Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
21. 7. 2023 19:06 − 7056× − 9

Cyril Abiteboul: Možná, že je čas modernizovat WRC

Šéf Hyundi motorsportu se nechal slyšet ohledně některých aspektů WRC, které by dle jeho názoru stály za aktualizaci a modernizování.

Je tomu jen pár dnů, co se pro server DirtFish o svých nápadech jak zatraktivnit mistrovství světa v rally rozhovořil Thierry Neuville a dnes tu pro stejný server máme dalšího zástupce Hyundai. Cyril Abiteboul se ještě vrátil k událostem ze Safari, kde byl výše jmenovaný belgický jezdec vyloučen z konečného osmého místa za nedovolený trénink. No a možná logicky se ve svých názorech na změny Abiteboul vrací právě ke keňském události a nechává se slyšet, že tým s vyloučením souhlasil, nijak se proti němu nestavěl, akorát by rád viděl do budoucna taková opatření, aby to třeba nepostihnulo někoho dalšího a že by se pravidla stran seznamovacích jízd mohla do budoucna změnit. "Nechci ani naznačovat, že by někdo dělal něco nepovoleného. Ale chci říct to, že bychom měli na zřetel brát skutečnost, že svět se mění. Podívejte se na velikosti dnešních kamer. Jsou dost maličké a jde s nimi dělat dost věcí. Žijeme ve světe, který je otevřená, plně propojený a kde média proudí rychlostí světla. Takže si kladu otázku, nakolik jsou některá pravidla, která dnes máme, vymahatelná a zda sport, který se dnes snaží zakázat přístup k videozáběrům a pokud by chtěl zakazovat třeba i umělou inteligenci, dělá vůbec krok správným směrem," zamýšlí se šéf Hyundai motorsport nad možnosti dnešní doby a záznamových zařízení.

"Možná, že bychom měli akceptovat, že dnes je normální, že jsme schopní získat hromadu informací o zkouškách a pak to bude o tom, kdo je schopný tyto informace nejlépe využít. Podívejte se třeba na ChatGPT, možná, že v budoucnu bude AI schopná nám říct, kterou zatáčku cutovat a kterou ne. Vývoj zastavit nejde, jak zakážete právě třeba ChatGPT v rally? Nedělám si legraci. Jasně, trochu to přeháním, ale věřím, že chápete, kam tím mířím. Myslím, že je důležité, abychom nevstupovali do předem prohraného boje, protože v boji o zákaz umělé inteligence v motorsportu je těžké udržet kontrolu a zvítězit," říká Cyril Abiteboul, který se ještě donedávna pohyboval ve světě Formule1, která je využíváním informačních technologií, simulátorů a podobně proslulá. "Přijít jako někdo z venku a mít připomínky je jednoduché. Plně respektuji vedení sportu a regulace, protože rally je těžké ke kontrole v tomto ohledu. Na okruzích je pro mnohem snazší. Vyžadovat nějaká pravidla na 150 kilometrech zkoušek je obtížné. Ale když se nad tím zamyslím, kdybychom chtěli v rally zavést regulace jako na okruzích, tak by to byla předem prohraná bitva dle mého názoru. Takže se snažím trošičku šít do systému a chápu, že systém musí nějak reagovat. Doufám, že tenhle můj přístup napomůže konstruktivnímu dialogu a nepovede ke zlé krvi," dodává Cyril Abiteboul.

Šéf korejského týmu se dále zamýšlí nad tím, jak sport zatraktivnit pro diváky a jak je víc zapojit do dění. "Myslím, že potřebujeme být více dynamičtí, potřebujeme nový příběh. Třeba kdyby fanoušci mohli jezdcům říct, kde mohou a kde nemohou zkrátit zatáčku. Proč nejít třeba touto cestou? Mluvíme tu o zapojení fanoušků. O vytváření obsahu. Potřebujeme obsah generovaný fanoušky. Tak proč ne tato cesta? Takže v těchto ohledech šiji do systému a uvidíme, co to přinese. Protože z mého pohledu máme ve WRC mnoho možností, jak fanoušky víc zapojit. Rádi hodnotíme současné WRC negativně, ale co se tak poslední dobou dívám na analýzy diváků, tak WRC je pořád druhý nejpopulárnější motorsport. Máme miliony fanoušků, kteří mohou přispívat, pokud jim dáme tu šanci a ukážeme cestu. Takže nějakým takovým směrem bychom mohli jít. Ale teď máme nějaká pravidla, ty jsme porušili, my to akceptujeme a jdeme dál. Ale pořád si myslím, že bychom měli v tomto sportu zavést modernější přístup," uzavírá šéf Hyundai motorsportu.

Komentářů celkem: 9
21. 7. 2023 20:481
0 0
Jako základ k diskusi OK, ale že by fanoušci měli určovat, kde se bude katovat?
21. 7. 2023 21:592
0 1
Na čem tam v tom "Hjondé" jedou? smajlík To musí být slušnej matroš...
21. 7. 2023 22:573
1 0
Hlavně by se měli zamyslet nad tím, proč je v MS dvě a půl továrních týmů. To jestli někde se může katovat nebo ne, ať nechají na jezdcích či pořadatelích smajlík
22. 7. 2023 21:014
1 0
Subaru, Mitsubishi, Wolkswagen, Lancia, Audi , Škoda, Toyota,Hyundai,Ford,, Peugeot, Citroen a zase bude dobře.A přestat vymýšlet kravíny.30-35 vložek plus noční vložky.
23. 7. 2023 08:195
0 0
Zahraju si ďáblova advokáta, co by z toho půlka značek měla? Když pominu jenom to, že v seznamu máme několik značek z jednoho koncernu, což dnes nevidím jako reálné, aby byly spolu v jednom sportu, tak jaký mediální přínos by značka měla z toho, že bude třeba sedmá v manu? Střízlivým pohledem viděno mi přijde, že vždy když nastal boom, po konci Béček a po zavedení WRC, tak sice byla chvilku hromada značek, ale ti co nestíhali, se na to postupně vykašlali, protože je nebylo nikde vidět, propagace nulová a úplně reklamy ve stylu "Audi - 10. nejlepší tým MS" by markeťáky asi nenadchnuly. Jako ono čistě realisticky vzato, jak už loni říkal Andrew Wheatley, že 4 značky jsou ideál, čistě matematicky je tam slušná šance na pódium pro každého, jsi vidět a dokážeš to nějak prodat.
25. 7. 2023 11:156
1 0
K tomu, co píše Kuře...vidím největší problém v těch šílenejch penězích, co stojí vývoj a provoz RC1, proto do toho další značky nejdou. Ovšem stačí se podívat na letošní RC2. Provoz výrazně levnější a účast a konkurence jako prase před zabijačkou. Z toho mi jednoznačně vyplývá, že hybridy jsou slepá ulička z hlediska větší konkurence. Atraktivita rally pro diváka (potencionálního kupce) odjakživa byla v tom, že viděl závodit auta, která pro laika vypadala jako ta, co si může koupit u prodejce. Co na tom, že měla s prodejním modelem společnej jen zhruba vnější vzhled. Což v případě současnejch RC1 už skoro neplatí...jo je to pohled pro bohy, vidět to v akci na horizontu...ale ty prachy?smajlík Prostě dnešní RC2 trochu, ne zas moc, nadopovat (větší restriktor, účinější aero) a je to. Myslím, že všichni současní výrobci RC2 (počítám i Toyotu) by do toho šli.
25. 7. 2023 13:137
1 0
Ty penize ve srovnani s dobou pred 20 lety vubec sileny nejsou. Akorat lidi o motorsport nemaj zajem. Nejprodavanejsi Lambo je 2.2 t krava a fabriky se budou prezentovat sportovnima verzema aut z prodelecnyho B-segmentu? A kdyz uz nekdo vubec zacne premejslet, ze by si nejakej ten hothatch koupil i skoro za cenu mamataxi class, tak kde s tim bude jezdit, kdyz se na okreskach furt nekdo mota? Prifouknuti RC2 a s tim souvisejici deexkluzivizace by urcite pomohlo, ale nejsem moc optimista, ze by to bylo na dlouho.
30. 7. 2023 07:248
0 0
Cyrile,ty vole, diváci že budou určovat kde se bude katovat zatáčka...Hned to smažte nebo si budu myslet že jste tydyti.To je nápad tak na úrovni IQ zmrzlé makrely.Lidi to nemají zájem od doby kdy se za vše platí.To je celé.Pred dvaceti roky bylo vše zdarma.Tsky když jsme poprvé přijeli do Finska a chtěli po nás 75 euro tak jsme na ně hleděli jak telata a nechápali jsme..To byl rok 2003 a tam to vše začalo.
30. 7. 2023 07:309
0 0
Pak Barumka která začínala na 180 Kč a dnes bude stát 700 Kč,a pak se kuře diví že lidi nechodí a zachraňují to nějakými doprovodnými programy...A to se nebudu bavit o tom že za ty peníze je páska třicet metrů od trati a další věci...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!