12. 5. 2023 10:30 − 2732× − 0

Pětistá Fabia v akci

Pět set speciálů kategorie Rally2 třech různých generací už opustilo brány mladoboleslavské továrny.

Tou jubilejní se stala jednatřicátá kastle nejnovější verze Škody Fabia RS Rally2 a hned z Čech zamířila na jih Evropy. Jako první ji dostal do rukou jeden z nejúspěšnějších italských jezdců, dvojnásobný evropský šampión Giandomenico Basso. Ten se po roce trápení za volantem Hyundaie i20 N Rally2 letos vrátil do dobře známého kokpitu. Se Škodou Fabia Rally2 evo vyhrál svůj poslední titul v roce 2021. Po vynechání úvodní Rally Il Ciocco se Basso na startu objevil až minule v Piemontu. Pro vítězného Andreu Crugnolu ale výraznější hrozbu nepředstavoval a s odstupem přesahujícím dvacet sekund dojel bez jediného nejrychleji zajetého času do cíle na druhé příčce. Teď čekal Bassa příjemný moment, kdy mohl usednout do zbrusu nové Fabie RS. Na úvodní Power Stage začal spolupráci s novou technikou třetím časem. Hlavní dění slavného sicilského závodu Targa Florio, který má do své dřívější slávy díky nastaveným pravidlům italského mistrovství a s tím spojené skromné délce 95 kilometrů rychlostních zkoušek daleko, se odehrál v sobotu. Basso začal dvojicí druhých časů, přičemž ten v RZ 3 byl o jednu desetinu lepší než lídra soutěže Crugnoly. Ve čtvrtém testu bohužel pilota Škody výrazně zpomalila zablokovaná ruční brzda. Dvacetivteřinová ztráta jej katapultovala až na páté místo. Na sprinterském charakteru italských soutěží není moc prostoru takové manko smazat. Bassovi se to samozřejmě nepodařilo, ale aspoň zajel dva nejrychlejší časy a z pátého místa se posunul na druhé. Debut s novým vozem tak dopadnul víceméně stejně jako derniéra s tím předešlým. Na konkurenceschopnosti starého mazáka ale Fabia RS Rally2 přidala a narozdíl od minulé soutěže byl schopen s lídrem mistrovství držet krok.

Crugnola se vloni vrátil za volant mistrovského vozu ze sezóny 2020 a změna techniky mu rozhodně pomohla. Získal svůj druhý titul a nebýt nedostatku financí, mohl letos zkusit štěstí za hranicemi Itálie. Nakonec ale rudý Citroen C3 Rally2 znovu vodí po italských silničkách a zatím nemá konkurenci. Minule na #RA Rally Regione Piemonte přibyl italskému šampiónovi nový jednorázový soupeř. Stéphane Lefebvre v obdobném Citroenu vedl až do technických problémů v závěrečné rychlostní zkoušce. Nakonec se z titulu znovu radoval Crugnola a teď na Sicílii čistý hattrick úspěšně zakončil. Letos poprvé se na jihu Itálie navíc radoval z maxima bodů na Power Stage, kde mu v předešlých soutěžích vítězství unikalo. Ideální výsledek na soutěži násobené koeficientem 1,5. Zastaví letos někdo rudý Citroen? Na překvapení loňské sezóny Damiana De Tommasa to moc nevypadá. V úvodní Power Stage sice pilot Fabie Rally2 evo zajel druhý nejrychlejší čas, ale v sobotu ráno za sebou neudržel Bassa a hned v druhé ranní zkoušce chyboval v retardéru. Po kontaktu s balíkem slámy ztratil De Tommaso skoro dvacet sekund a spadnul na šestou příčku, ze které se už nikam výš až do konce soutěže nedokázal posunout. Druhé místo v průběžném pořadí si zatím drží jiný pilot Fabie Rally2 evo Fabio Andolfi. Po slabším času na úvodní Power Stage se v v RZ 3 vybičoval k dílčímu triumfu a o zkoušku později postoupil na druhé místo. To ale před ztrátu stahujícím Bassem udržet nedokázal. A v závěru Andolfi ještě podlehnul místnímu Marcu Runfolovi s další Fabií Rally2 evo a žádné místo na stupních vítězů už pro něho nezbylo.

Stav šampionátu: 1. Crugnola 76, 2. Andolfi 43, 3. Basso 38,5, 4. De Tommaso 36, 5. Bottarelli 21, 6. Ferrarotti 18

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!