6. 3. 2023 10:56 − 2561× − 1

Argentinci propadli kouzlu Rally2

S příchodem speciálů s mezinárodní homologací se spousta argentinských škarohlídů obávala o budoucnost domácího mistrovství.

Všechny speciály Rally2 vznikají v Evropě a tam probíhají i repase a výroba náhradních dílů. Vše dopravit do vzdálené destinace v Jižní Evropě určitě není nic moc levného a k tomu nedostatek náhradních dílů pociťují i evropské týmy. Tyto geografické bariéry vedly před lety k vzniku kategorie Maxi Rally, tedy speciálů, které silnější argentinské stáje byly schopny postavit svépomocí. Lokální obdoba nám lépe známých vozů Proto argentinským soutěžím dlouho kralovala a do bojů se zapojila spousta různých značek. To šampionátu dodávalo atraktivní pestrost. V koronavirem poznamenané sezóně 2020 speciály Maxi Rally kralovaly šampionátu naposledy. Už tehdy se jihoamerická země otevřela speciálům Rally2. V sezóně 2021 se sice v závěrečné klasifikaci objevilo jen osm posádek těchto aut a celou sezónu odjely pouhé dvě, ale jejich éra právě začala. Z prvního titulu s touto technikou se radoval Alejandrio Cancio ve Škodě Fabia R5. Hodně blízko k obhajobě se Cancio dostal vloni, ale ani tři vítězství mu nestačily. Stejný počet triumfů vybojoval Marcos Ligato, ale během nich si připsal více bodů. Nakonec pilot Citroenu C3 Rally2 dokázal svého soupeře ve škodovce udržet za zády. Celého nebo takřka celého seriálu se vloni účastnila takřka desítka posádek ve vozech Rally2. Většina z nich usedala do kokpitů aut české značky. A na oblibě Fabií se nic nezměnilo ani během přestávky před startem letošní sezóny. Meziročně dost výrazně vzrostl mezi Argentinci zájem o vozy Rally2 jako takové, do úvodní Rally Pagos del Tuyu jich odstartovalo hned devatenáct. Z toho Fabií startovalo devět.

Druhou nejvíce zastoupenou značkou se stal Citroen. O titul už ale bohužel nebude usilovat ten nejsilnější z nich, úřadující šampión Ligato. Jeho C3 Rally2 bude k vidění jen na vybraných soutěžích a po nich se už několikanásobný argentinský šampión odebere do důchodu. Úvodní soutěž naznačila, který ze čtyř jezdců francouzské techniky by měl letos hrát prim. Leandro Bonninovi vloni utekl titul v klasifikaci vozů Maxi Rally opravdu těsně a letos už to zkouší v absolutní klasifikaci. V první etapě se držel dlouho na bedně, až v závěrečném testu spadnul na čtvrtou příčku. Ovšem jeho hratelná ztráta 12,6 sekundy druhý den hned po ranní piruetě vzrostla přes půl minuty. Teď už Bonnin mohl bojovat leda tak o návrat do první pětky. Když ale v předposledním testu musel řešit defekt pneumatiky, šance na dobrý výsledek vzaly definitivně za své. Nejrychlejší Citroen nakonec do cíle dovezl Diego Micelli, s minutovou ztrátou ale skončil až sedmý. Všech šest rychlejších posádek jelo se speciály Škoda. První nejrychlejší čas rally zaznamenal úřadující vicemistr Cancio. Pak se sice propadnul až pod pódiové příčky, ale zachovával si malý odstup. Šance na vítězství pozbyl předloňský mistr v RZ 5, kde chyboval v retardéru. Ze sedmé příčky o jeden post vzhůru mu pomohl až Bonninův defekt. Gaston Pasten byl tím, kdo jej vloni v boji o titul v klasifikaci MRT porazil. Pro letošek opustil Volkswagen Polo MRT a do soupeřů se pustil s Fabií R5. Ve druhém testu převzal vedení v rally. Vyhrál i další tři testy, ovšem na rychlé soutěži si nedokázal vytvořit moc velký náskok. Navíc jej o drtivou většinu z něj v posledním testu připravil Miguel Baldoni s další škodovkou. V jeho prospěch hrál fakt, že má s technikou Rally2 z loňska už velké zkušenosti. S Fabií tehdy vyhrál dvě argentinské soutěže. Další triumf mohl přidat teď, ale v neděli ráno nejprve jeho odstup vzrostl. Do závěrečné sekce už ale nastupoval jako lídr. Před poslední zkouškou nicméně vedl jen o čtyři desetiny. Paston ovšem šanci nevyužil a Baldoni se tak stal prvním lídrem letošní sezóny. V závěrečné Power Stage se rozhodovalo i o zbylé pódiové příčce. Nakonec ji vybojoval Martin Scuncio, který dal vale Hyundai a do letošní sezóny vstoupil jako většina soupeřů se Škodou. Po defektu v předposlední zkoušce se mu Power Stage skutečně povedla. Naopak ze třetí až na pátou pozici v ní spadnul Augusto D’Agostini. Nejvíce bonusových bodů si však připsal Geronimo Padilla s další Fabií R5. Tomu už po katastrofálním úvodu rally ostatně nic jiného nezbývalo. Po sobotě se dokonce ocitnul mimo top ten. V neděli do ní už vtrhnul a pro nejrychlejší čas, svůj jediný v rally, si vybral ideální zkoušku.

Komentářů celkem: 1
6. 3. 2023 18:381
0 0
Že by byla Argentina "vzdálená destinace v Jižní Evropě"? smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!