Rallye Sardinie: Rovanperä zvýšil náskok

Kalle Rovanperä, jezdec týmu Toyota Gazoo Racing WRT v Sardinii zvýšil své vedení v žebříčku světového rallyového šampionátu FIA.

A to svojí chytrou jízdou vedoucí k pódiovému umístění a nejrychlejším časem v Power Stage na Rallye Itálie.

Rovanperä, který byl v pátek jako první na trati nucen čistit šotolinové cesty, se propadl až na osmé místo celkového pořadí, avšak následně svojí typickou suverénní jízdou v dešti zvítězil v 50kilometrovém úseku Monte Lerno, a tak společně s navigátorem Jonnem Halttunenem nakonec uzavírali páteční program jako čtvrtí.

V sobotu, která opět přinesla déšť, Rovanperä jako jeden z mála jezdců přestál den plný nečekaných událostí bez úhony a dojel celkově třetí, i přes nutnost šetřit omezenou zásobou měkkých pneumatik, které mají jezdci k dispozici – v podniku, pro který je typické spíše horké počasí a drsné povrchy.

Po úvodních nedělních úsecích měl Rovanperä stále v zásobě dobré obutí, které využil pro svoji typicky útočnou jízdu v promáčené závěrečné Power Stage, kde dosáhl nejlepšího času s náskokem 4,7 sekundy před nejbližším soupeřem. Díky maximálnímu pětibodovém bonusu k celkovému třetímu místu tak zvýšil své vedení v žebříčku soutěžních jezdců na 25 bodů.

Elfyn Evans se svojí jízdou postaral o to, aby mezi čtveřicí nejrychlejších byly hned dva vozy GR YARIS Rally1 HYBRID. Evans s navigátorem Scottem Martinem úspěšně dohnali časovou ztrátu, kterou v sobotu ráno utrpěli vlivem poškození v hlubší vodě. Evans zaznamenal čtvrtý nejlepší čas v Power Stage, a získal tak další body do mistrovství značek, kde TGR-WRT i nadále vede s náskokem 23 bodů.

Sébastien Ogier díky své suverénní jízdě na úvod závodu vedl, ale v sobotu odpoledne čelil hned několika nešťastným událostem, které vyvrcholily v úseku SS14 opuštěním zabahněné tratě. Do akce se vrátil v neděli, kde zajel pátý nejrychlejší čas v Power Stage.

V sobotu ráno se do akce vrátil i Takamoto Katsuta, startující v rámci programu TGR WRC Challenge Program, aby úspěšně navázal na své dobré páteční tempo. V předposledním měřeném úseku zaznamenal své druhé víkendové vítězství a přidal ještě třetí nejlepší čas v Power Stage.

Akio Toyoda (předseda TGR-WRT)

„Rád bych vyjádřil uznání za tvrdou práci celého týmu TGR-WRT. Obzvláště těžké to muselo být pro Kalleho a Jari-Mattiho, kteří museli v krátké době cestovat sem a tam mezi Evropou a Japonskem. Moc jim děkuji za další pódiové umístění i přes tak nabitý program.

Na Sardiniii jsem byl před čtyřmi lety a poslední den jsem se připravoval na to, až společně s celým týmem naskákáme do vody. Bohužel nám to nakonec nevyšlo. Pamatuji ale, že jsem vlastně cítil lehkou úlevu, že do vody nemusím. Možná kvůli tomu se našemu týmu v hlubší vodě úplně nedaří… Takže věřím, že všichni včetně Seba, Elfyna a Takamota nyní obrátí list a zaměří se na další podnik. Přesto stále doufám, že na Sardinii někdy v budoucnu do vody skočím (ačkoli jsem zaslechl, že letos to nebylo povoleno). Věřím, že tým bude pokračovat ve vylepšování vozu pro jízdu v hlubší vodě.

Již za tři týdny je tu Rallye Safari v Keni. Podobně jako na Sardinii to bude další náročná rallye, ale zdá se, že u tamní zvířeny je náš tým celkem v oblibě. Jsem si jist, že tým i celé mužstvo letos opět připraví divákům v Africe pěknou podívanou.“

Jari-Matti Latvala (šéf týmu)

„Z hlediska výkonů byla vloni tato rallye pro náš tým hodně obtížná, ale letos jsme se vrátili mnohem silnější, abychom skutečně bojovali o vítězství. Vyskytla se řada překážek se spoustou deště a kluzkou vozovkou, a tak to bylo trochu napínavé a bohužel se nám víkend úplně nevyvedl podle původních představ. Ale dnes jsme v Power Stage byli svědky Kalleho vynikajícího výkonu, kdy úsek vyhrál a celkově dojel jako třetí, čímž získal další pěkné body do šampionátu. Dobré je i to, že Elfyn díky čtvrtému místu získal pro tým důležité body, a nyní se tak již můžeme těšit na další podnik v Keni.“

Kalle Rovanperä (jezdec, vůz č. 69)

„Na poslední den nám zbyla dobrá sada obutí, a tak bylo opravdu pěkné, že jsme mohli tlačit v Power Stage a konečně zajet nejrychlejší čas a získat pět bodů navíc. Rozhodně to nebylo snadné, protože těsně před jízdou se spustil silný déšť, který v případě posledních aut trochu polevil, ale byla to zkrátka zajímavá výzva v bahně. Tento podnik je pro mne osobně vždy trochu záludný. Na tento víkend jsme měli v plánu jet rychle všude tam, kde to bude možné, a naopak jet na jistotu tam, jde to bude třeba, což jsme myslím udělali. Celkově jsme měli slušné tempo a vyhnuli jsme se problémům. Vlastně jsem na úvod víkendu ani nečekal, že bychom zde mohli tolik bodů získat.“

Elfyn Evans (jezdec, vůz č. 33)

„Dnes šlo pouze o to, abychom zajeli první tři měřené úseky a pokusili se šetřit obutí, které jsme měli připraveno na Power Stage. Před Power Stage se podmínky úplně změnily, hodně silně pršelo, takže trať klouzala, ale bohudík jsme to v pořádku zvládli. Chtěli jsme tam původně získat více bodů, ale pár je lepší než nic. Po tom všem, co se tento víkend stalo, můžeme být myslím vděční za celkově čtvrté místo a pár slušných bodů, přestože nemáme úplně radost z toho, jak to celé probíhalo.“

Sébastien Ogier (jezdec, vůz č. 17)

„Dnes jsme se mohli vrátit do starých kolejí a vše to bylo o Power Stage a snaze získat nějaké body pro tým, pokud to bude možné. Počasí to na závěr rallye dost zkomplikovalo a neměl jsem za takových podmínek úplně chuť moc riskovat. Finišovali jsme tak nějak ve slušném tempu, ale nebylo to nic bláznivého. Takže celkově to asi nebyl víkend, na který budeme příliš vzpomínat, ale tak to ve sportu někdy chodí a je nutné to akceptovat. Stále je zde spousta plusů s ohledem na rychlost, kterou jsme tento víkend měli, a tak doufejme, že příště štěstí bude opět na naší straně.“

Komentářů celkem: 6
5. 6. 2023 14:32
0 0
Jestli přejde k Hyundai, tak by to byla bomba! I bych tomu věřil, nová výzva. Rád bych viděl Neuvilla, až ho tam rozdupe, nebo výměna a Thierry k Toyotě? Ať Kalle vezme s sebou Ogiho na celou sezónu.. :-D Ale Kalle jezdí ještě drift s Toyotou, čert ví, jak to dopadne.. https://dirtfish.com/rally/wrc/rovanpera-in-talks-with-hyundai-for-next-season/
6. 6. 2023 07:59
0 0
lukeska: Proč by Kalle opouštěl top tým, každej kdo odešel z Toyoty si nasral do bot ( Tänak do Hyundai, Lappi do Citroenu ). Navíc pro Hyundai je jednička věčně druhý plačící Thierry, i Tanak nakonec musel kvůli němu opustit tým. Ale bylo by to zajímavý, Kalle by byl první jezdec co vyhrál titul s Hyundai a Thierry by u Toyoty zas brečel, že za vše může auto :D :D :D
6. 6. 2023 09:56
0 0
Kuda 08: Byla by to bomba, ale jak píšeš, je to nereálné. Kalleho hodně baví drifty, možná časem uteče tam. Kdyby byl s Thierrym v Hyundai, tak by se mi líbilo, jak ho tam vypráská. Kalle vyhraje letos titul a bude to tak pořád dokud bude v rally, však uvidíme na konci roku opět. Po Akropolis rally 2021 jsem "věděl", že 2022 vyhraje titul, což se potvrdilo a potvrdí i letos. Jedině by se vrátil 2024 Ogier, to by bylo napínavé, ale jinak to bude i příští rok Kalle, je to Verstappen v rally. Udělal bych výměnu Otta za Elfyna, Ott ve Fordu bohužel bez šance a Elfyn už 2. rok ztrácí..
6. 6. 2023 11:31
0 0
lukeska: on Kalle v jednom z rozhovorů minulý rok říkal že ještě tak 2-3 sezony v rally a pak se uvidí co dál ... On je něco jako SebLoeb, do čeho sedne tak vyhraje. Elfyn není špatnej, jen se zas potřebuje do toho dostat. Otta mi je ve Fordu líto, toho bych rád viděl zpět v Toyotě. A Hyundai ? .. dokud budou furt prosazovat věčně druhýho uplakanýho Thierryho tak budou furt tam kde jsou. On je v Hyundai už několik sezón a nic, byl tan Tänak a dával mu, teď je tam Lappi a zas dostává klepec.
6. 6. 2023 12:12
0 0
Dovolím si vám do toho dialogu vstoupit - aktuální tabulku MS si viděl? Tam to úplně na klepec nevypadá... A to i přes to, když si odmyslím, že měl případně Lappi na Sardošce od týmu příkaz na Thierryho neútočit smajlík
6. 6. 2023 13:50
0 0
Původně napsal Kuda 08
lukeska: on Kalle v jednom z rozhovorů minulý rok říkal že ještě tak 2-3 sezony v rally a pak se uvidí co dál ... On je něco jako SebLoeb, do čeho sedne tak vyhraje. Elfyn není špatnej, jen se zas potřebuje do toho dostat. Otta mi je ve Fordu líto, toho bych rád viděl zpět v Toyotě. A Hyundai ? .. dokud budou furt prosazovat věčně druhýho uplakanýho Thierryho tak budou furt tam kde jsou. On je v Hyundai už několik sezón a nic, byl tan Tänak a dával mu, teď je tam Lappi a zas dostává klepec.
Vzpomínám si, též jsem tohle o Kallem četl.. Elfynovi očividně nesedí ty nové "mrchy", nebo ho psychicky vyřídily sezóny 2020, 2021, když mu unikly tituly, jenom Elfyn to ví.. Právě jak jsem psal, udělal bych výměnu Otta za Elfyna. Letos to nejvíce přeji Ottovi, kdyby vyhrál, ať se Hyundai chytne za hlavu, když ho pustili, ale není to reálné. Thierry bude ještě tak 5 let neohrozitelná jednička, už je u Hyundai cca 10 let a titul nic, kdyby byl tak dobrý jezdec/"vývojář", tak titul již měl.. Měl šanci, kdyź Ogi jezdil 2 roky ve Fordu a nic, pak zmizel do důchodu/částečný úvazek a vloni ho zničil Kalle.. :-D Počkáme ještě 5 let a pak snad bude v Hyundai jiná jednička..
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!