25. 5. 2023 22:57 − 3773× − 0

Jos Verstappen vyhrál svou první rally

Otec úřadujícího mistra světa Formule 1 vloni začal jezdit automobilové soutěže a pro novou sezónu si pořídil novou techniku.

Vloni Jos Vestappen získával své první zkušenosti se světem automobilových soutěží za volantem Citroenu C3 Rally2, tedy technikou v Belgii tehdy mistrovskou. V Rallye du Condroz-Huy už začal klepat, byť nakonec neúspěšně, na dveře nejlepší pětice. A hned při své první sezóně zvládnul někdejší pilot F1 debut na tratích mistrovství světa, které v Belgii hostovalo. S rally Verstappen podle všeho nechce končit a pro novou sezónu si pořídil zbrusu novou techniku. Kvůli zdravotním potížím ale Škodu Fabii RS Rally2 poprvé prohnal po rychlostních zkouškách až na začátku května na menším podniku Station Le Seau Monteberg Rally. Vyhrál první rychlostní zkoušku a později se propadnul na třetí místo. Vítězstvím v závěrečné zkoušce se Verstappenovi podařilo srovnat krok s Davym Vannestem. Jelikož ale pilot Volkswagenu Polo GTI R5 v první zkoušce zajel druhý čas, o vítězství při nulovém rozdílu konečných časů přišel. Verstappen povzbuzen první vyhranou rally o víkendu vstoupil do belgického mistrovství. V Sezoensrally jej nečekaly jednoduché podmínky. Jako někdejší okruhový pilot je zvyklý na čistý povrch a čistou stopu. Zrovna tato rally ale obsahuje četné šotolinové pasáže a vyžaduje trochu jiný přístup k řízení soutěžního vozu. Verstappenovi to ale moc potíže nezpůsobovalo. Z pátého místa, na kterém rally započal, se po vyhrané šesté a sedmé zkoušce posunul na průběžné stupně vítězů. Po osmém testu za druhým Bastienem Rouardem zaostával jen o šest desetin.

Pilot Hyundaie i20 N Rally2 ale doplatil na problémy se stávkujícím posilovačem řízení. Po pádu na osmé místo musel ještě v závěrečné sekci zabojovat a nakonec se dostal alespoň na šesté místo. Cédric Cherain, který má z tříčlenné sestavy značky Hyundai největší šance na zisk titulu, tentokrát nestartoval. Na šotolinové zkoušky se ale vypravil Charles Munster, kterého v i20 N Rally2 navigoval nový spolujezdec Ward Hanssens. Na stupně vítězů jeho výkon sice nestačil, ale se čtvrtou příčkou může být spokojený. Niels Reynvoet poslední dvě mistrovské soutěže nedokončil a naštvaný musel být hlavně minule ve Valonsku. Když v závěrečné Power Stage utrhnul u svého Citroenu C3 Rally2 kolo, nezbylo mu, než skvělé druhé místo opustit a zařadit se do skupiny odstoupivších. Tentokrát měl možnost o ztracené druhé místo zabojovat. V závěru pro to Reynvoet udělal maximum, když vyhrál tři poslední zkoušky. Nakonec mu ale k druhému místu i tak 4,3 sekundy scházelo. Příčinu nezdaru sám pilot spatřoval v nedobrzděných odbočeních během první sekce. Verstappen se s klouzavou tratí popasoval parádně a letošní první start v belgickém šampionátu dokázal ozdobit parádním druhým místem. O to první na začátku soutěže bojoval Vincent Verschueren, který po prodeji Volkswagenu Polo GTI R5 letos startuje jen občasně se starší Škodou Fabia R5. Na TAC Rally odstoupil už po první zkoušce. Tentokrát se po druhém testu i s touto dnes už dost starou technikou dostal do čela. O vedení ve čtvrtém testu přišel a v tom následujícím tak ještě více přitlačil na pilu. Ke zdaru to však nevedlo. Verschueren chyboval a zádí své Fabie skončil ve stromu. A kdo se následně dostal do čela? Pokud se podíváte na výsledky předešlých soutěží, musí vám to být jasné. A to tentokrát dal Maxime Potty svým soupeřům velkou šanci. Seznamovací jízdy absolvoval bez svého spolujezdce, který se ze zahraničí vrátil až několik hodin před startem rally. Ani tento handicap, ani přejeté odbočení v RZ 2 nedokázaly Pottymu zabránit ve třetím triumfu v řadě. Maximum bodů si pilot Citroenu letos připsal už popáté a o tom, že by se snad nestal letošním mistrem, pochybuje už jen málokdo.

Stav šampionátu: 1. Potty 130, 2. Rouard 59, 3. Cherain 54, 4. Wartique 31, 5. Fernémont 27, 6. Munster 26

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!