Vývoj Pola R5 jde dál i bez VW
Hned na úvod začněme odvážným tvrzením, že na konci roku 2020 asi málokdo čekal, že ještě za další více jak dva roky budou Pola R5 hrát první housle ve třídě RC2 a sbírat vítězství v nejrůznějších národních podnicích. Ostatně podívejme se třeba na Ostrovy, kde si to loni rozdávala dvojice Volkswagenů týmů MEM o titul nebo například do letošního i loňského norského mistráku. A to nezmiňujeme další výkony jako třeba vítězství Nicolase Ciamina v úvodním podniku francouzského asfaltového mistráku či vítězství Williama Wagnera na úvod sezóny v Belgii. Když bychom dosavadní průběh sezóny shrnuli, pokud někde Pola zažívají menší ústup ze slávy, tak je to světový šampionát, kde vládne poměrně silná Fabia RS Rally2 manie. S ohledem na to, že ani tento nejnovější speciál třídy RC2 neujíždí Polu o parník, nabízí se otázka, nakolik se hannoverským svého času povedlo vyvinou nadčasové auto a jak dlouho ještě bude stíhat konkurenci. Protože by se chtělo říct, že zatímco Škoda homologovala zbrusu novou Fabii, Citroen testuje zásadní upgrady pro C3 a stejný záměr prezentuje i M-Sport, Polo dožívá.
Avšak ve skutečnosti tomu tak není, protože jak se nechává pro server
No a jak je to tedy s tou konkurenceschopností Pola a jeho vývojem? "Výkonově je motor hodně blízko tomu škodováckému i tomu v nové Fabii. Tam moc vymyslet nejde kvůli technickým regulím a restriktoru. Rozdíly dělá hlavně jezdec. Aktuálně se zabýváme některými oblastmi auta a abychom je vylepšili, tak můžeme homologovat díly a projít celým procesem. Auto je i teď dostatečně rychlé, ale pořád máme nějaké věci, které by šlo udělat na motoru a podvozku a na nich aktuálně pracujeme," uzavírá šéf Wevers motorsportu.