V Portugalsku se světovou hvězdou

Korejská značka od roku 2018 vysílá pravidelně několik aut do bojů o portugalský titul.

Moc úspěchů ale zatím neposbírala. Z titulu se radovali pouze hned v té úvodní sezóně 2018, kdy dokázal konkurenci porazit Armindo Araújo. O rok později už ale ani šikovnost tohoto vícenásobného domácího mistra nestačila. Araújo pak přezbrojil na Škodu a mistrem se stal znovu. Team Hyundai Portugal následně vedl Bruno Magalhaes, ale mistrovskou korunu ani jednou nezískal a letos už nesehnal ani dostatek peněz na pokračování s i20 N Rally2. S Hyundaiem letos naopak pokračuje předloňský mistr Ricardo Teodósio, ovšem ten v loňské sezóně působil spíše jako jen stín mistrovské verze Teodósio 2021. Se Škodou to tehdy byl jiný příběh. Vědom si toho je určitě Araújo a tak zůstává technice pocházející z Mladé Boleslavi věrný už čtvrtým rokem. První vítězství na mistrovské soutěži vloni vybojoval další pilot Škody Fabia Rally2 evo Miguel Correia. Pak k němu přidal několik dalších pódiových umístění a to mu na konci roku vyneslo třetí příčku konečného hodnocení mistrovství. Až na čtvrtém místě se vloni umístil nejrychlejší pilot Hyundaie, což portugalský tým jistě povzbudilo v myšlence angažovat pořádné eso. Volba padla na návratilce ke korejské značce, pilota světového formátu Craiga Breena. Pokud jim ani ten nezajistí titul, mohou své snažení pomalu vzdát. Už devátým rokem pokračuje spojení José Pedro Fontese se stájí Citroen Vodafone Team. Na dva tituly z prvních let vzájemné spolupráce 2015 a 2016 sice zatím navázat nedokázali, ale vloni se Fontes radoval z titulu vicemistra. S druhou C3 Rally2 letos francouzskou značku podpoří portugalský mistr z roku 2010 Bernardo Sousa.

Začátek sezóny se mu ale rozhodně vůbec nepovedl. V nabitém Fafe, kde kromě portugalského šampionátu startoval i ten evropský, se v mezinárodním poli Sousa doslova ztratil a dal o sobě vědět pouze zoufalým voláním po zrušení dle něho nebezpečných průjezdů v rozhovoru v cíli jedné ze zkoušek. Desítky jezdců se k nebezpečí postavili čelem a byli schopni v klidu zajíždět o desítky vteřin rychlejší časy. Sousa bojoval jen o bednu v hodnocení domácího šampionátu, ale pak jej zpomalil defekt v RZ 6 a série penalizací za pozdní příjezd. Vše v neděli vyvrcholilo havárií. Z oblasti, kde se koná portugalský podnik mistrovství světa teď, se domácí šampionát přesunul do té, která MS hostila do roku 2014. Sousovi to však nešlo ani v Algarve. Odjel tam pouze úvodní diváckou superspeciálku a pak svůj Citroen rozbil. Horší vstup do sezóny už zaznamenal jen úřadující mistr. Ve Fafe se Araújo sice v první přírodní zkoušce dostal do čela portugalské klasifikace, ale hned v té další spadnul za Breena. V sedmém testu bohužel prožil hodně ošklivou nehodu, při které ze své Fabie doslova utrhnul motor a se spolujezdcem skončili v nemocnici. Rekonvalescence se bohužel trochu protáhla a Araújo musel Rallye Casinos do Algarve vynechat. Jako lídr na jih Portugalska odcestoval Breen, který mezi Portugalci nenašel ve Fafe přemožitele. Na jih si ale udělal hodně drahý výlet, když jeho účast v druhé soutěži trvala stejně jako v případě Sousy jen jednu zkoušku a skončila havárií.

Značkový kolega Teodósio bral ve Fafe body za třetí místo, když nestačil na Correiu. V Algarve začal pilot škodovky také nejrychleji, ale už v první přírodní zkoušce jej zpomalila Sousova nehoda a pak musel čekat na náhradní čas. Ten jej srazil na třetí příčku. Do čela se vyhoupnul vítěz druhého testu Teodósio a dalšími dvěma nejrychlejšími časy během úvodní sobotní sekce si jej upevnil. Correia vyhrál RZ 4, ale to mu pomohlo jen v boji s Pedrem Meirelesem o druhou příčku. Fontes na jihu Portugalska dopadnul stejně jako ve Fafe, když se znovu nevešel na pódium a skončil čtvrtý. Závěrečná sekce byla z organizačních důvodů zkrácena a z harmonogramu vypadly opakované průjezdy úseků. Meireles nastoupil do dvojice závěrečných testů s odstupem 6,2 sekundy na Correiu a stále mohl pomýšlet na druhou příčku. Pilot Škody mu však nedal žádnou šanci a ke svému náskoku přihodil dalších dvacet vteřin. O vítězství ale značka Hyundai nepřišla. Teodósio snad vůbec poprvé během svého angažmá u této značky předvedl svou mistrovskou formu z roku 2021. Tratě Rallye Casinos do Algarve mu sedly dokonale a k úplné dokonalosti chybělo málo. Konkrétně sedm desetin vteřiny, o které prohrál boj o bonusové body na závěrečné Power Stage. Na druhou stranu je třeba dodat, že jeden silný soupeř se vůbec nepostavil na start a druhý pak nespatřil cíl. Correia zajel druhé místo podruhé v řadě a díky lepšímu výkonu v Power Stage o bod přeskočil Teodósia a stal se novým lídrem mistrovství. Pokračování se odehraje za měsíc v Amarante.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!