TZ - eWRC.cz
17. 3. 2023 12:55 − 4877× − 1

Matěj Kamenec : Zpět do Kitu

Jméno Matěj Kamenec není v české rally úplně neznámé.

Matěj má na svém kontě z let 2015 – 2019 mnoho úspěchů, z nichž lze vyzdvihnout vítězství v Opel ADAM Cupu v roce 2016 a vyhranou třídu 6 v RallySprint Sérii o rok později. V roce 2021 si vyzkoušel, jaké je to startovat mezi historiky s Ladou VFTS a v loňském roce proháněl po rychlostních zkouškách Kopné krásnou Fabii Kit Car. Co ale chystá letos?

Po sezóně 2019 byly Tvé starty spíše ojedinělé. Co bylo příčinou?

Už sezóna 2019 nebyla podle představ. Proběhla u mě změna spolujezdce, protože Adam Jurka se rozhodl rally dále nevěnovat. Hned na první Valašce jsem udělal chybu a na předposlední zkoušce jsem auto poškodil natolik, že jsem musel vynechat Šumavu a do Krumlova jsem odjížděl s prázdnou kapsou. Pak následovaly dvě odstoupení a Barumku jsem absolvoval s Fiestou Rally4. Tohle auto mě ale vůbec neoslovilo. Po Barumce jsem se rozhodl, že toho na nějakou dobu nechám a uvidím, co čas přinese.

Nová sezona nejspíš značí i nového spolujezdce. Prozradíš o koho jde?

Letos vedle mě usedne můj dobrý kamarád Pavel Kvarda. Absolvovat rally byl vždy jeho sen a vlastně i díky němu jsem se rozhodl letos startovat. Pavla ve statistikách nenajdete, letos to bude jeho premiéra. Už několik měsíců usilovně pracujeme na rozpisu a sehráváme se. Nemůžu se dočkat prvního ostrého kilometru.

Matěji přibliž nám, co se letos plánuje…

Máme v plánu absolvovat RallySprint sérii. Určitě nebude překvapením, že znovu usednu do Fabie Kit Car z dílen NC Power. Do tohoto vozu jsem se při loňské Kopné úplně zamiloval a jsem moc rád, že s ním budu moct znovu startovat.

Z loňské Kopné už máš s Kitovou Fabii zkušenost. Můžeš porovnat charakteristiku a jízdní vlastnosti pro tebe známějšího Peugeotu R2 a Fabie Kit Car?

Ačkoliv se z vnějšího pohledu zdá, že je ve výkonu obrovský rozdíl, tak úplně není. U Fabie dělá velkou zvukovou kulisu její sání. Fabie je navíc šestikvalt, takže se lépe pracuje s otáčkami, kde je výkon. V Peugeotu 208 se musel člověk víc rozmýšlet, jaký kvalt zařadit, aby byl na výjezdu dost rychlý a to ani nemluvím o Cupovém Adamovi. Tam se muselo chodit opravdu hodně za hranu, aby byl výjezd dobrý. Výkonu má Fabia ve větších otáčkách více než Peugeot, není to ale žádný závratný rozdíl. Průběhy kroutícího momentu jsou si dost podobné. Fabia je ale v dnešní době dost bitá proti turbovým předokolkám. Především na výjezdech na nižší rychlostní stupně. Fabia má perfektní brzdy. Takový brzdný účinek jsem ještě v žádném autě nezažil. Jde brzdit opravdu velmi pozdě. Podvozek je také úžasný. Tak poslušné auto jsem doposud neřídil. Fabia nemá dnešním předokolkám co závidět.

Po vítězství v Opel Adam Cup 2016 a sprintovém titulu vicemistra o rok později, plánuješ i letos umístit se na příčkách nejvyšších?

To by bylo krásné, ale nemyslím si, že je to v našich možnostech. Loni jsem viděl, že časy se soudobými vozy Rally4 zajíždět úplně nemůžu. Nicméně závodit určitě jedeme, ale nebudeme se pouštět do větších rizik, jdeme se především bavit. Pokud tam nějaké dobré časy budou padat, budeme jenom rádi.

Plánuješ se ještě někdy vrátit mezi historiky? Ve hře byl i projekt Alfa Romeo… jak je na tom nyní?

Někdy určitě ano, svezení s Ladou VFTS byl obrovský zážitek a moc rád bych si zadní náhon ještě někdy vyzkoušel. Projekt Alfa Romeo je na dlouhé zimní večery a nemám na něj nyní moc prostoru. Teď ještě využiju možnost svézt se s perfektní atmosférickou předokolkou.

Co by jsi chtěl vzkázat Tvým fanouškům a divákům?

Děkuji za podporu, na loňské Kopné vás bylo vidět i slyšet a byl jsem moc rád, že naše účinkování s Fabií zanechalo dobré ohlasy. Určitě bych chtěl diváky pozvat k trati i do servisu a zavzpomínat si na dobu, kdy u nás tyto vozy startovaly.

Komentářů celkem: 1
17. 3. 2023 23:351
0 0
Tak na tohle se těším!Kitová Fába na Kopné a s tímhle "řízkem"smajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!