David Štefan dovezl na jih Čech nový Peugeot 208 Rally4

Bedna je splněním cíle, zbytečná ztráta ale mrzí, hodnotí.

S novým Peugeotem 208 Rally4 vyrazila o uplynulém víkendu na jih Čech dvojice David Štefan – Ondřej Vichtora. Při svém šestém startu na tratích Rallye Český Krumlov vybojoval čakovický jezdec třetí místo mezi vozy s poháněnou přední nápravou a celkově dvanácté místo v absolutním pořadí. Cenný čas posádka ztratila nejen zbytečnými chybami, ale také stávkujícím servem v závěru soutěže.

Do okolí Českého Krumlova odjížděl Ralex Sport se zbrusu novým Peugeotem 208 Rally4, který se v týmové dílně objevil až několik málo dní před samotným závodem. Soutěžní posádky letos na trati jubilejního padesátého ročníku Rallye Český Krumlov čekalo několik změn oproti minulému ročníku. „Malonty se jely obráceně, to se mi moc líbilo. Přibyl nový úsek Citjal, který se mi při tréninku moc nelíbil, ale v ostrém tempu to už bylo fajn. Hrozně se mi líbil také Malšín, který jsem nikdy nejel. Krumlov je tradičně soutěž, kde se mění charakter z technických úseků do rychlých a ani letos to nebylo jinak,“ dodal David Štefan. Pro něho se přípravy na soutěž nesly v hektickém tempu. „Jelikož auto dorazilo těsně před závody a do poslední chvíle jsem nevěděl, jestli dokážu odstartovat kvůli jeho přihlášen, bylo to maximálně hektické. Jen pro představu, takové nové auto přijde úplně holé, není tam nic a člověk na tom musí strávit desítky hodin, aby udělal vše od připevnění heveru až po rezervu. Člověk si ani neuvědomuje, kolik to je práce. Díky klukům z týmu a rodině se to zvládlo, ale do poslední chvíle jsme to dávali i na Krumlově dohromady. Kdo mohl, pomohl. Bohužel stále marně hledáme dalšího mechanika do týmu, což nám také v některých případech komplikuje přípravu,“ doplnil zkušený soutěžák.

Čakovický pilot už v první sekci přišel na to, že nové auto není úplně identické s tím starým. „Bylo trošku neklidnější, tak jsme museli v servise udělat změny na geometrii. Tím se to trochu zlepšilo. Na večerní sekci jsme nasadili novou rampu Lazer, která svítila úžasně, jen jsme ji na začátek ne úplně dobře seřídili a tak svítila spíš veverkám do stromů. Pak už vše bylo v pořádku. V noci jezdím rád, má to jinou atmosféru, tak jsem si to užíval,“ shrnul první etapu, po které figuroval v průběžném pořadí kategorie 2WD na čtvrté místě.

Druhý soutěžní den přivítalo posádky takřka letní počasí. Během dne se díky problémům soupeřů posunula posádka Peugeotu 208 Rally4 nejprve na třetí místo mezi vozy s poháněnou přední nápravou a později i na druhou příčku. Tu se ale do samého závěru udržet nepodařilo. „Trošku mě mrzí, že na prvních Malontech jsme udělali pár chyb. To nás stálo nějaký čas, což se ve výsledku ukázalo, že nás nejspíš podobně jako technické problémy v závěru soutěže stálo druhé místo mezi dvoukolkami. Na prvním Kohoutu jsem poprvé ucítil, že trochu tuhne volant, ale nijak jsem to neřešil. Myslel jsem, že je to jen nějaký můj pocit. Bohužel na výstavišti se to opakovalo. Při servisu jsme se snažili přijít na to, čím to je, ale jelikož jsme nic neodhalili a náhradní servo jsme neměli, tak jsme s tím nic nedokázali dělat a pokračovali jsme i s tímhle problémem. Hned po startu posledního výstaviště jsem věděl, že to není dobré. Při rychlejší korekci volantem to ztuhlo a málem jsme to hned na startu zahodili. Na posledních Malontech jsme tedy startovali s tím, že jsme museli přizpůsobit tempo tomu, jak šlo auto ovládat. Bylo jasné, že pokud neudělá soupeř chybu, nemáme šanci udržet druhé místo. I tak je třetí místo s novým vozem víceméně splnění cíle, který jsem před startem měl,“ uzavřel David Štefan.

Dalším závodem týmu Ralex Sport bude Rally Plzeň, kde se za volantem Opelů Adam objeví Matěj Andrela a Tomáš Arnošt. S Peugeotem 208 Rally4 se na startu objeví Dominik Šulc.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!