do příkopu stály cenné body Jiřího Volfa, i tak mu ovšem patří pátá příčka v šampionátu. Ještě o fous lépe je na tom Martin Kožmín, který naopak spolehlivostí oplývá, s novou „osmičkou“ ale zatím na své předchozí úspěchy dosažené se starší evolucí nenavázal. Překvapení může uchystat Jan Jelínek či Milan Pantálek, počítat se musí i s Arazimem, Firlou, Poulíkem a po pěkném debutu na Kopné i s Fialou. Z velké rány na Bohemii se asi ještě neotřepalo Vlčkovo Mitsubishi, velkým překvapením jsou naopak přihlášky Poláků Kuchara a Beltowského, kteří by mohli zamíchat pořadím.
St. č. 2: K. Trojan / P. Řihák (Mitsubishi Lancer EVO VII) X
| St. č. 4: M. Cais / P. Ondrejčík (Mitsubishi Lancer EVO IX) |
Průběžné pořadí MČR (absolutně): 1. Josef Semerád 118 b. 2. Miroslav Jandík 63 b. 3. Vladimír Barvík 61 b. |
Průběžné pořadí (PV): 1. Josef Semerád 82 b. 2. Miroslav Jandík 43 b. 3. Vladimír Barvík 41 b. |
Předchozí vítězové (PV): 2005 Semerád / Ceplecha (Mitsubishi Lancer EVO VII) 2004 Prokop / Novák (ZK) (Mitsubishi Lancer EVO VII) |
Super 1600
Na Kopné to bylo poprvé, kdy zvítězil vůz S1600 v absolutním pořadí sprintrally, a není vyloučeno, že by se něco podobného mohlo opakovat v Pelhřimově. To se mimochodem podařilo už loni Janu Kopeckému, který prvního v klasifikaci PV Josefa Semeráda porazil. Josef Peták na Bohemii předvedl, že k tomu vůz i jeho jezdecké schopnosti mají při správné konjunkci okolností blízko. Bude mít navíc tvrdého soupeře, který jej může „vyhecovat“ k perfektnímu výkonu. Tím bude Tibor Cserhalmi, který vyměnil volant produkčního vozu za ignise zlínského týmu Sparrow. Pelhřimov je pro něj především přípravou na Rally Deutschland, s porážkou se ovšem do světa moc dobře nejezdí. Listinu „superšvestek“ doplňují Kouřil a Zedník, kteří ale zatím do boje na předních místech nezasáhli.
Skupina A
One-man show může pokračovat v podání Josefa Sedláčka i v Pelhřimově. Dosud při něm nasbíral rovnou stovku bodů a obdivuhodná je především spolehlivost pilota i vozu. „Pravé“ vozy třídy A7 budou startovat tři, kromě Sedláčkovy almery to bude další almera Šimečka a Fišerův golf. Čtyři kousky čítá podtřída dieselů, ve které se představí Kestler, Mandík, Pistulka a Dawson. Všichni jednotně s vozem Škoda Fabia.
Antonín Tlusťák si pěkně „zavařil“ a zdá se, že mu titul ve třídě může proklouznout mezi prsty. Na jeho tři nuly se nicméně vztahuje možnost škrtání, a tak bude jeho souboj s Lubomírem Minaříkem ještě velmi napínavý. Jak Kneifel, tak Tomek budou v Pelhřimově chybět, role pronásledovatele tedy padne na Jiřího Vlčka s oblíbenou „karkulkou“. Zajímavým bude start Františka Doška, který po několika podnicích za volantem octavie přesedne do kitové felicie.
Významnou událostí Rallysprintu Kopná bylo odstoupení Michala Hory kvůli poruše motoru. Letos se mu dařilo této „chorobě“ unikat, na Kopné to ovšem už agregát nevydržel, a plný počet bodů tak bral naopak jeho největší konkurent Sláva Ducháček. Protože se ovšem škrtají tři výsledky, ještě není nic ztraceno a oba musí bojovat až do konce. Čtrnáctistovky budou i tentokrát pěknou podívanou – nebude chybět dravý Jan Sýkora, Lukáš Veselý, Miroslav Březík, Jan Dohnal či Petr Křížek, který si pomalu zvyká na pohárovou fabii.
Průběžné pořadí MMČR (sk. A): 1. Josef Peták 60 b. 2. Roman Odložilík 60 b. 3. Josef Sedláček 49 b. |
Předchozí vítězové | třída A7 | třída A6 | třída A5 |
2005 | Rulík/Vrabec | Kopecký/Schovánek | Řehák/Běhula |
2004 | Šimeček/Hejsa (ZK) | Henzl/Čečil (SA2) | Cipra/Hroch(SA1) |
St. č. 34: L. Veselý / J. Paulik (Škoda Felicia Kit Car) X
| St. č. 45: M. Březík / ? (Škoda Felicia Kit Car) |
Skupina N
Remízou zatím dopadá boj o titul ve třídě N3. Hlavními aktéry jsou Václav Stejskal a Jiří Ševeček. Valašský jezdec přezbrojil na clio až v Hustopečích a zatím se mu jeho investice vyplácí. Na domácí Kopné musel poprvé předčasně cestovat domů, a tak je poměr bodů vyrovnaný 50 : 50. Nadějně vypadá přihláška Zdeňka Vrbeckého, který enkám kraloval na počátku roku a mohl by se znovu zapojit do bojů. Na Kopné letos poprvé bodoval Roubíček, ještě ani jeden zářez naopak nemá Jiří Krajčík.
Při neúčasti Šlehofera ve Slušovicích se do čela třídy jasně vyhoupnul Dunovský, ačkoliv našel na Valašsku překvapivě silného soupeře. Tím je Marek Kulda, který svou dobrou formu potvrdil i při následném podniku GA MMČR Rally Bohemia. Šlehofer, Dunovský a Kulda se střetnou i v okolí Pelhřimova, více než kdy jindy jim chce sekundovat Henzl. Ten si zdejší tratě velmi pochvaluje a má s nimi zkušenosti už z prvního ročníku, kdy se zde jel podnik ČMPR.
Pozitivní trend můžeme zaznamenat ve vývoji třídy N1, kde se postupem sezony schází čím dál více startujících. Ještě radostnější je fakt, že jde o vysoce kvalitní posádky. Díky účasti v celém šampionátu mají zatím všichni slušný bodový náskok Přibyl, Pohner a Hladík, kandidátů na vítězství v tomto podniku však nebývale přibylo. Především to bude vítěz Kopné a loňský „skoromistr“ Robert Mikulka se suzuki. Zajímavý bude návrat Ondřeje Blaťáka na tratě sprintů, na oblíbené trati se svezou i bratři Vladykovi, kteří s felicií ukořistili krásné třetí místo na Kopné. Nesmíme zapomenout ani na Jinderleho, který má zatím dobře rozjetu svou premiérovou sezonu ve sprintech.
Průběžné pořadí MMČR (sk. N): 1. Václav Dunovský 60 b. 2. Jan Šlehofer 45 b. 3. Václav Stejskal 41 b. |
Předchozí vítězové | třída N3 | třída N2 | třída N1 |
2005 | Novotný/Vilímek | Henzl/Čečil | Pinkas M./Vorel R. |
Ten ležící pán na fotce je pan Zdeněk Lindr, jeho nevlastní dcera chodí se synem pana presidenta AČR Ječmínkem, mladý Ječmínek zastává na AČR funkci ředitele AČR. Lindr, který neumí jedinou světovou řeč dělá vícepresidenta přes carting a jeho s.r.o. kde byl jednatelem jsou v konkurzu a dluží několik desítek milionů. Super rodinný podnik co?
Jestli Anonym lže a Koldak prokáže opak, prosím, uveřejněte to, ať se dozvíme pravdu..Jak je praveno v Ústavě ČR:"o vině či nevině může rozhodnout pouze soud.."