3. 5. 2023 08:14 − 1418× − 0

Maximální dominance Maxima Pottyho

S každou přibývající soutěží se stále více a více prohlubuje odstup soupeřů od lídra šampionátu.

Když na začátku roku Stéphane Lefebvre oznámil svůj cíl zaměřit se na zahraniční starty a neobhajovat belgický titul, málokdo by si vsadil na to, že značka Citroen naváže na loňské úspěchy. I díky nově vypsanému poháru pro piloty C3 Rally2 se sice jejich počet na tamních tratích zase o něco zvětšil, ale na první pohled se mezi nimi žádný jednoznačný lídr nenacházel. Teď už jej jasné, že jeden se mezi nimi přeci jen objevil. Maxime Potty ještě před dvěma roky odjel s Fordem Fiesta Rally2 pouze čtyři soutěže šampionátu. Vloni poprvé usednul za volant Citroenu a ve své teprve čtvrté sezóně kariéry absolvoval první kompletní program v belgickém mistrovství. Nejvíce se mu dařilo na Rallye du Condroz-Huy, kde obsadil pátou příčku. V konečném pořadí šampionátu Pottymu patřila třetí příčka. Do nové sezóny odstartoval senzačně. Souboj s Williamem Wagnerem o vítězství v Rally van Haspengouw sice prohrál, ale pilot Volkswagenu není do šampionátu přihlášen a maximum bodů tak připadlo Pottymu. O tři týdny později na tratích South Belgian Rally už pilot Citroenu přidal k maximálnímu bodovému obnosu i vítězství. V Rallye des Ardennes dojel až třetí, ale to jen kvůli technickým problémům, které jej v úvodu soutěže postihnuly. TAC Rally na začátku dubna se opět nesla ve stylu prvních dvou soutěží. Tehdy to měl Potty trochu složitější, když musel o první příčku svést tvrdý souboj se Cédricem Cheiranem v Hyundai i20 N Rally2. Pilot Hyundaie doplatil na penalizaci za ulitý start a letos potřetí si domů nejvíce bodů odvezl Potty.

Pátý podnik o víkendu hostila Rallye de Wallonie, která se letos jela po čtyřicáté. A nakonec to bylo znovu duo z minulé soutěže, které se přetahovalo o každou desetinku, která je dělila od vítězství. Před závěrečnou sekcí Cherain ztrácel pouhé dvě desetiny. Jeho soupeř pak vyhrál následující dvojici testů a uskočil mu na 3,3 sekundy. V předposlední zkoušce bohužel krásný souboj skončil. Cherain tam svůj Hyundai rozbil a musel odstoupit. Ztráta důležitých bodů jej bude hodně mrzet. Obzvlášť, když Pottyho zatím nedokázal v žádné soutěži ani porazit. Soutěží sice do konce roku ještě zbývá hodně, ale pilot Citroenu má na svém kontě už čtyři triumfy a rozhodně nevypadá, že by chtěl polevovat z tempa. Stáj belgického Hyundaie se na soutěži prezentovala ještě dalším vozem, když tentokrát chyběl Charles Munster. Forma Bastiena Rouarda nabrala vzestupnou tendenci a poté, co málem vyhrál Rallye des Ardennes, minule v ještě silnější konkurenci skončil třetí. V první etapě pilot i20 vyhrál RZ 4, ale pak v té desáté vypochodoval z trati, přišel o tři a půl minuty a vypadnul z nejlepší desítky. V neděli se po RZ 16 do top ten vrátil, ale hned na následující zkoušce udělal druhý defekt v řadě a kvůli nedostatku rezervních pneumatik musel do SupeRally. Díky bodům za Power Stage si ale paradoxně upevnil druhé místo před týmovým kolegou Cherainem. Černý víkend Hyundaie nakonec nezpůsobil propad obou posádek i díky tomu, že jejich nejbližší pronásledovatel Adrian Fernémont tentokrát nestartoval.

A nestartoval ani zraněný Gino Bux, který na začátku roku neskrýval mistrovské ambice. S Volkswagenem Polo GTI R5 ale nenašel společnou řeč a během druhé havárie v řadě se navíc zranil. Aktuálně se s patnácti body krčí na desátém místě. Jeho vůz z úvodu roku ale v garáži nezůstal. Do uvolněného kokpitu s radostí naskočil někdejší nadějný junior belgického týmu Škoda Sébastien Bedoret. Vloni zkoušel po dvou letech paběrkovaní restartovat kariéru za volantem Fordu Fiesta Rally2. To se ale neukázalo jako dobrá volba a s nefungující technikou se zmohl jen na třetí místo při TAC Rally. Aktuální příležitosti upozornit na své dovednosti ale využil naplno. První etapu zakončil na pátém místě a v neděli se rychle dostal na provizorní stupně vítězů a připsal si i jeden nejrychlejší čas. Pro duo bojující o vítězství sice pilot VW nepředstavoval přímou hrozbu, ale když se dva perou, třetí se směje. Tak to bylo i v případě Bedoreta, na kterého nakonec zbylo uvolněné druhé místo. Na bednu se mohl vejít ještě Niels Reynvoet, který se dokonce před závěrečnou zkouškou dostal před Bedoreta. Do jejího cíle ovšem jeho Citroen C3 Rally2 dokulhal na třech kolech a osud posádky byl zpečetěn. Z nečekaného posunu na stupně vítězů se tak radoval další pilot Citroenu C3 Rally2 John Wartique. Velkou porci smůly si naopak vybral Cédric de Cecco. Ten se svou C3 Rally2 po první etapě senzačně vedl a už to vypadalo, že prolomí smůlu z posledních dvou soutěžích. Ze South Belgian Rally jej vyřadila policejní kontrola zrovna v době, kdy na druhém místě ztrácel na lídra necelých sedm vteřin. Minule v TAC Rally pak odstoupil s poruchou transmisí. A spolehnutí na francouzskou techniku nebylo ani tentokrát. Motor se zastavil už na začátku první zkoušky nedělní etapy. Smutný konec lídra soutěže. Těch odstoupení bylo na Rallye de Wallonie tolik, že se až na čtvrté místo dostal nejrychlejší pilot kategorie GT Romain Delhez. Řady jeho kolegů ve vozech Porsche ale už první den notně prořídly. Christophe Daco s Marvynem Henrardem doplatili na technické trable a Gunther Monnens byl vyloučen za přijetí cizí pomoci.

Stav šampionátu: 1. Potty 120, 3. Rouard 59, 3. Cherain 54, 4. Fernémont 27, 5. Linnamäe 25, 6. Bedoret a Wartique 21

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!