M-Sport finalizuje jezdeckou sestavu
Jak už naznačuje proklik na profil jezdce nad touto větou, není jí nikdo jiný, než Pierre-Louis Loubet, jenž už s Pumou Rally1 startoval ve vlastní režii na vybraných podnicích v letošním roce. Poté, co mistr světa WRC2 z roku 2019 spíše paběrkoval za volantem privátní i20 WRC z dílen francouzského 2C Competition, dostala jeho kariéra s nástupem speciálů rally1 vzpruhu v podobě přestupu k M-Sportu a několika zajímavých výsledků. Dvakrát dokázal svou Pumu dovézt na čtvrtém místě – konkrétně se tomu stalo na Sardinii a v Řecku, pod Akropolí navíc až do defektu bojoval o stupně vítězů, takže na sebe jistě upoutal pozornost týmového bosse Malcolma Wilsona. No a jestliže letos odjel mladý Francouz sedmičku podniků mistrovství světa, v roce nadcházejícím si už střihne plnou porci, navíc bude krýt záda Ottu Tänakovi a poprvé v kariéře odjede všechny podniky MS a rozšíří si dosavadní sbírku světových startů, kterých za osm sezón nasbíral 54. Jako perličku pak lze uvést, že svou vůbec první rally Loubet odjel právě na podniku MS a od té doby nechyběl ani jeden rok jako pravidelný účastník jednoho z doprovodných šampionátů, než v roce 2020 usedl do speciálu nejvyšší kategorie.
"Je to splněný sen, něco o čem jsem snil od už od doby, kdy jsem byl ještě malý kluk. Mít možnost odjet poprvé v životě celé mistrovství světa a každý víkend dělat to, co je mou největší životní vášní, to je prostě fantazie. Díky tomu, že pojedu všechny podniky MS, tak budu pod menším tlakem, protože vím, že budu mít v roce 2023 13 příležitostí ukázat, co ve mě skutečně je a taky díky této porci soutěží budu moci dále jezdecky růst a sbírat další zkušenosti- Hlavním cílem nadcházející sezóny bude dojet každý podnik, nabrat zkušenosti a naučit se poznat místa, kde je bezpečné naplno útočit a jít do maxima. Vždy jsem si přál stát se oficiálním továrním jezdcem a bojovat o body pro M-Sport, takže jsem nesmírně poctěn, že ve mě tým vkládá svou důvěru. Obrovské díky patří Malcolmu a Richovi. Mám radost, že budu nadále spolupracovat s M-Sportem a to, že budu mít za kolegu Otta Tänaka, to už je jen ona třešínka na vrcholu dortu," říká k nadcházející sezóně Pierre-Louis Loubet.
Někteří již možná zaznamenali, zejména s ohledem na to, kdo v Japonsku usedl vedle Seba Ogiera, ale P-L Loubeta čeká kromě pozice týmové dvojky ještě jedna novinka, a to nový mitfára, kterým bude zkušený Nicolas Gilsoul. Ten se tak po roce v Belgii po boku Gina Buxe vrací zpět do nejvyšší ligy. "Mám nesmírnou radost, že jsem zpět v MS, celé je to lepší o fakt, že do sezóny jdeme v dobré kombinaci mladého nadějného jezdce, špičkového auta a mistrů světa jako týmových kolegů. I pro mě je na příštím roce nejdůležitější skutečnost, že máme šanci odjet všechny závody. S Pierrem-Louisem jsme se potkali loni ve Francii, kdy byl v nesnadné situaci a ohromil mě svou mentální silou, kdy i přes onu situaci dokázal ukazovat svou rychlost. Ta mu nechyběla ani letos. Minulý víkend jsme společně odjeli regionální soutěž ve Francii a hned od začátku jsem cítil jeho jezdecké umění, takže mě přesvědčil, abychom do toho příští rok šli společně. Start před Monte pro mě byl důležitá, jelikož Pierre-Louis má hodně specifický rozpis, který jsem nikdy ještě nečetl. I v rally totiž platí, že abyste si na něco zvykli, musíte to trénovat, což platí i rozpisu. Monte Carlo je navíc jedna z netěžších rally, takže je klíčové, abychom do sezóny vstupovali absolutně sehraní. No a nová sezóna pro mě má ještě jeden fakt, když to bude návrat do M-Sportu po 10 letech, kdy jsme navíc vybojovali pozici vícemistrů světa. Je to asi má nejlepší sezóna, měli jsme vynikající rychlost a mám na ten rok řadu špičkových vzpomínek," uzavírá Nicolas Gilsoul
A ve wrc2 nebudou mít šanci se dostat ani na stupně vítězů,pokud je pravda,že nová fabie je opravdu jinde než zbytek aut..
A ve wrc2 nebudou mít šanci se dostat ani na stupně vítězů,pokud je pravda,že nová fabie je opravdu jinde než zbytek aut..