9. 12. 2022 21:52 − 4137× − 0

Thierry Neuville si vyzkoušel BMW M3 E30

Závěrečný podnik belgického mistrovství skrýval jednu hodně zajímavou posádku s ještě zajímavější technikou.

Skrývala se pod startovním číslem 11 a nebyl jím nikdo jiný než Thierry Neuville s Martijnem Wydaeghem. Už na shakedownu se ale továrnímu jezdci Hyundaie podařilo vůz pokřtít, když zadkem atakoval stromek u trati. Kosmetickou vadu se mechanikům podařilo vyřešit a dopadl tak výrazně lépe než posádka, ve které dělal kopilota jeho bývalý parťák Nicolas Gilsoul. Gino Bux s jejich Škodou Fabia Rally2 evo na shakedownu udeřil tak těžce, že si pohmoždil žebra. Na start se posádka sice vydala, ale už po druhém testu musel Bux další jízdu pro obrovské bolesti vzdát. Smutné loučení se spolujezdcem, který mu letos tolik pomohl a který teď s největší pravděpodobností zamíří k Pierre-Louise Loubetovi zpátky do královské kategorie Rally1. Bux ale nemusí při pohledu zpátky smutnit, titul vicemistra Belgie i tak vybojoval. A jelikož se mistrem stal Francouz Stéphane Lefebvre, mladý Belgičan se může těšit z toho, že mezi domácími nenašel žádného přemožitele. Dlužno dodat, že mu k tomu ale absencemi v závěru sezóny pomohli Vincent Verschueren a Adrian Fernémont. Mockrát letos v Belgii nestartoval ani vítěz WRC2 při FORUM8 Rally Japan Grégoire Munster. Spa Rally se stala jeho letos teprve čtvrtým belgickým startem. O dva starty více si v šampionátu připsal i Jos Verstappen. Otec mistra světa Formule 1 i ve Spa, kterou v minulosti při svých startech v F1 znal spíše z jiného pohledu, jel s Citroenem C3 Rally2. První etapu Verstappen dokončil na senzační třetí příčce. Na třetí nedělní zkoušce ale Holanďan chyboval, o strom poškodil kolo a své dosud nejlepší páté místo z minulé Rallye du Condroz-Huy tak nevylepšil.

Nejrychlejším z Belgičanů se tehdy stal dost překvapivě Cédric Cherain s Porsche 997 GT3. S ním chtěl zazářit i ve Spa, ale hned na začátku rally jej přibrzdily potíže s brzdami. Po servisní přestávce se do toho Cherain opřel, ještě do večera přeskočil Neuvilla a v neděli se pustil do Charlese Munstera ve Škodě Fabia R5. Nerovný souboj pro sebe pilot Porsche dokázal rozhodnout a do cíle přijel jako čtvrtý nejrychlejší. Na bednu to tentokrát nevyšlo. A nepodařilo se to ani Maxime Pottymu. Problém s výfukem jej vyřadil ze hry po RZ 5. Posádce tou dobou patřila třetí příčka. Na třetím místě do cíle nakonec dojel jiný jezdec s Citroenem C3 Rally2 Cédric de Cecco. Neuville i přes pětiminutovou penalizaci obsadil šesté místo těsně před vítězem Stellantis Cupu Belux Marijanem Griebelem v Peugeotu 208 Rally4. Na prvním místě do rally vstoupil novopečený mistr Belgie Lefebvre. Munster se ho snažil se svým Hyundaiem i20 N Rally2 držet, ale úplně úspěšný v tom nebyl. Večer už zaostával skoro o půl minuty. A ráno málem odstoupil. Jeho vůz po mrazivé noci nechtěl nastartovat. Japonskému vítězi se nakonec podařilo techniku oživit a mohl se pokusit ještě zaútočit na vedoucího Francouze. Pár vteřin během prvních třech zkoušek stáhnul, ale pak v té čtvrté chyboval, cestoval po poli a zase se propadnul. Na lepší než druhé místo se tentokrát nezmohl a teď už vyhlíží sezónu ve WRC2. Ta by příští rok jistě sednula i Lefebvrovi, v Belgii už toho moc dokazovat po letošní dominanci nemusí.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!