31. 5. 2023 13:00 − 1489× − 0

Salgó Rallye zavedla maďarské posádky na asfalt

Čtyři podniky maďarského mistrovství se odehrají na zpevněných cestách a ta s centrem v Salgótarjánu byla první.

Úvod šampionátu obstarala navrátivší se Székesfehérvár Rallye, která se odjela po několikaleté odmlce opět na šotolinových cestách. Z vítězství se tam radoval Péter Ranga, který ale nemá v plánu větší program a účast se od něho dá očekávat až na další šotolinové Veszprém Rallye v srpnu. O posun do čela mistrovství tak přijel na start první asfaltové rally bojovat někdejší šampión Ferenc Vincze jun. pilotující Škodu Fabia Rally2 evo. Z první soutěže si odvezl body za druhé místo, když za sebou dokázal udržet Ádáma Velenczeie se stejnou technikou. Tito dva si to vloni rozdali o pozici nejrychlejšího z domácích jezdců. Při letošní neúčasti mistra Madse Ostberga se jejich souboje mají stát boji o mistrovský titul. Do něho by jistě rád zasáhnul i Frigyes Turán pokračující za volantem Volkswagenu Polo GTI R5. Sezónu začal pátým místem. S odstupem padesáti vteřin za ním do cíle Székesfehérvár Rallye dorazil Gábor Német, který na první asfaltové rally sezóny ukázal novou techniku Hyundai i20 N Rally2. Na nedokončenou úvodní rally sezóny chtěl zapomenout András Hadik, který stejně jako László Bodolai přivezl Ford Fiesta Rally2. Nedávný trojnásobný mistr Maďarska soutěž nerozjel úplně nejrychleji a vzhůru pořadím se prokousával postupně. Večer šel přenocovat jako čtvrtý a už na první ranní zkoušce zase postoupil o příčku výše. Postaral se o to Velenczei, který musel zastavit a měnit u své Fabie kolo. Po ztrátě skoro čtyř a půl minuty přišel o všechny naděje na dobrý výsledek a tentokrát si žádné body nepřipsal.

Hadik sice poskočil na třetí příčku, ale ta se ukázala jako horký brambor. Ani pilot Fordu ji v ruce dlouho neudržel. Ve třetí sobotní zkoušce chyboval a svou novou Fiestu, se kterou absolvoval teprve čtvrtou soutěž, vážně poškodil. O moc úspěšněji si nevedl ani jeho značkový kolega Bodolai, který zvládnul odstoupit ještě o zkoušku dříve. I zde byla na vině jezdecká chyba. Vyprostit Fiestu z příkopu se ani horkokrevným maďarským divákům nepodařilo. Nezdary soupeřů nakonec až na pódium vynesly Németa. Ten si zpočátku musel zvykat na nový vůz, u kterého nebyl úplně spokojen se zvoleným nastavením. Jeho duel s Kristófem Klauszem se rozhodl v retardérech, kterých bylo, jak je u rychlých maďarských asfaltů zvykem, požehnaně. Német se v sobotu nevešel do dvou z nich a vyfasoval za to dvacet trestných vteřin. Jeho rival se s Fabií těžko skládal hned do tří retardérů a dalších deset vteřin ještě inkasoval za pozdní příjezd. Debut s Hyundaiem tak Német zakončil na stupních vítězů. Ještě o příčku výše soutěž dokončil Turán, který byl od začátku nejbližším soupeřem pozdějšího vítěze. V pátek ale dokázal vyhrát pouze jednu zkoušku a když své snažení v sobotu ráno vystupňoval, mohl být rád, že se vůbec udržel na trati. Nakonec se druhé místo ukázalo jako maximum možného a nic na tom nezměnil ani jeho atak retardéru v závěrečném testu. Vincze jun. byl z pravidelných účastníků šampionátu nejrychlejší už na předchozí úvodní soutěži, ale vítězství se nedočkal. Tentokrát vyhrál většinu rychlostních zkoušek, vedl od prvních kilometrů až do cíle a zaslouženě se může radovat z posunu do čela šampionátu.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!