13. 5. 2023 05:52 − 3715× − 3

„Šebesťáky“ chuť závodit neopouští

Pokud nebudeme počítat jednorázovou anabázi se slaboučkou felicií v roce 2021, tak v soutěžním voze neseděli deset let.

Vrátili se, zaujali a zkoušejí to dál. To je příběh sourozenecké posádky Přemysla a Michala Šebestových, kteří se svým památečním Fordem Escort RS 2000 loni uskutečnili epizodní návrat na soutěžní tratě. Jejich dravý výkon na jubilejním XXX. ročníku Rally Vyškov nezůstal mezi fanoušky bez odezvy a oběma členům posádky dodal chuť přemýšlet nad dalšími starty. Pokud vše klapne, uvidíme je v poněkud pozměněné sestavě také letos, a to na vybraných soutěžích Rallysprint série.

Pokud nebudeme počítat jednorázovou anabázi se slaboučkou felicií v roce 2021, tak v soutěžním voze neseděli deset let. V mezičase zplodili několik potomků a v rallyovém prostředí se objevovali jen jako pravidelní diváci. Neustálé přemlouvání od party kamarádů však v minulém roce přeci jen padlo na úrodnou půdu a vyústilo v odeslání přihlášky na Rally Vyškov. Jejich téměř domácí soutěž loni slavila svůj jubilejní ročník a bylo stylové, že zde přesně po deseti letech předvedli Ford Escort RS 2000 z počátku 90. let, který se po vyškovských „erzetách“ něco najezdil nejen pod jejich taktovkou, ale i pod vedením původního majitele Jaromíra Tomaštíka. „Neměli jsme vůbec představu, jak nám to půjde, a jak vysoko se budeme po desetileté přestávce pohybovat mezi moderními vozy. Náš escort by svým věkem mohl směle patřit mezi historiky, ale nás to přesto táhlo do soudobého startovního pole zkusit, kam až se dá v rámci Rallysprint série vystoupat. Průběh soutěže nakonec naprosto předčil naše očekávání,“ vrací se k loňské vyškovské rally Přemek.

Kluci dojeli s ryze „enkovým“ escortem na 32. místě absolutně a třetím ve třídě RN8, přestože v průběhu soutěže nasbírali zhruba minutovou ztrátu způsobenou nefunkčním posilovačem řízení, penalizací za retardér a poněkud necitlivě přiděleným časem na posledním testu. „Z Vyškova jsme si odvezli velmi příjemný pocit a radovali jsme se z hezkého svezení. To, co nastalo po závodě, jsme ale vůbec nečekali. Ozvala se nám celá řada lidí, ať už fanoušků nebo závodníků, kterým se naše jízda líbila. I když jsme nejdřív Vyškov brali jako jednorázový start, začala se v nás probouzet chuť zkusit na příští sezonu něco vymyslet," dodává hodonínský rodák, který debutoval za volantem soutěžního vozu na Rallye Ecce Homo Šternberk 2005.

Přes zimu se tedy u jihomoravských nadšenců pilně diskutovalo a zvažovalo. Dosavadním výsledkem těchto úvah je plán obsahující tři soutěže, na kterých by jejich Ford Escort RS 2000 měl vyrazit do boje. Ke změně se však schyluje na sedadle spolujezdce. Vedle Přemka by měla svoje první soutěžácké zkušenosti nabírat mladá navigátorka Denisa Havlová pocházející z Plzně. Dočasný ústup Přemkova mladšího bratra Michala ze sedadla spolujezdce však není odrazem rodinné hádky, spíše souvisí s jeho chutí vyzkoušet v blízké budoucnosti i levou sedačku soutěžního vozu. Tyto záměry jsou však prozatím v úplných začátcích a limitují je finanční možnosti.

„Sezonu bychom měli zahájit začátkem června na sprintu v Plzni. Pokud vše dobře dopadne, měli bychom se s naším fordíkem zúčastnit i sprintu v Příbrami a ve Vyškově. V této souvislosti bychom velice rádi poděkovali v první řadě naší rodině, která nás v našem blbnutí podporuje, a samozřejmě partnerům a kamarádům – AUTORENOVA Rohatec, CITO CZ s.r.o., IBAMA s.r.o., BENE Camp, Reklamní agentura Motičák, Vinařství ZIMOLKA, SOMAT Group, Autosklo Ledinský a dvěma nejmenovaným týpkům Alešovi a Romanovi. Bez všech těchto lidí bychom o startech v rally kecali jen u piva," říká Přemek a jedním dechem dodává, že pokud by se podařilo získat další reklamní partnery, ochotné podpořit aktivity týmu, velice rád okruh plánovaných startů rozšíří.

Komentářů celkem: 3
13. 5. 2023 08:41
1 0
Super zprávy! Vaše odhodlání je neskutečné smajlík Držím palce smajlík
13. 5. 2023 09:39
0 0
Souhlasím,super zpráva,opět uvidíme jak se jezdí ,,stará dobrá rally “, jízda ,,v kolejích“ věrné fanoušky moc netáhne... Už se těšíme a přejeme hodně štěstí ať fordík opět spatří cílovou rampu.
16. 5. 2023 00:13 Upraveno 00:32
2 0
HLE, člověk není přes víkend na eWRCu a co tu na něj (oficiálně) nevypadne! smajlík smajlíksmajlík Jestli je dobře, že se někdo vrací, tak je to právě Přemysl Šebesta, který je pro mě již 15 hlavním rallyovým přízrakem! smajlík Nikdy nezapomenu na zatáčky přes horizont na Rally Prachatice 2006, kde všichni podřazovali, ale Šebestovi to tam se sériovým Escortem proletěli naplno. smajlík Také to, že tehdy bojovali i s touto technikou o absolutní bednu na soutěžích ČMPR, hovoří za vše. Považuji Přemysla Šebestu a jeden z největších rallyových talentů! (I přes to, že on s tím nesouhlasí.) No a pak jsme také pomáhali tahat jejich auto pošramocené skálou a kotrmelcem na Labské Rally 2006, a pak se přesně po 15 letech pro změnu zase vynořil Přemek z lesa u naší havárie na Rallye Český Krumlov 2021. A nejenom, že nás tahal, ale hlavně nám auto na místě zprovoznil, takže jsem s ním dojel 150 km až domů. smajlík No, takhle: "Vynořil se z lesa po 15 letech" - to je samozřejmě naprostý nesmysl, protože vždy, když se člověk dostane do toho nejzajímavějšího - nebo řekněme nejošemetnějšího - místa na RZ, tak s vysokou pravděpodobností tam potká fandící bratry Šebestovi, nebo alespoň toho od P...protože není u trati mnoho větších odborníků na českou rally, než oni...nicméně tito to umí převést naprosto dokonale i do praxe. Nicméně nyní přeji vše nejlepší do letošní sezony nově složené smíšené posádce, ať se jí daří minimálně stejně tak, jako té sourozenecké! smajlík PS: A myslíte, že jakožto nezištný příležitostný mechanik umí Přemek odservisovat svojí posádku, dovézt jí na start RZ zapomenuté závodní boty, a ještě jí při tom zafandit na nejvypečenějších místech na všech RZ? Ano, je to tak! Osobně vyzkoušeno! Je to blázen! smajlíksmajlíksmajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!