Začíná domácímu Citroenu těžká doba?

Pět let francouzská značka kralovala domácímu šampionátu, než jim vloni jejich sérii přerušil Quentin Giordano.

Pilot Volkswagenu Polo GTI R5 se stal prvním mistrem s jinou než domácí technikou po Sylvainu Michelovi, který získal v roce 2016 titul za volantem Škody Fabia R5. Zároveň s dosažením nejvyšší mety své kariéry Giordano oznámil, že z rodinných a byznysových důvodů přerušuje soutěžní kariéru. U Citroenu si v tu chvíli oddychli a začali se těšit na další sezónu, kterou ovládne některá z posádek C3 Rally2. Letos jich bude v mistrovství požehnaně. Chybět nebude ten nejúspěšnější z posledních let Yoann Bonato, který i nadále dává domácímu šampionátu přednost před mezinárodními starty. S druhou C3 Rally2 stáje CHL Sport Auto bude pokračovat pátý muž minulé sezóny Hugo Margaillan. Další Citroen bude mít na celou sezónu asfaltového mistrovství k dispozici vítěz loňského ročníku poháru Stellantis France Léo Rossel. A do barev Minerva Oil bude mít oděnou C3 i Eric Camilli, který se k týmu vrací po roční pauze a jako cíl si stanovil získat svůj první domácí titul. Na start úvodní soutěže se pak postavila ještě další čtveřice Citroenů, ale ani z takové početní převahy si nelámali hlavu u mistrovské stáje Sarrazin Motorsport. Do jejich Volkswagenu Polo GTI R5 se totiž posadil Nicolas Ciamin, vítěz prvního a posledního podniku loňské sezóny. Prostřední část roku v podání mladého pilota už tak dobrá nebyla a nakonec jeho spolupráce s korejskou značkou Hyundai trvala jednu jedinou sezónu a vynesla mu třetí místo v konečném pořadí šampionátu. S druhým Polem GTI R5 se na start Rallye Le Touquet – Pas-de-Calais postavil William Wagner, vítěz nedávné Rally van Haspengouw, úvodního podniku belgického šampionátu.

Největším překvapením úvodního podniku se stal jezdec, který v šampionátu ještě nikdy nejel s vozem hlavní kategorie Rally2. Že ale není žádným pomalým pilotem, to dokázal nedávno při finále francouzského poháru, které vyhrál. Teď Thomas Chauffray se svou Škodou Fabia Rally2 evo vyrazil do první francouzské ligy a hned v první etapě si připsal svůj vůbec první nejrychlejší čas v mistrovské soutěži. Ten jej katapultoval ze čtvrté příčky na druhou a tu si rodinné duo Chauffreyových udrželo až do cíle rally. Bohužel ale zatím nemají o dalším programu jasno a tak je možné, že jejich Fabie hned tak znovu na trati vidět nebude. Wagner má svůj program naopak naplánovaný pečlivě a objeví se už na startu následující soutěže. Tentokrát se dokázal na konci druhé etapy vecpat na stupně vítězů. Ty tak kompletně připadly posádkám s vozy koncernu Volkswagen Group. Stylem start – cíl totiž soutěž ovládnul Ciamin. Podařilo se mu vyhrát v devíti zkouškách z celkem třinácti odjetých a do cíle si přivezl náskok blížící se třičtvrtě minuty. V Le Touquet to Ciamin skutečně umí, když zde dokázal vyhrát už potřetí. Následující soutěž bohužel musí kvůli povinnostem na mezinárodní půdě vynechat a objeví se znovu na startu až v Antibes. Šanci na úspěch tak dostanou jezdci Citroenů, kteří tentokrát zůstali hodně za očekáváními. Camilli sice v C3 Rally2 není žádným nováčkem, ale přesto se celé dva dny hledal a nebyl schopen najít ten správný rytmus. Do cíle dojel jako sedmý a hlavně trochu ostudně prohrál se svým novým kolegou Rosselem, byť jen o čtyři desetiny. Nejrychlejší Citroen po většinu soutěže řídil Margaillan, který byl v úvodu soutěže dlouho na druhém místě. První etapu nakonec zakončil za Chauffreym jako třetí, ale v sobotu se dostal do potíží. Kvůli problému s brzdami se po RZ 10 dokonce propadnul až na sedmé místo. Nakonec ale vyskočil zpátky na páté a nejrychlejším časem v posledním testu se pokusil porazit i týmového kolegu Bonata. To se mu nakonec o 3,6 vteřiny nepovedlo a Bonato si mohl i přes tu mizérii, kdy nevyhrál ani jednu rychlostní zkoušku, připsat alespoň značkový triumf. Mokré a místy hodně zabahněné tratě vůbec nepřály jezdcům s vozy GT. Cédric Robert s Alpine A110 Rally RGT tak tentokrát nebyl schopen prohánět jezdce s Rally2 a musel se smířit s osmou příčkou. Stéphane Lefebvre nezvykle startující s Porsche 991 GT3 Cup cíl nespatřil kvůli poruše brzd.

Komentářů celkem: 1
21. 3. 2023 12:451
0 0
To se perfektně čtesmajlík Polo je polosmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!