Jak vidí Thierry budoucnost šampionátu i sebe sama v něm?
Z pole aktuálně pravidelně startujících pilotů je dnes Thierry Neuville tím s nejvíce starty, když jich nasbíral už 149, což jej řadí na 11. místo historických tabulek a jak se belgický pilot nechává slyšet o svých plánech do budoucna, mohl by se na konci kariéry dostat i na stupně vítězů jezdců s nejvíce starty. Poprvé se Neuville ve světě objevil v roce 2009 na RACC, aby o rok později zápolil v JWRC, přičemž tyto starty prokládal s tehdejším populárním IRC. Od roku 2012 však zaplul natrvalo do MS do speciálů nejvyšší kategorie, aby již o rok na to byl vícemistrem s modrým oválem. Následně přestoupil do vznikajícího týmu Hyundai, s nímž vybojoval další kvarteto 2. příček v celosezónním hodnocení a s korejským týmem svou budoucnost Belgičan spojuje i nadále. Minimálně do příštího roku, protože je jediným z jezdců současného pole, kteří mají na sezónu 2024 jistou smlouvu. Ale sám sebe Thierry za volantem vidí nejméně ještě o další dva roky a ani pak nic nevylučuje.
"Můj plán je takový, že příští rok je jasný a pak bych ještě rád nejspíše o dva další roky prodloužil smlouvu. Bylo by navíc hezké, kdyby se za ty tři roky povedlo WRC nasměřovat zpět tam, kam patří. Potom těžko říct, třeba budu takovým Fernandem Alonsem mistrovství světa v rally," říká Belgičan. I s ohledem na to, jak dlouho se v poli WRC pohybuje, byl jedním z těch, kdo v Portugalsku iniciovali snahy o to, aby se WRC vrátilo ve své popularitě do dřívějších dob a bylo opět atraktivní jezdce, výrobce i fanoušky. No a Belgičanovy snahy se odrazily v meetingu minulý měsíc, kde se sešli jezdci, týmy, zástupci FIA a promotéra, kde se právě budoucnost WRC probírala. No a několik svých nápadů Thierry sdělil serveru motorsport.com a pokud by byly tyto změny zavedeny, mohlo by se jednat o docela revoluci pro WRC. Rád by viděl více komunikace mezi týmem a jezdci a změnu formátu PowerStage.
"Radiová komunikace by mohla být opět zajímavá. Ale těžko říct, jak ji nyní navrátit. V mém návrhu šlo zejména o to, aby byla komunikace hlavně v nedělní PowerStage. Soutěž by v zásadě skončila v sobotu a v neděli bychom dvakrát projeli PowerStage, časy by se sečetly a to by bylo. Ve hře by zároveň bylo víc bodů a jezdci by mohli komunikovat s týmy nebo by se třeba mohl zavést boost od fanoušků, kdy by auta měly větší výkon. Těžko říct. Mohla by zůstat rally, která by se jela postaru v pátek a sobotu, ale neděli pak udělat více pro média. Na začátku ukázat, jak to dopadlo a pak se soustředit na PowerStage. Mohli bychom mít více druhů pneu a víc možností strategie jejich použití. Hybridní jednotka by mohla dávat větší výkon a uvolnit ruce technikům s jejím nastavením pro PowerStage. Taky by mohlo být zajímavé, aby týmy byly podobně jako v Extreme-E blízko této zkoušky," uzavírá své nápady Thierry Neuville.
Nebyla by to FIA, aby na tyto snahy neodpověděla byrokraticky ve smyslu, že všechny nápady sesbírala a bude je vyhodnocovat s cílem určení itineráře, jak případné změny implementovat. Jak dodává Simon Larkin, diskutuje se na několika změnami: "Pokud se něco změní, bude to od příští sezóny. Řešíme formát soutěží, technické regule a probíhá neustálá debata s FIA. Ta dělá pravidla, ale my jako promotér musíme mít jistotu, že FIA vytvoří produkt, který dokážeme prodat," dodává zástupce WRC Promotera. Drobné změny budou uvedeny v platnost již o tomto víkendu v Estonsku, kdy týmy nebudou moci jen tak bránit ve výhledu na jejich auta v době servisních pauz nebo při čekání na začátek servisní pauzy. Taktéž bude nová média zóny přímo v servisu, aby fanoušci měli více možností vidět jezdce.