M-Sport: Aby Seb jel, musí hodně věcí zapadnout do sebe
Když se vrátíme necelý rok nazpět do Monaka, M-Sport si v cíli Rallye Monte Carlo nemohl přát lepší začátek nové éry MS. Malcolmu Wilsonovi se konečně do kokpitu rally auta z jeho firmy povedlo získat Seba Loeba a při premiéře speciálu Rally1 dovezl legendární Francouz svůj Ford na prvním místě do cíle a díky třetímu místu Craiga Breena se jednalo o další povedený začátek éry v podání M-Sportu (ostatně vzpomeňme sezónu 2017 a druhého Seba s Fiestou). Avšak život někdy umí psát poměrně hořké příběhy a tak by šlo charakterizovat zbytek roku v podání britského týmu, jenž po tomto double dokázal získat už jen jedno pouhopouhé pódium. Avšak alespoň malý světlý bod byly výkony Seba Loeba při jeho zbylých třech startech, kdy pokaždé odstupoval z čelních příček (dokonce 2x z prvního místa). Jelikož se M-Sportu nepodařilo naplnit slova připisovaná Enzu Ferrarimu, že závodní auto má vyhrát závod a za cílem se rozpadnout, nelze sezónu hodnotit pozitivně. Jelikož nyní máme čas do začátku dalšího roku a Toyota s Hyundai už oznámily své jezdecké sestavy, zbývá rozřešit hádanku jezdecké sestavy britského týmu a získat odpověď na otázku, zda pojede zase občas i Loeb.
A jak je u M-Sportu dobrým zvykem, s oznamováním rozhodnutí má dostatek času, ono přihlášky na Monte budou zveřejněny až za nějaký ten týden, ale z Cumbrie zní jasné hlasy, že by Mr. Loeba v Pumě rádi viděli, ale bude se muset sejít hodně proměnných. "Seb by rád zase startoval, ale má určitou cenovku. Bylo skvělé, že se letos s námi zúčastnil čtyř soutěží a je hanba, že se nám povedlo jen jednu z nich dotáhnout k pěknému výsledku v cíli. Bylo by skvělé kdyby se nám povedlo najít způsob, jak toho společně podniknout víc. Red Bull nadále ukazuje vůli nás podpořit a je v jejich silách dovést do týmu lidi jako je Seb, ale než se vše povede dotáhnout, musí se sejít hodně věcí," říká k možnému pokračování spolupráce na ose M-Sport – Loeb – Red Bull Rich Millener, šéf M-Sport Ford WRT.
Kromě Seba Loeba by se týmu samozřejmě líbilo získat do svých služeb a tedy zlákat ke třetímu návratu do britské sestavy Otta Tänaka, jenž se rozešel s Hyundai. "Ott je volný jezdec a je jasné, že je jednou z možností. Ale pořád se jedná o jezdce, jehož služby jsou pro nás obtížně dosažitelné kvůli penězům. Mistři světa něco stojí a budeme se snažit udělat vše možné i nemožné, abychom jej získali, ale je to nesnadné," říká dále Rich Millener. Otázkou, která může mít vliv na finance a potenciální nasazení jezdců je počet aut, který M-Sport bude v roce 2023 nasazovat, protože zatím nic není rozhodnuto a jak říká Millener, teprve se o tom vedou jednání. "Sezóna si vybrala daň na lidech starajících se o všechna auta, které jsme nasazovali a když jdete na hranu kapacit jako letos my, tak ji můžete také snadno překročit. Musíme si dávat pozor, abychom tým nedostali pod tlak. Letos nás potkaly nějaké technické problémy, které musíme vyřešit a myslím si, že jejich příčinou mohl být krátký čas na přípravu mezi podniky, protože letošní kalendář byl nahuštěný. Nemusíme naštěstí řešit nic závažného, ale v tom počtu aut se problémy mohou objevit. Když nasazujeme auta, tak chceme, aby fungovaly na určité úrovni a to se nám v 95 % případů letos povedlo. Takže musíme zvážit zda se vyplatí nasazovat další auta jen pro to, abychom měli početnější flotilu v soutěži," uzavírá poměrně otevřeně šéf M-Sport Ford WRT.
Byť ono když si vezmeme koncerny, tak zas nějak se do rally zapojuje cca půlka, doby kdy třeba za PSA jely špičku Peugeot a Citroen se jen tak nevrátí se obávám.