15. 3. 2023 10:33 − 3040× − 1

V Itálii pokračuje boj ojedinělého Citroenu se smečkou Fabií

V italském mistrovství přes zimu došlo k několika změnám, ale naprostá početní nadvláda české značky pokračuje.

S Fabií Rally2 evo pokračuje největší senzace uplynulé sezóny, vítěz italského podniku mistrovství Evropy Damiano De Tommaso. I když vyhrál Rally di Roma Capitale a ještě předtím slavný závod Targa Florio, na konci roku se musel spokojit s pozicí vicemistra. Jako pátý jezdec minulého ročníku vstupuje do toho současného další pilot Škody Fabio Andolfi. Opět bude využívat techniku připravenou stájí Munaretto a nově mu do týmu přibyl zajímavý host. Slovinec Boštjan Avbelj na sebe v minulosti několikrát upozornil. A to hned svým raketovým startem. První rally s vozem R5 a teprve druhou celé své kariéry dokázal přetavit ve vítězství podniku slovinského národního mistrovství. V Itálii to vloni dotáhnul na vítězství v poháru International Rally Cup. Teď jej čeká premiéra v prvoligovém italském mistrovství C.I.A.R. Do speciálu české značky se vrací Giandomenico Basso. Minule zkoušel štěstí s Hyundaiem i20 N Rally2, ale s ním nebyl schopen nejrychlejší jezdce ohrozit. Teď tak usedne znovu za volant techniky, se kterou se mu předloni titul získat podařilo. Úvodní podnik italský multišampión ale vynechal. Nově mohou posádky bojovat o body v sedmi soutěží z celkové osmičky v kalendáři. Jeden ze sedmi těchto výsledků si pak mohou škrtnout. Andrea Crugnola narozdíl od svého velkého soupeře Bassa žádnou změnu přes zimu neudělal a i letos bude pokračovat s technikou Citroenu, která mu pokaždé pomohla k zisku titulu. V záplavě škodovek italští fanoušci jistě ocení i druhou rudou C3 Rally2, do které bude usedat juniorský mistr Itálie 2020 Andrea Mazzocchi. K Volkswagenu Polo GTI R5 se po roce stráveném ve Škodě vrací Giacomo Scattolon.

Do soutěže vstoupil senzačně, když na úvodní Power Stage zajel druhý nejrychlejší čas. Tato italská specialita zůstala v pravidlech i pro letošek. Narozdíl od mistrovství světa nebo Evropy se v Itálii samostatně bodovanou zkouškou nekončí, ale začíná. A opět se bude jednat o krátké úseky do dvou kilometrů, které budou kompletně snímané nejen pozemními kamerami a vysílané živě na internetu. Scattolon po rychlém startu na delších sobotních zkouškách trochu vychladnul. Když se posádky po třetí vydaly na kratičký test Il Ciocco, na kterém se jela i páteční Power Stage, pilot Volkswagenu opět patřil mezi nejrychlejší. Dělený nejrychlejší čas mu pomohl k posunu na konečnou pátou pozici. Slovinec Avbelj byl před startem jistě aspirantem na nejrychlejší pětku, ale defekt hned v první sobotní zkoušce jeho snažení zmařil. Vstup do první italské ligy pilot Fabie zakončil na sedmé příčce. K té mu paradoxně dopomohl jiný defekt. A to ten, který v RZ 6 zpomalil Rudyho Micheliniho. Mazzocchiho debut s Citroenem také nedopadl zrovna slavně. Někdejší juniorský šampión se nemohl pořádně s novou technikou dostat do tempa a tentokrát jen zavíral první desítku. V úvodu soutěže se kvůli problému s diferenciálem trápil i jeho slavnější týmový kolega Crugnola. Ten jej připravil o bonusové body na Power Stage. I v první sobotní zkoušce pilot C3 zajel slabší šestý čas a už to vypadalo na zajímavou a napínavou soutěž. Pak ale Crugnola přepnul na svůj mistrovský režim a sérií vyhraných zkoušek se již na konci první sobotní sekce posunul do čela a pak už jen svůj náskok navyšoval. Sezóna 2023 pro úřadujícího mistra začala vítězstvím. Andolfi jeho tempu nestačil a musel se smířit s druhým místem. Početné smečce Fabií ale právě on kraloval a získal cenné body. De Tommaso páteční bodovanou zkouškou prolétnul stylem jako loňskou Rally di Roma Capitale. Nejrychleji vstoupil i do sobotní hlavní části. Bohužel hned záhy jeho šmrnc vyprchal a po RZ 5 spadnul z pódiových příček. Proti sobě ale neměl zrovna těžkého soupeře. Luca Bottarelli ještě nikdy nedokončil mistrovskou soutěž na stupních vítězů. Až doposud. Pětadvacetiletému jezdci Škody Fabia Rally2 evo se to povedlo s náskokem pouhých 1,1 sekundy. De Tommaso i letos vsadil na loňskou vítěznou kartu. V Římě mu štěstí přinesla mladá spolujezdkyně Giorgia Ascalone. Letos ji v sedadle spolujezdce vystřídala ještě o tři roky mladší Sofia D’Ambrosio. Na vítězné šampaňské si ale ještě bude muset počkat.

Komentářů celkem: 1
15. 3. 2023 20:451
0 0
Za mňa Citroen najlepšia R5. S tou evolúciou Citroenu jazdia už roky a sú schopní vyhrávaťsmajlíksmajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!