25. 11. 2022 15:39 − 40353× − 49

Central European Rally 2023: MS v rally v České republice, Německu a Rakousku

Jedinečná, udržitelná a spojující, to je nová Central European Rally.

• Společný závod ADAC, Autoklubu ČR a AMF
• Central European Rally: vrchol motoristického sportu ve třech zemích v říjnu 2023
• Tisková konference v pondělí 28. listopadu ve 12:00 hodin

ADAC, Autoklub České republiky a Rakouská federace automobilového sportu (AMF) přinášejí mistrovství světa FIA v rally do srdce Evropy s inovativním konceptem. Mezinárodní automobilová federace FIA zařadila Central European Rally v roce 2023 do kalendáře mistrovství světa, premiéra této nové soutěže je naplánována na 26.-29. října 2023. Společná organizace této významné sportovní akce v Německu, České republice a Rakousku je jasným projevem spojení těchto národů a jediným společným projektem svého druhu v evropském motorsportu.

Central European Rally odstartuje v Praze a poté se přesune na náročné rychlostní zkoušky do jihozápadní části České republiky, Rakouska a Dolního Bavorska, konkrétně do okresů Freyung-Grafenau a Pasov. Cíl rally bude v Pasově. Nejenže se v tomto německém městě stékají tři řeky, ale po průjezdu třemi státy zde Central European Rally bude i důstojně zakončena v podobě slavnostního vyhlášení na stupních vítězů. Díky své poloze v regionu nedaleko hranic s Českou republikou a Rakouskem bude Pasov po celé čtyři dny centrem rally a na výstavišti bude také hostit servisní zónu.

FIA World Rally Championship je prestižním světovým šampionátem a televizní přenosy se vysílají ve více než 150 zemích. Díky efektivní hybridní technologii a udržitelnému palivu, které neobsahuje 100 % fosilních paliv, představují vozy nejvyšší třídy také technologie budoucnosti a jsou cestou k udržitelnosti.

Prezident ADAC Sport Dr. Gerd Ennser: "Jsme rádi, že se FIA WRC v roce 2023 vrací do Německa a že můžeme počítat s osvědčenými rychlostními zkouškami z ADAC 3-Städte Rallye v okresech Freyung-Grafenau a Pasov v Dolním Bavorsku. Společná organizace s Autoklubem ČR a AMF je důležitým symbolem mezinárodního porozumění a umožní navázat intenzivní vazby v tomto regionu i mimo něj. S našimi silnými partnery se postaráme o to, aby se tento závod mistrovství světa stal skvělým zážitkem pro diváky a návštěvníky z celé Evropy. Díky pečlivé technologii a průkopnickým palivům je FIA WRC světovým šampionátem, v němž mohou lidé zažít udržitelný a moderní motoristický sport. Díky tomu je Central European Rally významnou evropskou sportovní událostí a podnikem mistrovství světa, který se dokonale hodí pro ADAC."

Jan Šťovíček, Prezident Autoklubu České republiky a člen Světové rady motorsportu FIA: „FIA World Rally Championship v České republice je snem našich fanoušků mnoha generací. A nám se ho společně s přáteli z partnerských federací Německa a Rakouska povedlo naplnit. Rally je u nás jednou z nejpopulárnějších disciplín automobilového sportu, spousta českých fanoušků vášnivě sleduje soutěže mistrovství světa a nyní ji mohou vidět poprvé u nás doma! Vzhledem k hluboké tradici českého automobilového průmyslu můžeme na světový šampionát v rally nahlížet i s hrdostí na naplnění odkazu našich předků, průkopníků motorismu. Koncept Central European Rally přitom vznikl v souladu s nejmodernějšími trendy pořádání vrcholných akcí na bázi přeshraniční spolupráce, jak jsme tomu svědky i v ostatních sportech. Věřím, že vedle nezapomenutelných zážitků a zvýšení mezinárodní povědomí o České republice jako velmoci motoristického sportu bude i výrazným přínosem pro turistický ruch a ekonomiku naší země. Unikátnost Central European Rally určitě umocní záměr odstartovat ji v Praze, srdci Evropy. Děkuji všem, kteří se na realizaci myšlenky zrodu této soutěže podíleli a za důvěru kolegům ze Světové rady motorsportu FIA."

Dr. Harald Hertz, prezident Rakouské federace motoristického sportu AMF: "Jsme rádi a hrdí na to, že můžeme v roce 2023 představit FIA WRC v Rakousku. Vášeň pro motoristický sport má v Rakousku dlouhou tradici. Jako relativně malá evropská země jsme již mnoho let hostili mistrovství světa v motoristickém sportu nejvyšší úrovně, jako jsou Formule 1 a MotoGP. Tradice rally v Mühlviertelu, Jänner Rallye a rychlostních zkoušek na 3-Städte-Rallye, které už léta pořádáme v Horním Rakousku, jsou důkazem toho, jak důležitý je v Rakousku motoristický sport. Sportovní akce v Rakousku s největším počtem diváků jsou vždy motoristické akce. Společně s našimi partnery se postaráme o to, aby i FIA WRC přilákalo velké množství diváků. FIA WRC však není jen zážitkem pro fanoušky motoristického sportu, ale také důležitým symbolem přeshraniční spolupráce v Evropě."

Komentářů celkem: 49
25. 11. 2022 16:01
0 0
Invelt Rally Pačejov v Mistrovství světa
25. 11. 2022 16:11
0 0
smajlíksmajlík
25. 11. 2022 16:11 Upraveno 16:12
1 0
Je to super zpráva. Uvidíme, jaké tratě se v ČR zvolí, kde se pojede Shake, když bude start v Praze. Jihozápad ČR je široký pojem.
Ve výsledku by tratě Pačejova posloužily dobře a zázemí letiště pro servis by bylo také fajn. Ale osobně tipuji lokaci blíže hranicím a Pasovu.
Organizátorům hodně zdaru.
25. 11. 2022 17:03
0 0
Nepsali nedávno když se uvedla tahle myšlenka, že se má jet okolo Vimperka????
25. 11. 2022 17:07
3 4
Milý Autoklube, je fajn, že se tady bude částečně pořádat soutěž MS, což je důsledkem osobní spolupráce s novým šéfem FIA, nicméně je to plus, finančně možná mínus.
Ale hybridní technologie jsou v soutěžním autě pouze komplikace a taky na dvě věci, tedy na nic a na zapalování soutěžních aut, jiný přínos to prostě nemá,takže možná by jsi mohl Autoklube taky občas zdůraznit, že na tvorbě CO2 se podílí celé lidstvo pouze 4 %, z toho osobní doprava pouhých, já to zopakuji, pouhých 5.5%.
Tedy žádná syntetická paliva či kecy o udržitelnosti v motorsportu fakt nepotřebujeme, zvlášť když to, co najedou závodní auta na celém světě a jejich zátěž na životní prostředí je zhruba ekvivalent jednoho zaoceánského letu .
A o tom to je....
25. 11. 2022 17:26
2 0
Vrátníček: kde, prosím, dohledám kolik hybridní technologie letos ve wrc zapálila aut (tzn. byla příčinou vzniku požáru)?
25. 11. 2022 17:37
0 0
Původně napsal Vrátníček
Milý Autoklube, je fajn, že se tady bude částečně pořádat soutěž MS, což je důsledkem osobní spolupráce s novým šéfem FIA, nicméně je to plus, finančně možná mínus.
Ale hybridní technologie jsou v soutěžním autě pouze komplikace a taky na dvě věci, tedy na nic a na zapalování soutěžních aut, jiný přínos to prostě nemá,takže možná by jsi mohl Autoklube taky občas zdůraznit, že na tvorbě CO2 se podílí celé lidstvo pouze 4 %, z toho osobní doprava pouhých, já to zopakuji, pouhých 5.5%.
Tedy žádná syntetická paliva či kecy o udržitelnosti v motorsportu fakt nepotřebujeme, zvlášť když to, co najedou závodní auta na celém světě a jejich zátěž na životní prostředí je zhruba ekvivalent jednoho zaoceánského letu .
A o tom to je....
Ale o tomto článek není !!!! To by chtělo křičet jinde !!!!!smajlík
25. 11. 2022 17:37
3 1
Ja chapu, ze se ti kvuli nejakejm pocitum nelibi marketing parazitujici na environmentalismu. Ale tim, ze budes placat polopravdivy hovadiny, s tim tezko muzes bojovat.
25. 11. 2022 17:48
1 2
Super zprava!!!! Jsem zvedavy kde se nakonec pojede smajlík
Vratnicek: Clovece vy musite mit smutnej zivot.
25. 11. 2022 18:14
2 3
Wladimeer: Svět motorů,číslo 47/2022,reportáž z Rally Japonsko, cituji: Sordo...Došlo mi, že hoří hybridní jednotka a s tím se nedalo nic dělat....tak budeme věřit Sordovi nebo ne ??
Satyr: Článek je i tom, o čem píši, stačí si ho, pokud to zvládneš ,přečíst...
Kenny_pce: Dokaž, v čem a konkrétně, plácám hovadiny, to se fakt těším...
oifovo: Díky za starost, mám se dobře....smajlík,smutný život fakt nemám.....smajlík

Všeobecně, ano, kupodivu Země je kulatá, nikoliv placatá....za to první se ještě před pár stoletími upalovalo...
25. 11. 2022 18:17
3 0
Takže místo toho, abysme se radovali, že u nás bude (byť jen částečně) podnik WRC, tak budeme řešit hybridy jo smajlík
25. 11. 2022 18:27
1 1
Původně napsal Vrátníček
Wladimeer: Svět motorů,číslo 47/2022,reportáž z Rally Japonsko, cituji: Sordo...Došlo mi, že hoří hybridní jednotka a s tím se nedalo nic dělat....tak budeme věřit Sordovi nebo ne ??
Satyr: Článek je i tom, o čem píši, stačí si ho, pokud to zvládneš ,přečíst...
Kenny_pce: Dokaž, v čem a konkrétně, plácám hovadiny, to se fakt těším...
oifovo: Díky za starost, mám se dobře....smajlík,smutný život fakt nemám.....smajlík

Všeobecně, ano, kupodivu Země je kulatá, nikoliv placatá....za to první se ještě před pár stoletími upalovalo...
Čtení zvládám v pohodě smajlík ale nedávám toto plácání okoukané někde na idnes diskuzi smajlíksmajlíksmajlík
25. 11. 2022 18:32
0 0
Sorry, nemel jsem reagovat, je to clanek o vytouzenym podniku WRC u nas doma, ne o elektroautech.

Ale bylo by nefer neodpovedet, tak posledni OT Vratnickovi: Zminujes procento produkce, ale dulezitej je rozdil produkce a absorpce, kde to procento vyjde o dva rady vyssi. Vo tom to je.
25. 11. 2022 18:32
3 0
Vrátníček: ok, pojďme věřit Sordovi jeho slova... Tady jsou: Sám Dani Sordo se taktéž přiklání k tomu, že jeho problém byl jiný, než ten Solbergův v Monaku. ""Myslím si, že teď byl problém jinde. Před Rallye Monte Carlo jsem jel se všema autama, takže i se Solbergovým a vím, jaký kouř měl v autě Oliver. U něj to bylo způsobeno výfukovým systémem, ale tady to smrdělo palivem nebo něčím a v jednu chvíli muselo něco prasknout, potkat horkou součástku v autě a puf…"
Mimo jiné, citujete jeho slova, že hořela hybridní jednotka (a že ta se nedá uhasit). Stejně tak ale hořela i nádrž, hydraulická kapalina, olej a spoustu dalších věcí (resp. vše). Kde kdo mluví o příčině požáru mi tedy Svět motorů nesděluje...
A tak se tedy ptám znovu : kolik aut zapálila hybridní technologie??
25. 11. 2022 18:37
1 0
Čecháčkům se prostě nikdy nikdo nezavděčí a vždy si něco najdou smajlík Já jsem nadšenej... rychlostky okolí Vimperka mám "přes kopec". Pokud by klaplo obnovení 26 km dlouhé RZ Vlachovo Březí - Boubská, která se jezdila za staré dobré Šumavy, byla by to pecka... nebo alespoň její část přes Sv. Máří... uvidíme!
25. 11. 2022 18:41
0 0
A superspeciálka teda na Strahově?

A start prosím nejlépe pod orlojem :D
25. 11. 2022 19:00 Upraveno 19:01
0 1
Jaxem uz psal, pod orlojem slavnostni start a odjezd rovnou pres Karluv most na SSS Petrin smajlík
25. 11. 2022 19:02
2 0
To je úžasná zpráva, všechna wrc/jezdci u nás! Nahlašuji dovolenou! Snad přijede i Ogier.. smajlík
25. 11. 2022 19:05
1 1
Wladimeer: No, podle Sorda, pokud tedy Svět motorů nelže a mě minimálně jedno auto ano.
Že hořela nádrž a spol. ,ano,souhlas, máte pravdu , ale někde je ten zdroj,ta příčina požáru a podle mne i podle Sorda je to jednoznačně ta hybridní jednotka .
Můžeme vést debatu, v čem je ta hybridní technologie přínos oproti třeba původním wrcům bez ní či zda je to jenom politika líbivosti, ale to je na jindy.

kenny_pce: Ale chápeš, že i kdyby celé lidstvo vymřelo, že se s produkcí CO2 nic nestane ? Celou záležitost ohledně tzv.skleníkových plynů/kupodivu 96% je vodní pára.../ a tvorby CO2 , hokejkové grafu a spol. studuji důkladně a zda tu bylo někdy tepleji či zda byl obsah CO2 už dříve vyšší než dnes min. 10 let a jistě bychom dospěli k nějakému společnému výsledku, ale na to tady není prostor a ostatní by nechápali, o čem mluvíme , klidně mi napiš na rcb@volny.cz

Halford : Ale jo, já jsem taky rád, že se u nás pojede MS,velmi rád, je to průlom a splnění letitých snů motoristických fanoušků, ale ty kecy o udržitelnosti a spol. jsou mimo mou míru tolerance ...navíc nevím, co Čecháčci, já su z Moravy, ale motorističtí fandové jsou snad jeden národ ,no ni ?
25. 11. 2022 19:07
0 0
Oprava : hokejkového grafu...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!