25. 11. 2022 15:39 − 29935× − 49

Central European Rally 2023: MS v rally v České republice, Německu a Rakousku

Jedinečná, udržitelná a spojující, to je nová Central European Rally.

• Společný závod ADAC, Autoklubu ČR a AMF
• Central European Rally: vrchol motoristického sportu ve třech zemích v říjnu 2023
• Tisková konference v pondělí 28. listopadu ve 12:00 hodin

ADAC, Autoklub České republiky a Rakouská federace automobilového sportu (AMF) přinášejí mistrovství světa FIA v rally do srdce Evropy s inovativním konceptem. Mezinárodní automobilová federace FIA zařadila Central European Rally v roce 2023 do kalendáře mistrovství světa, premiéra této nové soutěže je naplánována na 26.-29. října 2023. Společná organizace této významné sportovní akce v Německu, České republice a Rakousku je jasným projevem spojení těchto národů a jediným společným projektem svého druhu v evropském motorsportu.

Central European Rally odstartuje v Praze a poté se přesune na náročné rychlostní zkoušky do jihozápadní části České republiky, Rakouska a Dolního Bavorska, konkrétně do okresů Freyung-Grafenau a Pasov. Cíl rally bude v Pasově. Nejenže se v tomto německém městě stékají tři řeky, ale po průjezdu třemi státy zde Central European Rally bude i důstojně zakončena v podobě slavnostního vyhlášení na stupních vítězů. Díky své poloze v regionu nedaleko hranic s Českou republikou a Rakouskem bude Pasov po celé čtyři dny centrem rally a na výstavišti bude také hostit servisní zónu.

FIA World Rally Championship je prestižním světovým šampionátem a televizní přenosy se vysílají ve více než 150 zemích. Díky efektivní hybridní technologii a udržitelnému palivu, které neobsahuje 100 % fosilních paliv, představují vozy nejvyšší třídy také technologie budoucnosti a jsou cestou k udržitelnosti.

Prezident ADAC Sport Dr. Gerd Ennser: "Jsme rádi, že se FIA WRC v roce 2023 vrací do Německa a že můžeme počítat s osvědčenými rychlostními zkouškami z ADAC 3-Städte Rallye v okresech Freyung-Grafenau a Pasov v Dolním Bavorsku. Společná organizace s Autoklubem ČR a AMF je důležitým symbolem mezinárodního porozumění a umožní navázat intenzivní vazby v tomto regionu i mimo něj. S našimi silnými partnery se postaráme o to, aby se tento závod mistrovství světa stal skvělým zážitkem pro diváky a návštěvníky z celé Evropy. Díky pečlivé technologii a průkopnickým palivům je FIA WRC světovým šampionátem, v němž mohou lidé zažít udržitelný a moderní motoristický sport. Díky tomu je Central European Rally významnou evropskou sportovní událostí a podnikem mistrovství světa, který se dokonale hodí pro ADAC."

Jan Šťovíček, Prezident Autoklubu České republiky a člen Světové rady motorsportu FIA: „FIA World Rally Championship v České republice je snem našich fanoušků mnoha generací. A nám se ho společně s přáteli z partnerských federací Německa a Rakouska povedlo naplnit. Rally je u nás jednou z nejpopulárnějších disciplín automobilového sportu, spousta českých fanoušků vášnivě sleduje soutěže mistrovství světa a nyní ji mohou vidět poprvé u nás doma! Vzhledem k hluboké tradici českého automobilového průmyslu můžeme na světový šampionát v rally nahlížet i s hrdostí na naplnění odkazu našich předků, průkopníků motorismu. Koncept Central European Rally přitom vznikl v souladu s nejmodernějšími trendy pořádání vrcholných akcí na bázi přeshraniční spolupráce, jak jsme tomu svědky i v ostatních sportech. Věřím, že vedle nezapomenutelných zážitků a zvýšení mezinárodní povědomí o České republice jako velmoci motoristického sportu bude i výrazným přínosem pro turistický ruch a ekonomiku naší země. Unikátnost Central European Rally určitě umocní záměr odstartovat ji v Praze, srdci Evropy. Děkuji všem, kteří se na realizaci myšlenky zrodu této soutěže podíleli a za důvěru kolegům ze Světové rady motorsportu FIA."

Dr. Harald Hertz, prezident Rakouské federace motoristického sportu AMF: "Jsme rádi a hrdí na to, že můžeme v roce 2023 představit FIA WRC v Rakousku. Vášeň pro motoristický sport má v Rakousku dlouhou tradici. Jako relativně malá evropská země jsme již mnoho let hostili mistrovství světa v motoristickém sportu nejvyšší úrovně, jako jsou Formule 1 a MotoGP. Tradice rally v Mühlviertelu, Jänner Rallye a rychlostních zkoušek na 3-Städte-Rallye, které už léta pořádáme v Horním Rakousku, jsou důkazem toho, jak důležitý je v Rakousku motoristický sport. Sportovní akce v Rakousku s největším počtem diváků jsou vždy motoristické akce. Společně s našimi partnery se postaráme o to, aby i FIA WRC přilákalo velké množství diváků. FIA WRC však není jen zážitkem pro fanoušky motoristického sportu, ale také důležitým symbolem přeshraniční spolupráce v Evropě."

Komentářů celkem: 49
27. 11. 2022 08:45
1 1
vrátníček - ale soukromník na konci pole má jiný parametry -předpisy než fabrika co jsi popisoval ohledně benzínu , gum , startovný , atd. Samozřejmě je to dost peněz za jeden závod zase je to MS a to jet můžeš a nemusíš . smajlík Pokud bude start v Praze tak po cestě budou mít určitě RZ a zaměstnají všechny organizace , jsem zvědavý na vstupným V ČECHÁCH na RZ .
27. 11. 2022 08:54
0 1
Navíc na konci jezdí i auta národních homologaci, takže to nemusí být jen R1-R5.
27. 11. 2022 11:00
0 0
3389,gonzo: Chlapci , přesně to nevím, ty info jsem dostal od kolegy, co to zjišťoval, ale kouknul jsem se teď ráno na Autosport.cz, kde ještě visí zvl.ustanovení pro MS např.Katalánská rally, tam je start.3.600 pro privátní týmy, 7.500 pro wrca, tedy R1 a 2.500 euro pro non-priority v nějaké první variantě, pak je tam možnost platby 5600,9000 a 4500 euro ?? Myslím, že je potřeba ještě uhradit nějaký vklad pro promotéra,poplatky za servisní plochu, ale dál to podrobně studovat nemíním. Pokud se do toho pustíte a zjistíte to přesně,tedy co pneu, co benzín, co pojištění atd. budu rád a ostatní asi taky.
27. 11. 2022 13:58
1 0
Přesně jak píšete. Pro Rally1 7 500, pro ostatní 3 600, pro jezdce v „národním poli“ je to 2 500.. Co jsem rychle projel nějaké další evropské soutěže, tak tam byly částky jen pro ty bez priority, které byly +- podobné, třeba Ypres byl o něco levnější. Plus samozřejmě servisní plocha a pojištění auta.. Poplatky promotérovi se platit nemusí, pokud jezdec nechce bodovat. Co se ostatních věcí týče, tak to asi bude podobné, jako Barumka.
28. 11. 2022 14:22
0 0
Napadla me ted takova politickohistoricka pikantnost: Rally s nasimi velkonemeckymi prateli poradame prave v den, kdy slavime vyprosteni z jejich jha smajlík
28. 11. 2022 17:51
0 0
mrkenny: Jo,díky za upřesnění, mimo náročných finančních podmínek taky bude limitní počet startujících posádek,právě u španělské rally to bylo pouze 60 aut celkem, asi kvůli harmonogramu, ale tak to asi nebude na nějak masovou účast,ale držím palce každému, kdo to zvládne.
28. 11. 2022 20:44
0 0
Původně napsal Kenny_pce
Napadla me ted takova politickohistoricka pikantnost: Rally s nasimi velkonemeckymi prateli poradame prave v den, kdy slavime vyprosteni z jejich jha smajlík
Velkoněmeckými z Rakouskouherska? smajlík
29. 11. 2022 10:45 Upraveno 10:45
0 0
Samozrejme, v 19. stoleti podporovaly velkonemeckou koncepci katolicky staty v cele s Rakouskem (bez Uherska) a ve dvacatym to byl taky Rakusak, dokonce pochazel z regionu, kde by se melo jet.
29. 11. 2022 20:18
0 0
To už ale na časové ose dost přeskakuješ. Raději zpět k rallye.
Na stránkách ČTK je článek, kde jsem poprvé zaznamenal, jak je zajištěno financování soutěže.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!