20. 3. 2023 10:51 − 6694× − 8

Do uzávěrky Valašky zbývají poslední hodiny

V pondělí 20. března o půlnoci se uzavře možnost přihlášení na KOWAX Valašskou rally ValMez 2023.

Úvodní podnik European Rally Trophy a českého šampionátu proběhne ve dnech 31. března – 2. dubna 2023.

Stalo se tradicí, že před úvodním závodem sezóny si řada posádek dává s přihláškou na čas. I když se zřejmě dá očekávat celkový pokles počtu účastníků vzhledem k odřeknutí zařazení našeho závodu do slovenského šampionátu, stále věříme, že se v počtu domácích přihlášek přiblížíme loňským statistikám: 52 soudobých + 13 historiků.

Už nyní víme, že se soutěže s centrem ve Valašském Meziříčí, která probíhá na silnicích Zlínského a Moravskoslezského kraje, účastní tři nejrychlejší posádky loňského ročníku. Právě díky této trojici přinesla loňská Valaška po sportovní stránce jednu z největších bitev sezóny 2022. Vedoucí trojici dělilo v cíli jen necelých 10 sekund, o všem rozhodovala až závěrečná zkouška v okolí Bystřičky. Absolutně vyhráli Václav Pech s Petrem Uhlem (nadále pokračují s Fordem Focus WRC), druzí, ale vítězně v rámci MČR, závod dokončili Filip Mareš s Radovanem Buchou. Těmi třetími nakonec byli, pro mnohé překvapivě, Jan Kopecký s Janem Hlouškem. Právě tato dvojice letos na Valašsku a Lašsku představí v české premiéře vůz Škoda Fabia RS Rally2.

Mezi přihlášenými nechybí ani druhý vicemistr ČR 2022 Dominik Stříteský či další rychlí jezdci s vozy specifikace Rally2 (Jan Černý překvapivě s hyundaiem, Aleš Jirásek, Martin Vlček, Ondřej Šimek, Karel Trněný). Organizátoři obdrželi i přihlášky od nejrychlejších dvou jezdců Poháru 55+ Petra Zedníka a Marka Vlčka, stejně jako od juniorského šampióna Kryštofa Zpěváka. Právě kategorie dvoukolek zatím na očekávaná jména čeká, snad se jich dočkáme. Černým koněm by mohl být bývalý slovenský šampión dvoukolek Ján Kundlák (Renault Clio Rally4).

Dva jezdci jsou přihlášeni se speciály R-GT (Jakub Jirovec / Alpine a Martin Rada / Abarth), po dvouleté pauze se opět představí domácím fanouškům Jaroslav Pešl (Ford Fiesta Proto).

Zápočet do FIA European Rally Trophy (ERT) a šampionátu CEZ, stejně jako možnost rozjet se před startem polského šampionátu v druhé polovině dubna, přilákal na start polské jezdce Lukasze Kotarbu a Michala Tochowicze. Oba na našich tratích představí minimálně nasazovaný Citroën C3 Rally2. Hyundaie za Škodu Fabia Rally2 evo vyměnil v zimní pauze Slovák Vladimír Hanuš.

Konkurenci dvoukolek bude jistě chtít potrápit Polák Marek Nowak (Opel Corsa Rally4), další zahraniční účastnicí bude Rumunka Catherine Radulescu (Renault Clio Rally5).

Jak jsme uvedli už v úvodu, uzávěrka přihlášek v rámci licenčního systému Autoklubu ČR končí v pondělí 20. března o půlnoci. Na webových stránkách a v aplikaci Sportity jsou zveřejněna Zvláštní ustanovení 41. KOWAX Valašské rally ValMez.

Informačním kanálem 41. KOWAX Valašské rally ValMez 2023 bude postupně aktualizovaná internetová stránka www.valasskarally.cz. Informace k soutěži lze získat rovněž na facebookovém profilu soutěže Valašská Rally ValMez, pro posádky bude k dispozici aplikace Sportity.

Komentářů celkem: 8
20. 3. 2023 18:201
1 0
Špička je sice kompletní, ale jinak je to docela propadák. Čekal jsem větší účast.
20. 3. 2023 18:442
0 0
Nech čagan viset. smajlík
20. 3. 2023 20:453
1 0
Hmm, někde je chyba...smajlík Na ČMPR 1.Rally Králíky 100 přihlášek za 68 minut.. za 24 h zatím celkem 120 posádek...
20. 3. 2023 21:234
2 0
Nebude to tím,že ČMPR jede kdo chce a MČR a RSS jen kdo může?(po zaplacení licence a pod.)?
21. 3. 2023 09:195
0 0
Oto to bude tím, že oni to mají bez DPH. smajlík No jo no. V dnešní těžké době je každá sleva dobrá. A nebo je ten pes zakopaný jinde?
21. 3. 2023 17:126
0 0
Původně napsal hujer
Nebude to tím,že ČMPR jede kdo chce a MČR a RSS jen kdo může?(po zaplacení licence a pod.)?
Míro, asi jen komu je povoleno ......
22. 3. 2023 00:337
0 0
Prekvapil ma ten nízky počet štartujúcich. Tiež som očakával viac posádok medzi historikmi. Tuším aj Vojtech Stajf mal túto sezónu štartovať český šampionát s Toyotou.
24. 3. 2023 07:358
0 0
Vojta Štajf někde na facebooku psal, že na Valašce nestartuje z vícero důvodů. Jedním z nich je příliš malé servisní zázemí pro historiky, dalším nemožnost startovat na shakedownu a mimo to čeká ještě na dodání náhradních dílů pro svoji Toyotu. Takže začne až na Vltavě
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!