První čtyřkolka od Renaultu se dočkala homologace
Všichni zájemci o starty s nejslabšími čtyřkolkami v rámci FIA pyramidy se konečně dočkali a nejsou odkázání pouze na Fiestu, protože Renault konečně dokončil celý proces přípravy svého Clia a historicky první čtyřkolka od francouzské značky úspěšně získala homologaci, což značí, že může bez omezení na soutěžní tratě. Na ty se však speciál vydal už na začátku měsíce, avšak tehdy musel plnit pouze předjezdcovskou roli při Rallye Terre des Causses, teď mu jsou však otevřena všechna soutěžní kolbiště světa a podle toho taky vypadá plán startů, kdy hned o prvním májovém víkendu přejede startovní rampy tří soutěží hned pětice exemplářů Clia. Možná nepřekvapivě hned čtyři speciály pojedou na dvojici francouzských soutěží, jeden se podívá do Itálie.
S ohledem na to, že čerstvě homologovaný speciál již stihl zaujmout více jak 40 zájemců o pořízení vozu, lze oprávněně očekávat, že počty startů budou rychle narůstat a Clio Rally3 naváže na kvalitativní i kvantitativní výkony svých souputníků ze tříd Rally4 a Rally5, kde patří mezi špičku. Pomoci by mu k tomu měly výkonové parametry, protože čtyřválcový TCe motor s přeplňováním turbem o objemu 1,3 litru dokáže vyprodukovat maximum 260 koní a 415 kroutících momentů, což jej papírově řadí před Fiestu Rally3, u níž se udává 215 koní a 400 Nm. Jaká bude realita na soutěžních tratích se poprvé ukáže, jak již bylo zmíněno, o příštím víkendu, kde třeba na Rallye Castine – Terre d'Occitanie 2023 dojde k přímé konfrontaci obou speciálů třídy Rally3.
Kde je cena uvedena? A rozdíl oproti Fiestě je jaký?