Budila s Vejvodou čeká domácí soutěž

Druhé zastavení evropského šampionátu historických vozů EHRC bude pro Stanislava Budila a Petra Vejvodu velmi specifické.

O nadcházejícím víkendu odstartuje sehraná posádka Stanislav Budil s Petrem Vejvodou do klatovské Historic Vltava Rallye, která bude součástí evropského i českého šampionátu historických vozů. Na svém modrobílém BMW 2002ti povezou startovní číslo 17.


foto: archiv týmu

Druhé zastavení evropského šampionátu historických vozů EHRC bude pro Stanislava Budila a Petra Vejvodu velmi specifické. Oním druhým zastavením totiž bude 31. Historic Vltava Rallye s centrem v Klatovech, takže se Středočeši promění z nováčků ve zcela neznámém prostředí (kterými byli na březnové Rallye Costa Brava) téměř v hostitele – pojedou na poměrně známém podniku, na kterém dokonce už jednou byli mezi českými jezdci těmi úplně nejrychlejšími. To se psal ročník 2017 a Budil s Vejvodou se ani tehdy neztratili v mezinárodní konkurenci – udolalo je pouze deset dvojic, bodujících do mistrovství Evropy. Středočeši měli před šesti lety ale jiné cíle a v závěru sezóny mohli slavit jeden ze svých titulů národních šampionů.

Sezóna 2023 je pro Budila a Vejvodu jiná, jejich prioritou je právě mistrovství Evropy. Před měsícem ve Španělsku je potrápily mnohé technické potíže jejich padesátiletého vozu. „A tak jsme se v mezidobí opravdu nenudili. Bavorák dostal náhradní převodovku, vrátil se do něj i ´delší´ diferenciál, který by měl českým tratím lépe vyhovovat. Nově jsme upravili geometrii vozu, částečně byl vyvařen i výfuk, zkrátka práce bylo dost, ale technika by měla být opět v dobré kondici,“ popisuje Budil. A jak se na domácí soutěž sedmačtyřicetiletý pilot těší? „Výhoda domácího prostředí to bude pro nás jen částečná. Bude to pro nás v mnoha směrech premiéra, vždyť poprvé pojedeme v rámci mezinárodního klání, navíc jsme loni v Klatovech ani nestartovali, takže i tratě budou pro nás z velké části nové. Ale určitě se moc těšíme!


foto: archiv týmu

Nechceme na české půdě naše příznivce zklamat a věříme, že naše soupeře potrápíme víc než ve Španělsku. Nejvíc nás budou samozřejmě zajímat posádky, které pojedou s vozy kategorie 2, tedy vozů z první poloviny 70. let, kam patří i naše BMW. Startujeme kromě favorizovaného Jensena všichni po sobě, sestava našich soupeřů bude obdobná jako na Costa Bravě – bohužel na poslední chvíli se ale ze soutěže omluvil Díez Villaroel, kterému jsme toužili oplatit porážku z jeho domoviny. Ale máme radost, že přímo před námi pojedou Rónayovi, se kterými jsme se na minulé soutěži docela dobře poznali, za námi pak startuje Olda Kovařík, takže si budeme mít i s kým mezi rychlostními zkouškami povídat. I když letos až tak moc nebudeme řešit body a pořadí v mistrovství republiky, budeme samozřejmě sledovat i naše soupeře a kamarády, kteří budou mít startovní čísla od 41 výš. I s nimi se budeme na dálku poměřovat a protože v MČR HA též přibývá atraktivních aut, jsme hodně zvědavi, jak obstojíme také v této klasifikaci,“ dodává středočeský pilot vozu BMW 2002ti, které bude mít při šumavském víkendovém klání nalepeno na dveřích startovní číslo 17.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!