6. 12. 2022 22:51 − 9215× − 0

#3 Uvězněn v kategorii Rally2

Teemu Suninen má za sebou už čtyři takřka celé sezóny strávené za volantem vrcholné techniky WRC.

Strávil je v týmu M-Sport za volantem Fordu Fiesta WRC a hned při druhém startu s touto technikou na domácích finských tratích v roce 2017 útočil na pódium. Tehdy se mu to ještě nepodařilo, počkat si musel až do následující sezóny na Vodafone Rally de Portugal. O rok později dosažené maximum na soutěži MS vylepšil, když Sardinii dokončil na druhém místě. Ve zkrácené sezóně 2020 si Fin vychutnal šampaňské určené trojici nejlepších posádek v Mexiku. Finanční situace M-Sportu po ukončení oficiální podpory ze strany Fordu nikdy nebyla taková jako v případě konkurenčních ryze továrních stájí. Vloni na Suninenovy starty s vozem WRC nezbylo dost peněz a tak je musel kombinovat se starty v seriálu WRC2. Místo přílivu financí se hned v Monte Carlu svou havárií zasloužil o odliv dalších peněz. S Fiestou Rally2 si počínal lépe a Chorvatsko i Portugalsko dokončil na druhém místě. Prvního triumfu dosáhnul ve Finsku, ale to už startoval jako soukromník s Volkswagenem Polo GTI R5. Po volném jezdci brzy sáhnul Hyundai a hned při druhém startu jej nechal pilotoval vrcholnou i20 Coupe WRC. V Monze s ní úspěšně dorazil do cíle, ale šesté místo zároveň znamenalo čtvrté, a tudíž poslední, v rámci čtveřice jezdců s technikou WRC korejské značky. Zda tento výsledek výraznou měrou promluvil do letošního Suninenova programu, těžko říct. Jedno je však jasné, poprvé od roku 2016 ani jednou nestartoval s vozem vrcholné kategorie a zůstal tak trochu uvězněn v Hyundai i20 N Rally2.

V Alzenau si od letošní sezóny jistě slibovali hodně. Ostatně Fin na sebe v minulosti upozornil právě skvělými starty ve WRC2 a v roce 2016 se Škodou Fabia R5 Teamu Oreca vybojoval titul vicemistra. I letos to mohla být sezóna naplněná několika vítězstvími a třeba i okořeněná konečně bojem o titul WRC2. Pro tým i samotného jezdce. Hned první start ale způsobil velký šrám na těchto velkolepých plánech. Suninen po odstoupení Mikkelsena po problému s motorem opravdu směřoval, i přes defekt, za vítězstvím. Když odstartoval se skoro minutovým náskokem do PowerStage, pomalu začali v servisním zázemí slavit. Bylo to však předčasné. Fin se dopustil velké chyby a vítězství doslova zahodil mimo trať. Na Sardinii pak doplatil na nespolehlivou techniku a nadále zůstával bez bodů. Estonským druhým místem už své skóre otevřel a velké naděje na úspěch si dělal hned záhy na domácích finských cestách plných skoků. Suninen dokázal odolat útokům Emila Lindholma ve Škodě Fabia Rally2 evo a konečně se mohl radovat z vítězství. Bohužel jen chvíli. Do té doby, než byl jeho Hyundai povolán k rozborce, při které komisaři objevili nehomologovaný nárazník. Po jezdecké chybě v Portugalsku a poruše techniky na Sardinii to byl třetí hřebíček do rakve. Tyto momenty definovaly letošní Suninenovu sezónu, kterou záhy po Finsku ještě zhoršilo odstoupení na řecké Acropolis Rally. Jedno vítězství se ale přeci jen urodilo. Na asfaltových cestách v Katalánsku, což zrovna není Suninenův prémiový povrch. Paradoxně si však nejvíce bodů za celou sezónu připsal zrovna na asfaltu. V závěrečné FORUM8 Rally Japan dojel do cíle na druhém místě. Korejská značka tam díky triumfu Grégoira de Meviuse oslavila ve WRC2 double. Budou ale v kategorii Rally2 pokračovat? O nasazování oficiálních speciálů Hyundai do WRC2 se od roku 2020 starala stáj RedGrey spoluvlastněná Ottem Tänakem. Ten ale tým z Alzenau opustil a bude třeba hledat novou stáj, která se o starty i20 N Rally2 postará. Z Německa ovšem prosakují i drby o tom, že Hyundai aktivity v kategorii Rally2 ukončí úplně. Tím by se do slepé uličky dostal i Suninen. Po představení tovární sestavy pro příští sezónu je jasné, že na Fina žádný volný kokpit i20 N Rally1 ani na druhý pokus nezbyl. Pokračování ve WRC2 se zdá jako jediná možnost, jak se v mistrovství světa udržet.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!