Renault Clio Rally3 řádil na francouzské šotolině i asfaltu

Zástupci francouzské značky mohou být s debutem své první čtyřkolky velmi spokojení.

Do druhého podniku francouzského šotolinového šampionátu odstartovala tři Clia Rally3 a všechna dojela bez větších zádrhelů až do cíle. Za volant jednoho z nich usednul Emmanuel Gascou, který byl na této rally před dvěma roky hodně blízko vítězství. S postarším Peugeotem 207 Super 2000 to tehdy nevyšlo a prvního šotolinového triumfu se pilot dočkal o tři měsíce později za volantem Citroenu C3 Rally2. S ním odjel i loňskou sezónu, ale ta mu podle představ nevyšla a letos se v šampionátu poprvé objevil až nyní na druhém podniku kalendáře. S Renaultem byl schopen se prodírat polem silnějších aut kategorie Rally2 a do cíle dorazil jako devátý absolutně. A podařilo se mu získat i cenný skalp Charlese Munstera v Hyundai i20 N Rally2. Nejrychlejší Clio Rally3 ale soutěží provezl Quentin Ribaud, předloňský mistr dvoukolek i Clio Trophy France na šotolině. Novou čtyřkolku dostal k dispozici už na úvodní Rallye Terre des Causses, kterou absolvoval jako předjezdec. V Rallye Castine už bojoval v ostrém soutěžním poli a dosáhnul na výbornou sedmou příčku absolutně. Jen o minutu rychleji projel měřenou částí soutěže Grégoire Munster, který zde dostal první příležitost startovat se svou novou technikou na šotolině. S Fordem Fiesta Rally2 sice už letos odjel čtyři soutěže, ale žádná se nejela na nejčastějším povrchu, s jakým se dá na světové scéně setkat. Francouzská soutěž byla pro jezdce z Lucemburska ideální příležitostí rozjet se před dvojicí šotolinových podniků WRC2 v Portugalsku a na Sardinii. Debut nového Clia Rally3 se zároveň odehrával ještě v jiné části Francie. Asfaltovou soutěž v okolí Dieppe, historicky centru rychlých Renaultů, absolvoval Thomas Chauffray. V početném poli speciálů Rally2 se postaral o zázrak, když vyhrál úvodní etapu. Druhý den jej sice překonal Anthony Cosson se silným Porsche 911 GT3 Cup, ale cíle rally se nedočkal. Chauffray se tak znovu přiblížil první příčce. Nakonec ale vydařený debut nového auta nepozlatil. Marc Amourette v Citroenu C3 Rally2 zajel Rallye National de Dieppe jen nepatrně, o 12,6 sekund rychleji.

Dvě etapy Rallye Castine se sobě podobaly asi jako den noci. Zatímco v sobotu všechny hřálo slunce a diváci polykali kilogramy prachu, v neděli se všichni museli poprat s bahenními lázněmi. Vítěz úvodní soutěže Jean-Baptiste Franceschi v první sekci bojoval s poškozenou řadící pákou a celou dobu se držel na třetím místě. V předposlední zkoušce jej ale přibrzdil defekt a lídr mistrovství se propadnul za Citroen C3 Rally2 Floriana Bernardiho a Volkswagen Polo GTI R5 Benjamina Clemencona. Bernardi ale musel hned v první nedělní zkoušce zastavit a měnit poškozené kolo. Aby toho nebylo málo, v té následující jej ještě postihnul pomalý defekt. V závěru ale pilot Citroenu dokázal přeskočit Munstera a dostat se mezi nejlepších pět. Clemencon nebyl schopen držet s Franceschim krok a tak na něho zbyla jen nepopulární čtvrtá příčka. Pilot Škody Fabia Rally2 evo se tak dokázal rychle vrátit na pozici, na které soutěž začal. Mezitím však na samém čele výsledkové listiny probíhal nádherný duel dvou jezdců. Florent Todeschini zatím stále čeká na první vítězství a sezónu začal druhým místem. Tentokrát se svým Hyundaiem i20 N Rally2 vyhrál úvodní dvojici zkoušek. Po té třetí jej sice na čele vystřídal Matthieu Margaillan navigovaný svou půvabnou sestrou Mathildou, ale Todeschini pak ovládl celou odpolední sekci a na konci etapy se vrátil do čela. Změna počasí jezdci Hyundaie měla vyhovovat, když nemusel čistit trať od sypké šotoliny. Margaillan ovšem ráno zavelel k útoku, vyhrál tři zkoušky po sobě a rázem před posledním testem vedl o 9,3 sekundy. V náročných podmínkách se ale ještě mohlo stát cokoliv. Todeschini závěrečnou zkouškou projel nejrychleji ze všech. Na vítězství ani to ale nestačilo a pilot i20 opět skončil druhý.

Stav šampionátu: 1. Franceschi 42, 2. Todeschini 40, 3. Clemencon 30, 4. Margaillan 27, 5. Bernardi 20

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!