6. 6. 2023 22:25 − 1754× − 0

Návrat na Korsiku

Sto a dvě posádky odstartovaly do třetího podniku francouzského šotolinového šampionátu, který je zavedl mimo pevninu.

Korsika je ve světě rallysportu známá hlavně pro svůj někdejší asfaltový podnik. Ten hrál v minulosti důležitou roli v první lize mistrovství světa, ale naposledy se na těchto náročných horských silničkách světové hvězdy utkaly před čtyřmi lety. Od té doby se slavná Tour de Corse nejezdí a na ostrově je pořádána pouze její obdoba pro posádky historických vozů. Do roku 2001 se ale francouzské týmy na tento ostrov plavili i za účelem sběru bodů do národního šampionátu. Trochu nezvykle se jednalo o mistrovství šotolinové. Teď po dlouhých jedenadvaceti letech se šampionát na ostrov vrátil, a to díky nově vzniklé Rallye Terre d’Aléria. Organizační tým pro posádky připravil na východě ostrova deset rychlostních zkoušek v délce 124 kilometrů. Čištění trati první den čekalo Jeana-Baptiste Franceschiho a jeho Škodu Fabia Rally2 evo. Jako druhý na trať vyrážel Florent Todeschini, který letos sice ještě nevyhrál, ale v obou dosavadních podnicích bral solidní porci bodů za druhé místo. Naopak z pouze jedné povedené soutěže se zatím mohl těšit Matthieu Margaillan. V Rallye Terre des Causses havaroval, ale minule v Castine už se svou Škodou Fabia Rally2 evo zvítězil. Podařilo se mu to po atraktivním duelu s Todeschinim v Hyundai i20 N Rally2. Absence větší porce bodů z úvodní rally ale Margaillana sesadila na čtvrté místo za Benjamina Clemencona, který se i na Korsice předvedl se svým Volkswagenem Polo GTI R5. Ani tentokrát nechyběl zástupce slavného soutěžáckého rodu Munsterových. Zatímco Grégoire závodil na nedaleké Sardinii v rámci svých startů s M-Sportem ve WRC2, jeho bratr Charles vyrazil do korsických bojů s Hyundaiem i20 N Rally2.

Stejně jako na předešlé soutěži ale jezdce z Lucemburska více než nejrychlejší piloti obdobných speciálů Rally2 trápil konkurent ve voze Renault Clio Rally3. Munster už první etapu zakončil na sedmém místě právě za Quentinem Ribaudem v této slabší technice. V neděli sice jezdec Hyundaie zrychlil a díky odpadnutí několika soupeřů se posunul až na konečné páté místo, ale skalp Ribauda si nepřipsal. Ribaud jel skvěle stejně jako před měsícem v Castine a moc se netrápil tím, že jeho nejbližší soupeři jedou se silnější technikou. Munstera udržel deset sekund za sebou a celkově skončil těsně pod stupni vítězů. Nejrychlejší čas v první zkoušce zaznamenal vítěz minulé rally Margaillan, ale ještě během zbylých dvou tvořících úvodní sekci se propadnul na druhé místo za Todeschiniho. Jezdec Hyundaie druhý i třetí test vyhrál a šel do čela, ze kterého jej po dvou zkouškách druhé sekce Margaillan opět sesadil. Todeschini zaútočil v poslední sobotní zkoušce a nakonec se přeci jen stal etapovým vítězem. Pro druhou etapu tak bylo zaděláno na opakování parádního duelu z minulého podniku. Vedoucí i20 N Rally2 ale bohužel hned na první zkoušce skončila mimo trať. Chyby se nevyvaroval ani Franceschi. Ve výsledcích se sice posunul ze třetího místa na druhé, ale plánované stahování ztráty způsobené sobotním čištěním trati vzalo za své. Margaillan se po chybách svých nejbližších soupeřů na čele osamostatnil s náskokem přesahujícím minutu a půl. Po kotrmelci, který s Fabií R5 předvedl v RZ 5, byl tou dobou už mimo hru Thibault Durbec. Floriana Bernardino vyřadila ze hry technická závada Citroenu C3 Rally2 a Clemencon nechal dvě minuty na konci první etapy. Na bednu se tak nakonec dokázal vejít i nejrychlejší z domácích. Jean-Paul Villa zajel se Škodou Fabia Rally2 evo solidně už předešlou rally, ale na domácích korsických tratích si o pět míst polepšil a poprvé v kariéře se radoval ze stupňů vítězů. Margaillan si svůj velký náskok uhlídal a raduje se z druhého triumfu v řadě. Ve vedení mistrovství ale zůstává Franceschi, který i za druhé místo získal solidní porci bodů.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!