Jak jsem vyhrál svůj první „velký závod“

Do Pelhřimova odjížděl náš tým SVC Náchod Motosport plný odhodlání získat svoje premiérové vítězství ve sprintrally.
Do Pelhřimova odjížděl náš tým SVC Náchod Motosport plný odhodlání získat svoje premiérové vítězství ve sprintrally. Jak jsme avizovali v tiskové zprávě před závodem, zavazovala nás k tomu technická převaha a také předešlé výkony, zejména ten z Kopné, kdy nám vítězství uteklo o pověstný kousíček.

Do role papírových favoritů nás stavěla média i fanoušci, přestože se stejným vozem specifikace wrc startoval i zkušený Karel Trněný. Snad proto, že se mu v letošní sezoně příliš nevede.

Mě slova o favoritech soutěže samozřejmě těšila, ale na druhou stranu jsem si byl vědom síly týmu Karla Trněného i jeho samotného. A taky vím, že když mě někdo předem odepisuje, zdravě se naštvu a bojuju jako lev. To samé jsem si říkal že se asi děje v Karlovi a proto jsem do začátku soutěže „vletěl“. A i když to nebylo vůbec snadné, vybudoval jsem si v první sekci komfortní, bezmála 16-ti sekundový náskok.

Zkušený jezdec by si takový náskok lehce pohlídal. To bych se ovšem musel jmenovat Vašek Pech, Honza Kopecký, Štěpán Vojtěch anebo já nevím kdo ještě (nechci nikoho urazit). Nejen, že se tak nejmenuju, ale taky neumím co oni. Neumím zklidnit jízdu, změnit tempo a jet hlavou. Je to pro mě neznámá a hlavně tento fakt ze mě stále dělá nezkušeného začátečníka.

Úvodní erzetu druhé sekce jsem ještě zvládl, ale na páté rychlostní zkoušce vyrobil zcela zbytečnou chybu, při které jsem vylétl z trati, přetočil se a navíc mě chcípl motor. Můžete se o tom přesvědčit na stránkách gamavideo.com, kde je on-board video inkriminované situace. Z náskoku bylo najednou 10-ti sekundové manko. Na Křemešníku, kde jsem v prvním průjezdu Karla o 9 sekund porazil, opět hrála hlavní roli moje nezkušenost. Probrzdil jsem retardér a zase couval…V té chvíli bych si nejraději nafackoval. Po druhé sekci jsem proto prohrával skoro o 20 sekund. V servisu mě ale tým povzbudil a moc mě pomohlo, že jsem slyšel slova o svých chybách také od někoho jiného.

Zklidnil jsem se a na Cerekvi zase „zatáhl“. Na výsledném čase to bylo znát. V následující erzetě jsem byl ale několikrát „dlouhý“ a ztráta před závěrečným Křemešníkem se zdála být nedostižná. Pro mě ovšem soutěž končí až v cíli! Podle informací z mého týmu na části erzety spadlo dost vody a tak jsem se rozhodoval, zda-li nenasadím 2 mokré pneumatiky, které jsme s Bohoušem sebou vezli z posledního servisu. Nakonec jsem ale jel na suchých a jel „kudlu“. Pořád jsem si říkal, že v tak těžkých podmínkách může Karel vyrobit chybu a každá vteřinka se může hodit.

Jak vše skončilo, ví všichni. Karel „udělal“ gumu, já ho na erzetě dojel a v cíli, byť se štěstím byl první! Taková je někdy rallye. Krutá pro Karla, který podle řady odborníků jel v Pelhřimově ve skvělé formě, a pro nás šťastná, přešťastná. Mohli jsme už vyhrát v Tišnově, kdybych nechyboval, mohli jsme vyhrát v Kopné, kdyby udělal alespoň malou chybu Gergely Szabó (tam jsem už rychleji jet nemohl). Do třetice to tedy vyšlo. Cíl je ale až na rampě a pro vítěze-nováčky si osud připravil ještě další zkoušku. V cíli poslední erzety Octavia zhasla a nejdřív nešla nastartovat. Zprvu jsem myslel, že nemáme benzín, ale pravděpodobnější bylo, že stávkují palivová čerpadla. Chvíli auto jelo, chvíli zase ne. Nakonec se umoudřilo a já valil do Pelhřimova..Ještě, že jsme nepotkali policejní hlídku..

Na cílové rampě to byl nepopsatelný, krásný pocit. Od našeho prvního startu s wrcem (loňská Labská) neuběhlo ani 10 měsíců a my poznali slastný pocit vítězství. Doufám, že náš souboj s Karlem se všem přihlížejícím líbil. Děkuji všem, kteří mě dodávali sílu a věřili, že někdy můžeme s Bohoušem na podobnou metu dosáhnout. Zároveň děkuji týmu Věroslava Cvrčka za perfektně připravený vůz. S příznivci rallye na brzkou shledanou.

Komentářů celkem: 13
2. 8. 2006 22:111
0 0
Gratuluji, jeli jste fakt pěkně.
Lukass
2. 8. 2006 22:402
0 0
Taky připojuji gratulaci, Leoš je machr.
Anonym IP:80.188.37.194
2. 8. 2006 22:513
0 0
Samozřejmě velká gratulace tobě i Bohoušovi. DJ Sůša.
Anonym IP:85.71.93.188
3. 8. 2006 00:104
0 0
ještě že tam byl ten Vláďa Berger pro roztlačení...
Anonym IP:213.235.168.5
3. 8. 2006 07:505
0 0
Blahopřeji k vítězství.. Je dobře že v Memoriálu T. Vojtěcha vyhrál jezdec, který nám divákům dává možnost shlédnout dravé průjezdy s vozem WRC. Hodně štěstí do zbytku sezony.
Anonym IP:217.112.162.219
3. 8. 2006 16:516
0 0
Samozřejmě blohopřejem jen nas trochu mrzí že v článku není zmínka o nepojizdném voze po poslední RZ a marně se snažící jezdec najít někoho kdo ho dostrká blíž k cíli anebo že bychom se špatně dívali a Octavie se opravila sama mimo servisní zonu bez přičinění mechaniků?Všechno je možné jen se mi naskýtá otázka jaký je rozdíl přijmutí cizí pomoci tam kde není povolená - mimo servisní zonu naproti tomu když tým použije podložky pod kola a jezdec je vyloučen???
Bohužel tyhle dva případy se staly jen výsledek není shodný.V jednom případě odjíždí spokojený jezdec s pohárem a dobrým pocitem,no a v tom druhem případě velmi sklamaný pilot plný hořkosti a somozřejmě bez bodů a poháru.Nehceme nic hodnotit jen jsme se pokusili podívat na dvě soutěže stejným úhlem pohledu.
Anonym IP:213.235.168.5
3. 8. 2006 17:257
0 0
to anonym 162.219: Opravdu by mě zajímalo kdo viděl mechaniky L. Flídra opravovat Octavii. Schválně jsem zkopíroval komentář, který byl pod výsledky z Pelhřimova. Mechanici podle něj míjeli již jedoucí Octavii ve sjezdu do Pelhřimova. Takže pokud mu auto někdo opravil, jeho mechanici to být nemohli!..Viz komentář:"S tím údajným Flídrovým tankováním je prý trošku jinak. Víc by o tom věděli i soupeři (zejména Berger) Prý mu vynechávala benz. pumpa, a tak mechanici jeli z depa s jeho tréninkovkou (viděli je sousední týmy) a měli sebou i benzín, pro případ..WRCo se pak umoudřilo a dojelo do Pelhřimova. Kamarád se vracel z Křemešníku a říkal, že ho Flídr předjížděl a Flídrova tréninkovka (Mitsubishi) s mechaniky je ve sjezdu do Pelhřimova míjela v protisměru..Takže jestli někde tankoval jak říkáš, musel by to udělat někde jinde (což by šlo) a musel by to udělat někdo jiný než jeho mechanici (o čemž pochybuji) Pokud máš něco bližšího, napiš.."
Anonym IP:213.235.168.5
3. 8. 2006 21:238
0 0
Pánové nebo dámy, to se nepozná..Pokud chcete dávat do jednoho pytle vyloučení jezdce za technické odlišení se od řádů a za provinění proti sportovním řádům, jste mimo.Já pracuji jako sportovní komisař (ovšem v jiném druhu motorismu než rally) a rád Vám řeknu, že v tomto případě v tom činovníci jsou nevinně..Co se týče vyloučení za podložky (myslím že to byl jezdec od Mitsubishi v třídě PV, nemýlim-li se) jedná se o klasický prohřešek, na který při své kontrole přišli techničtí komisaři. Sportovní komisaři pak rozhodli o jeho vyloučení dle řádů - správně. Pokud se ovšem někdo proviní proti sportovním řádům ne technickým, musí to buď nahlásit pořadatel (vedoucí RZ nebo rozhodčí faktu) nebo protestovat soupeřící jezdec či soutěžící (tým), oficiálně podat ve stanovený čas protest a složit kauci...Toliko velice laicky řády...Poslední erzeta jinak skvěle organizované soutěře v Pelhřimově měla zřejmě prohřešků víc. Zejména u několika jezdců to zavánělo probržděnými retardéry (což bylo právě v moci rozhodčích faktu)...A zmíněná "cizí pomoc" Flídra? Podle toho co psali v sobotu pod výsledky na eWRC k němu opravdu jeho mechanici nedojeli, nestihli to. Kdo mu pomohl nebo jestli si pomohl sám zůstane zřejmě skryto. Ale popravdě pozdní, byť slušně napsaná - což kvituji, stížnost Anonyma ..162.219 je trochu mimo. Pokud je to řeč závodníka nebo někoho ze soutěžících, pak to je smutné. Jestliže ví o "cizí pomoci" pro Flídra neměli si to nechat pro sebe a protestovat v souladu s řády..Oči sportovních komisařů nemohou být všude a v rallye to platí ne dvojnásob, ale stonásobně. Takovéto anonymní příspěvky prostě neberu..To můžu tvrdit, že jsem viděl tohoxxxx,st.č.xxxxx jak stojí ve dvorku a tankují nebo přezouvají..Je to nefér..Huml
3. 8. 2006 23:319
0 0
Jen dotaz vim ze bych to nasel nekde v radech ale muze mi nekdo v rychlosti objasnit co je vse mysleno pod pojmem "cizi pomoc" ? Diky Michal
Anonym IP:213.235.168.5
4. 8. 2006 00:2310
0 0
to mikal: V řádech to přesně jako "cizí pomoc" nenajdeš, ale je tam v článku 11.4 standartních propozic napsáno, že je zakázáno vléct, převážet nebo nechat tlačit vozidlo s vyjímkou dopravení zpět na trať nebo uvonění cesty.V článku 11.5.1 je zakázáno úmyslně blokovat jiným vozidlům trať nebo jim bránit v předjíždění..Toho jsme byli taky mimo jiné svědky..Jak říkám, poslední erzeta v Pelhřimově by vydala za solidní brožuru přestupků a trestů. A zdá se mi, že mnoho jezdců z první desítky má po této erzetě "máslo na hlavě". A sporné to zdaleka není jen u Flídra..To že naň ukazují jiní prstem vychází z tradiční české závisti. On vyhrál,to je jeho největší vina.(Mimo jiné si za letošní výkony vyhrát zasloužil) U podvádění ho nikdo neviděl.Jen se všichni "domnívají". Ale jak jsem už řekl. Není žalobce, není soudce..
4. 8. 2006 01:0011
0 0
Diky jen jeste pro upresneni pomoc posadce po rane vytahnout blatnik zarazeny v kole nebo treba tady zminene dotankovani uz je za hranou?
Anonym IP:85.71.93.188
4. 8. 2006 07:2812
0 0
to 168.5: Za podložky tehdy vylili vítězného Trněného na Okříškách, jestli se nepletu. Auto mu chystali lidi z JM Engineering.
Anonym IP:213.235.168.5
4. 8. 2006 08:0013
0 0
to anonym 93.188: Díky za příspěvek.Už asi chápu kam míří názor anonyma 162.219..Ale ty Okříšky to už je pár let dozadu, mám dojem? Hořkost ale zůstala, to chápu. Pokud to je tak a ten názor je od týmu pana Trněného, pak jednoznačně měli protestovat podle řádů. Sporťáků se musím zastat, byť opravdu rallye nedělám. Stupnici trestů v rallye přesně neznám, zřejmě by se ale trestu nevyhnul ani Trněný, protože ten zase nedovolil Flídrovi na poslední RZ předjet.. Opravdu poslední erzeta Pelhřimova byla z tohoto hlediska zajímavá. Měřil jsem si mezičasy a přestože někteří jezdci byli na pohled pomalejší, časy (už i ty průběžné-mnou naměřené) byli skvělé. Vysvětlení-na mokrém Křemešníku probržděné retardéry a nevracení se..Flídr jak je vidět na onboard také probrzdil, ale k jeho cti v tomto případě zase je, že se poctivě vrátil..
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!