6. 4. 2023 07:53 − 2314× − 0

Bratr střídá bratra

Francouzské šotolinové mistrovství bylo v loňské sezóně jasnou záležitostí Mathieu Franceschiho.

Pilot Škody Fabia Rally2 evo vyhrál všechny soutěže a stal se absolutním mistrem. Pro letošek našel novou výzvu v podobě evropského šampionátu. V něm naopak před dvěma lety kraloval jeho bratr Jean-Baptiste, když ovládnul klasifikaci ERC3 i evropských juniorů. I loňský rok strávil za volantem Renaultu Clio Rally4, a to na francouzských šotolinách. Těm zůstává věrný i pro letošek a pomyslně tak střídá svého bratra v boji o titul. Techniku bude mít takovou, jaká bratra dovezla k titulu, Škodu Fabia Rally2 evo. Na tuto novější verzi Fabie přezbrojil během zimní přestávky Matthieu Margaillan, který vloni patřil k nejsilnějším pronásledovatelům pozdějšího mistra. Situaci si ale zkomplikoval dvojicí havárií uprostřed sezóny a na konci roku se musel spokojit se třetí příčkou. Vicemistrem se nakonec stal Florent Todeschini, který s Fordem Fiesta Rally2 dokončil všechny absolvované rally a jen jednou se nevešel na stupně vítězů. Letos bude v šampionátu pokračovat s Hyundaiem i20 N Rally2 stáje 2C Competition, který vloni vodil po asfaltových soutěžích Nicolas Ciamin. Hyundai ve starší verzi i20 R5 vloni opustil třetí nejrychlejší pilot sezóny 2021 Benjamin Clemencon a přezbrojil na Volkswagen Polo GTI R5, se kterým pokračuje i letos. Domácí značku Citroen bude zastupovat Florian Bernardi, který se na první soutěž přihlásil s C3 Rally2. Na startu Rallye Terre de Causses se objevilo celých osmnáct speciálů kategorie Rally2 a mezi nimi je třeba určitě zmínit i postavu účastníka belgického mistrovství Charlese Munstera s Hyundaiem i20 N Rally2. Celkem pak do rally odstartovalo úctyhodných 151 posádek.

Vloni jezdce na úvodní šotolinové soutěži překvapila sněhová nadílka. Letos to byl pro změnu déšť, který početné startovní pole potrápil. A nejvíc na něj doplatil Margaillan. Pilot Škody vyhrál dvě ze tří zkoušek úvodní sekce a na čele si vytvořil desetisekundový náskok. Jeden dílčí triumf získal Margaillan i v druhé sobotní sekci. Pak ale přišel poslední test a v něm minutová ztráta. Na vině byl nefunkční ventilátor předního okna, které se mu zamlžilo a znemožnilo jízdu v plném tempu. Skvělé tempo pak Margaillan předvedl znovu na začátku nedělní etapy, kdy vyhrál dva testy a svůj třičtvrtěminutový odstup snížil skoro na polovinu. Minimálně druhou příčku měl vyloženě na dosah, stačilo stáhnout 2,2 sekundy. V předposledním testu ale Margaillan chyboval a po havárii musel odstoupit. Nejnižší pódiový stupínek tak nakonec připadnul Thibaultu Durbecovi, který se na třetí místo posunul už po Margaillanových lapáliích na konci první etapy. Pak jej sice ten samý jezdec znovu přeskočil, ovšem v závěru to byl znovu Durbec, vítěz této rally z let 2018 a 2019, kdo se radoval. Pod stupni vítězů skončil Clemencon, který byl lídrem šampionátu po úvodní rally před dvěma roky. Tentokrát na vítězství neměl a největší ztrátu nachytal na posledním testu první etapy. To se dokonce propadnul za Munstera. V neděli už pilot Hyundaie z Lucemburska neměl šanci a spadnul za Clemencona na páté místo. Todeschini s další i20 N Rally2 předváděl daleko lepší sport. Do nedělní etapy nastupoval s minimální ztrátou 7,6 sekundy na vedoucího Franceschiho. Bratr loňského mistra ale zajel obě úvodní zkoušky druhé etapy rychleji a Todeschini se musel smířit s druhou příčkou. Ostatně na porážku od Franceschiho je z loňska už zvyklý. Jen to tentokrát nebyl Mathieu, nýbrž Jean-Baptiste. Podaří se mu stejný husarský kousek jako jeho bratrovi vloni?

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!