Budil s Vejvodou jsou v Evropě třetí

Klatovská Historic Vltava Rallye byla pro středočeskou dvojici Stanislav Budil – Petr Vejvoda velmi úspěšnou.

Zelený věnec v rámci kategorie 2 je vynesl na třetí příčku průběžného hodnocení evropského šampionátu, který je hlavní prioritou jejich letošního programu.

31. Historic Vltava Rallye byla pro Stanislava Budila s Petrem Vejvodou podnikem ryze domácím. Nejenže to byla jediná zastávka Mistrovství Evropy historických vozů na české půdě, posádka navíc na soutěži startovala přímo pod hlavičkou místního Pošumavského auto moto klubu Klatovy v AČR. Oné dílčí výhody domácího prostředí se snažili využívat od první rychlostní zkoušky. Už na ní obsadilo modrobílé BMW 2002ti třetí příčku mezi vozy 1. pol. 70. let, tu pak potvrdilo i na následujícím testu. „Nasadili jsme solidní tempo, jak se ale ukázalo, na obratné escorty to přesto nestačilo. Zkušený Jensen i náš kamarád Rónay jeli opravdu hodně rychle, pouť druhého jmenovaného pak ale bohužel skončila na ´špici´ Klatovského okruhu,“ popisuje Stanislav Budil. Pro soupeře v rakouských barvách skončilo veškeré úsilí zabořením do hlubokého příkopu, kvůli zastavení u této nehody byl pak naší dvojici přidělen pro RZ3 náhradní čas. „Jeden soupeř tak byl ze hry a my si maličko říkali, že o generaci starší Nor Jensen může při druhých průjezdech (které se jely za šera) mít už třeba trochu potíže s očima a pojede opatrněji. Když jsme pak v cíli erzet zjistili, že nám tento exmistr Evropy opět nadělil na každém kilometru dvě vteřiny, podobné myšlenky jsme rychle opustili,“ směje se jezdec ze Štětkovic.

Budil s Vejvodou tak na norskou posádku dále ztráceli, naopak silné červené Porsche 911 Italů Pasuttiho a Campeise drželi našinci po celou páteční etapu pár vteřin za sebou. Ostřílení Jižané pak ale do druhého dne vstoupili s velkou vervou, na ranním okruhovém testu maximálně využili sílu třílitrového motoru a posunuli se na druhou příčku kategorie 2. Následující dvě rychlostní zkoušky sice Budil s Vejvodou dokonce vyhráli, ale protože Pasutti také šlapal na plyn ze všech sil a nechtěl dát svou kůži lacino, pořadí zůstalo zachováno. A nezměnilo se ani v poslední sekci soutěže: „Toužili jsme navázat na dobré časy z prvních průjezdů Mlázovské a Kepelské rychlostní zkoušky, tentokrát ale byly okolnosti proti nám. Velká část Mlázov se jela jako okruh a my díky tomu dojeli španělskou dvojici, která se svým silným porsche jela dost opatrně a asi si nás ve zpětném zrcátku nevšimla. Neuhnuli a na úzké vozovce bylo nemožné je předjet, jeli jsme tedy za nimi několik kilometrů a ztratili spoustu času. Oproti prvnímu průjezdu se tak náš čas zhoršil téměř o dvacet sekund, navíc jsme dojeli do cíle s čelním oknem, poškozeným odlétajícími kamínky od velkých zadních kol Porsche 911. Náš čas tak tentokrát už nestačil nejen na skvělého Jensena, ale bohužel také souboj s Pasuttim byl v tu chvíli téměř ztracen. Definitivně se to pak potvrdilo, když jsme další sekundy ztratili defektem zadního kole při následující RZ Keply. Zůstali jsme tedy v kategorii 2 na třetí příčce, i s tímto výsledkem a především s naším dobrým výkonem jsme ale odjeli z Klatov domů spokojeni,“ hodnotí Stanislav Budil.

Středočechy výsledek z Klatov katapultoval na výtečnou třetí příčku průběžného pořadí evropského šampionátu, jeho další zastávku na Pyrenejském poloostrově nicméně vynechají. „Náš rozpočet je omezený, a tak se chystáme až na začátku června vyrazit na švýcarskou Rallye du Chablais,“ vysvětluje spolujezdec Petr Vejvoda. „Výsledek z Klatov byl však pro nás velkým povzbuzením, i dvě vítězství z rychlostních zkoušek jsou pro nás hodně cenná, při prvním z nich jsme navíc neměli ani obuty ideální verzi pneumatik. V absolutním ´evropském´ pořadí jsme skončili devátí a udolali i mnohé modernější vozy, a tak se budeme moc těšit na další evropské soutěže. Bohužel v českém šampionátu se letos už zřejmě neobjevíme, přesto nás potěšilo, že jsme jeho páteční etapu v Klatovech dokázali vyhrát. Hrálo nám samozřejmě do karet i ´evropské´ nižší startovní číslo, díky němuž jsme na rozdíl od krajanů závodili při posledních zkouškách etapy ještě za světla nebo aspoň za šera. Druhý den už jsme sice vedení neudrželi, přesto si po už zmíněných sobotních časových ztrátách ceníme i konečné páté příčky a hlavně prvenství v naší kategorii českého šampionátu. Důležité je i to, že technika nám tentokrát šlapala jako hodinky a my se můžeme v klidu připravovat na další soutěž. Tam nás ale určitě nečeká tak skvělá divácká podpora jako v Klatovech, kde jsme se opravdu cítili jako doma. Fanouškům moc děkujeme, děkujeme též za podporu i všem partnerům našeho týmu,“ pochvalují si úspěšný víkend Stanislav Budil a Petr Vejvoda.

Komentářů celkem: 1
Fox
28. 4. 2023 12:511
1 0
Sledoval jsem historiky, byl to pěkný výkon, a auto taky konečně drželo, takže hezký výsledek. Jen malá poznámka tady k tomu: "Nor Jensen může při druhých průjezdech (které se jely za šera) mít už třeba trochu potíže s očima a pojede opatrněji. " Právě v rally víc než kdekoliv jinde platí, že nejedeš podle toho, co vidíš, ale podle toho, co slyšíš. Takže zkušený jezdec s dobrým mitfárou a dobrým rozpisem nemá důvod jet v noci pomaleji než ve dne smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!