28. 7. 2006 00:00 − 2433× − 17

Nejistý osud Böttcher rally?

S blížící se rozhodující třetinou letošního Mistrovství ČR ve sprintrally se hlásí o slovo i sedmý podnik tohoto seriálu.

S blížící se rozhodující třetinou letošního Mistrovství ČR ve sprintrally se hlásí o slovo i sedmý podnik tohoto seriálu, který se v termínu 8. – 9. září uskuteční ve Vyškově. Jubilejní XV. ročník Böttcher rally je dále součástí Mistrovství ČR v rally historických automobilů a má také statut volného podniku FIA zóny střední Evropa. Pořadatelé přesto očekávají nejnižší účast v dosavadní historii této rally. Za nejnešťastnější okolnost z tohoto hlediska považují přidělený termín necelý týden před mezinárodní rally Třebíč.


Foto: Jan Olejníček

Vyškovská rally má sice dlouhou tradici, nad jejím dalším osudem se však postupně stahují mraky. Neoblomnost armády vyhnala pořadatele postupně z nejkrásnějších úseků tradičních rychlostních testů Vyškovska a přinutila je přesunout se na rychlejší tratě převážně silničních úseků. Dřívější pojmy, jako například RZ Krásenská, Rychtářovská či Hamerská, jsou již nenávratně pryč a z vyškovské soutěže se pomalu, ale jistě stává jeden z nejrychlejších podniků ve sprintovém mistrovství. Nelehkou situaci při organizování Böttcher rally pořadatelům nijak neulehčuje ani FAS AČR. Cílem vyškovských pořadatelů bylo vždy pořádat soutěž pro co nejširší spektrum posádek, politika FAS ovšem jde spíše cestou umělé, řízené redukce startovního pole. Jen pro „vyvolené“ pořadatele tak byl pro letošní sezónu vypsán šampionát Rally Super Série. Už „poloanglický“ název tohoto seriálu svědčí o snaze po světovosti za každou cenu, reálná podoba je ale spíše obrazem bídy. Dodnes málokdo ví, zda se jedná o mistrovství ČR, jak se píše v řádech, či o mezinárodní šampionát s možnou účastí zahraničních posádek, nebo dokonce o jakýsi pohár… V každém případě je divné, že ačkoliv se v řádech o Rally super sérii píše jako o mistrovství ČR, stala se po dodatečných změnách kalendáře FAS součástí i některých pohárových podniků, které mistrovstvím ČR nejsou. Naproti tomu některé mistrovské podniky (mezi nimi i Vyškov), ačkoliv projevily o pořádání RSS zájem, neuspěly. Vyškovští organizátoři proto nakonec sáhli ke kroku vypsat soutěž i jako volný podnik FIA zóny střední Evropa, aby se jí mohly vozy třídy A8 (včetně WRC), A7kit i skupiny S účastnit. Samozřejmě, nikdo reálně uvažující si nemůže od tohoto kroku nic převratného z hlediska účasti „potlačovaných“ kategorií a tříd slibovat. Jde jen o to, aby nebyl předem z účasti vyloučen nikdo, kdo by měl zájem se ve Vyškově svézt. Navíc se pořadatelé rozhodli všem pilotům, kteří se i přes nemožnost získat zde body do tabulky RSS do Vyškova vypraví, kompenzovat tuto nevýhodu na startovném.


Foto: Jan Olejníček

Trať soutěže se letos bude skládat z osmi rychlostních zkoušek na třech úsecích, na kterých dohromady soutěžící najezdí skoro osm desítek kilometrů. Ani jedna z rychlostních vložek se oproti dřívějším ročníkům nepojede ve stejné podobě, každá byla nějakým způsobem upravena. Cílem pořadatelů bylo především zredukování rychlých pasáží a snaha vytvořit co nejpřitažlivější divácké schéma. Vedle tradičních rychlostních zkoušek Podivická a Račická se pojede také Vážanský test, který je sice svým charakterem oproti úvodním dvěma testům o něco rychlejší, nabízí však několik zajímavých míst pro diváky. Pořadatelé mají vyhlídnutý i jeden úplně nový a velmi hodnotný úsek, na kterém by v budoucnu mohl vzniknout kvalitní rychlostní test. Jeho prosazení, zařazení a nezbytnou úpravu části trati však odkládají na dobu, kdy bude mít toto nákladné snažení cenu a smysl.

Podle časového harmonogramu odstartuje XV. Böttcher rally v sobotu 9. září z vyškovského náměstí v 9:00 hodin. Po absolvování 260 km dlouhé trati zde bude na posádky čekat cílová rampa, kterou první posádka přejede těsně před sedmnáctou hodinou. Veškeré potřebné informace pro posádky, diváky i média jsou tradičně k dispozici na domovských stránkách rally na adrese http://www.rallyvyskov.cz.

Komentářů celkem: 17
Anonym IP:194.108.135.170
28. 7. 2006 14:13
0 0
chtělo by to už udělat konečně v opletalce defenestraci.
Anonym IP:80.188.227.50
28. 7. 2006 14:22
0 0
Hlásím se dobrovolně do komanda, které je bude házet z oken, ale kdo bude akci řídit? To musí být nějaký zkušený kádr - co třeba Ječmínek, nebo Lindr, nebo...
28. 7. 2006 14:28
0 0
vyškov je hodně krásná soutěž
Anonym IP:62.4.97.129
28. 7. 2006 16:48
0 0
Nevim proc o takovich zavodech rozhoduji lide co v zivote nevideli volant
28. 7. 2006 22:40
0 0
Velká škoda těch tratí ve vojenském prostoru... tam jsou pěkné úseky. Nechápu postoj armády.
29. 7. 2006 01:03
0 0
armáda i ze státem je radši pro czechtek než aby umožnili část svého prostoru použít pořadatelům jako rz.zaběry z rally totiž neodvisílá tv nova a nezviditelnili by se tak jak když povolí bandě feťáků dělat si párty ve vojenském prostoru
Anonym IP:80.188.228.138
29. 7. 2006 08:52
0 0
když se chce, všechno jde, jenže problém je na obou stranách. při rally se diváci proháněli po celém vojenském prostoru jak smyslu zbavení a to asi vojáky sralo
Anonym IP:213.168.161.254
29. 7. 2006 20:55
0 0
RZ ve vojenském prostoru byly jezdecky zajímavé,nikoho nerušily,ale byly těžko divácky přístupné.Tím samozřejmě nechci říct že by se neměly jezdit.
Anonym IP:213.69.253.178
31. 7. 2006 11:20
0 0
Vyškov je fakt skvělej. Vynechal jsem ho jen 4x.A takovej Pístovickej retardér v podání Vaška s WRCem , je božská záležitost. Bohužel, už ho letos neuvidím!!! smajlík
31. 7. 2006 12:35
0 0
Ad vojenské prostory... Holt někde to jde, někde ne... V Maďarsku se v létě vesele jezdí rally po vojenských prostorech, navíc po šotolině. Tady to nejde...?! To by pak mohl být aspoň jeden sprint u nás na šotolině. Ale přiznám se, že vojenský prostor v okolí Vyškova neznám a nevím, zda tam jsou vůbec vhodné šotolinové cesty...
Anonym IP:85.207.11.34
31. 7. 2006 18:42
0 0
je to hnus
Anonym IP:88.100.252.64
31. 7. 2006 19:13
0 0
Luboš Svoboda veliký hulibrk pana Regnere je členem rally komise a zároveň veliký sabotér Vyškovské rally!!!
Anonym IP:62.4.97.129
31. 7. 2006 22:15
0 0
Je to skoda.Protoze hodne lidi ve Vyskove tim zije.Nehlede na to ze se tady cely rok neco podobneho nevidi.
Anonym IP:82.100.43.4
1. 8. 2006 01:02
0 0
No, to, že se nejezdí ve vojenském prostoru, je fakt hnus, přicházíme i o šotolinu a nádherné lesní pasáže! Jinak se neobávám, že se nebude jednat o kvalitní soutěž i kvůli Třebíči ve velkém mistráku, kvůli rychlým pasážím na běžných silničních komunikacích, kvůli tomu, že není trať postavená ve vojenském prostoru a kvůli nízké účasti! Je fakt, že Vyškovská rally vždycky byla, je a bude krásná soutěž! Mr. Colin Czech Rally Fans
Anonym IP:80.188.227.50
2. 8. 2006 12:00
0 0
S tím Svobodou je to buhužel pravda, ale nikdo s tím nic nenadělá. V rally komisi je jenom proto, aby měl Regner 2 hlasy.
Anonym IP:80.65.176.20
2. 8. 2006 16:06
0 0
Ne že bych chtěl bránit Luboše Svobodu, ale bez něho by nebyla Botcher rally, protože by neměla na co navazovat. Díky němu se jezdila Magnumka, protože dokázal na celou akci zajistit peníze a sponzory. Takže bych rád uvedl některé příspěvky na pravou míru. Nevím, jak Luboša znáte či ne, ale nebýt jeho, nejezdilo by se ve Vyškově už dlouho nic.
Anonym IP:80.188.227.50
2. 8. 2006 18:47
0 0
Za prvé - rally ve Vyškově se jezdila dávno před Magnumem a dávno před Svobodou!
Za druhé - Magnum a Svoboda není jedno a totéž.
Za třetí - hospodaření Svobody znamenalo konec Magnumky, stejně jako konec pořádání juniorských bugin ve Vyškově.
Takže nebýt "Luboša", jezdilo by se toho ve Vyškově ještě o něco víc.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!